از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 89811

73 بازدید

به گزارش خبرنگار علمی خطرنگار، نشست سالانه هیئت عمومی سازمان نظام صنفی امروز سه شنبه با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و مدیران ارشد دولتی این سازمان، مقارن با سالروز تاسیس وزارت ارتباطات برگزار شد. دبیر شورای […]

به گزارش خبرنگار علمی خطرنگار، نشست سالانه هیئت عمومی سازمان نظام صنفی امروز سه شنبه با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و مدیران ارشد دولتی این سازمان، مقارن با سالروز تاسیس وزارت ارتباطات برگزار شد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی در این مراسم گفت: ما باید توجهمان را به آگاهی یابی از آن چه می گذرد معطوف کنیم، در عصر حاضر از دوره الکترونیک به دوره دیجیتال رفته‌ایم و به همین واسطه، اقتصاد الکترونیک نیز به اقتصاد دیجیتال تبدیل شده است.
فیروزآبادی افزود: در مرکز ملی فضای مجازی، رابطه فضای مجازی با فضای دیجیتال را عموم و خصوص مطلق می‌دانیم و معتقدیم که بخشی از فضای مجازی، برآمده از حوزه های دیجیتال است و نوآوری های حوزه اقتصاد دیجیتال نوعی پیروی و محدود شدن به شمار می آید.
وی افزود: تمام حوزه های دیجیتالی اعم از اقتصاد دیجیتال، فضایی را می سازد که به شدت از روند دیجیتالی شدن دنیا متاثر است، ما یک حرکت رفت و برگشت داریم که در آن فضایی از حوزه دیجیتال بر می‌آید و روی آن تاثیر می‌گذارد و کسانی که به آن توجه می کنند بازیگران پیشروتَری هستند.
فیروزآبادی تصریح کرد: بی‌تعارف ما درگیر یک مسابقه هستیم که نباید از آن جا بمانیم، زمانی رقابت بین وایمکس و تری جی بود ولی الان بازی ۵g شروع شده که در آن برخی‌ کشورها مانند آمریکا جا مانده‌اند و دبه در آورده‌اند، در این شرایط نوع نگاه ما به فتح بازارهای همسایه باید یا برآمده از اقتصاد دیجیتال و یا فضای مجازی باشد که البته این دو با هم بسیار متفاوت است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: با دیجیتالی شدن دنیا یک نظام شبکه‌ای حاکم شده که مردم در آن حضور فعال تری پیدا کرده اند؛ مرزهای جغرافیایی تضعیف و جهانی شدن وارد دوره جدیدی شده است، در این دوره جدید بخش خصوصی به مراتب نقش برجسته‌تری از لحاظ اجتماعی و اقتصادی در دنیا پیدا کرده است.
وی یادآور شد: کمرنگ و ضعیف شدن مرزها می‌تواند همزمان فرصت و تهدید باشد؛ اگر منفعل باشیم مرز باز، ما را به سمت واگذاری بازار می‌برد اما اگر بجنبیم می‌توانیم بازارگشایی کنیم زیرا اگر در گذشته کشورگشایی‌ها مبین موفقیت بود، الان بازارگشایی ها معیار موفقیت است.
ادامه دارد …
علمی**۹۲۰۷** ۱۰۵۵

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


شورای عالی فضای مجازی


اقتصاد دیجیتال


ابوالحسن فیروزابادی

نظرات بسته شده است.