از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 89812

80 بازدید

به گزارش خطرنگار، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه جاری در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پرافتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز […]

به گزارش خطرنگار، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه جاری در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پرافتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.
ایشان در این بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، خواستار توجه آنان به این موضوع شدند.
در بخشی از بیانیه حضرت آیت الله خامنه ای آمده است: جوانان باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند، از تجربه‌ها و عبرت های گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ اسلامی بسازند.
حسین کنعانی مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خطرنگار، در این باره اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم که در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی صادر کردند، کارنامه ای از عملکرد انقلاب و آینده پیش رو را ترسیم و در ۳ مقطع زمانی به تحلیل شرایط مختلف در آن پرداختند.

**بیانیه گام دوم آینده پژوهی است
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به وضعیت و حوادث قبل و بعد از پیروزی انقلاب و اینکه کشور در این ۴۰ ساله، چه بحران ها، لبخندها و اشک ها و مشکلاتی را به خود دیده اشاره کردند و با آینده پژوهی عملا آینده روشن و درخشانی را برای ملت ترسیم کردند.
این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: در این بیانیه خطاب رهبر معظم انقلاب، عمدتا به جوانان به جهت پیشتازی و پیشگامی آنها در پیروزی و دفاع از آرمان های مقدس انقلاب و همچنین پیشرو بودنشان در علم و فناوری است و می توان گفت جوانان آینده سازان کشورند و هرگونه پیشرفتی در گرو حضور آنها است.

**بیانیه گام دوم انقلاب ریل گذاری برای آینده جوانان است
کنعانی مقدم بیان کرد: نکته دیگر، فرامینی است که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه در زمینه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، سبک زندگی، اقتصادی بر آن تاکید داشتند و در این خصوص قوانینی را مطرح و ریل گذاری برای آینده انجام دادند و یک نقشه راهی نیز برای ۵۰ سال آینده نسل جوان ترسیم کردند.
دبیرکل حزب سبز ایران تصریح کرد: موضوع حائز اهمیت دیگر در بیانیه رهبری تاکید بر نظام انقلابی و حرکت این نظام بعد از ۴۰ سال است و ایشان برای ۵۰ سال آینده در زمینه های مختلف، نیاز کشور به حرکت در نظام انقلابی را اعلام کردند.
کنعانی مقدم تاکید کرد: طبق بیانیه رهبر معظم انقلاب، کشور باید وارد مرحله نظام سازی شده تا بتوان از بحران های مختلفی که بر سر راه کشور قرار گرفته، عبور کنیم و کشور را به یک نقطه ای که به فرموده رهبری اوج قله های پیشرفت است، برسانیم.
این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: پیشنهاد رهبری در این بیانیه به تشکیل یک نهاد مستقل برای بازرسی قوا از نظر مسائل مختلف اجرایی در مقابله با فسادزدایی اداری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.
وی افزود: این نهاد باید قدرتمند باشد چرا که رخنه فساد در ارکان یک نظام آثار سوئی همچون تزلزل پایه ها و چارچوب نظام را در پی دارد.
این فرمانده اسبق سپاه پاسداران اظهار داشت: به نظر می رسد بیانیه مقام معظم رهبری، به اعتقادی از باب حکم حکومتی باید مورد توجه همه اقشار ملت قرار بگیرد و اگر نیاز به قانون دارد نسبت به قانونگذاری آن اقدام کند.
کنعانی مقدم ادامه داد: در صورت نیاز به سیاست گذاری، مجمع تشخیص مصلحت نظام در این موضوع ورود کرده و اگر هم نیاز به اجراست، دستگاه های اجرایی سه قوه بایستی به این مشی انقلابی عمل کنند تا بتوانیم شاهد یک دهه پیشرفت و عدالت و بعد هم تغییر و تحول در ساختارهای نظام باشیم.
سیام*۳۰۶۱*۱۵۳۵

انتهای پیام /*


سیاسی


بیانیه گام دوم انقلاب


کنعانی مقدم


نظام سازی

نظرات بسته شده است.