از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 89755

38 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، علیرضا رحیمی عضو هیات رییسه در جلسه علنی امروز مجلس گفت: لایحه مشارکت عمومی و خصوصی که از سوی دولت به مجلس رسیده به صورت عادی اعلام وصول می شد. **مزایای اجتماعی شامل مزایای مالی و استخدامی هم می شودنمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز با طرح استفساریه جز ۶ بند […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، علیرضا رحیمی عضو هیات رییسه در جلسه علنی امروز مجلس گفت: لایحه مشارکت عمومی و خصوصی که از سوی دولت به مجلس رسیده به صورت عادی اعلام وصول می شد.

**مزایای اجتماعی شامل مزایای مالی و استخدامی هم می شود
نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز با طرح استفساریه جز ۶ بند ث ماده ۸۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه با ۱۳۷ رای موافق،۲۱ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر موافقت کردند.
طراحان این طرح در این استفساریه از مجلس سوال کرده اند: آیا منظور از مزایای اجتماعی مذکور در جز ۶ بند ث ماده ۸۸ قانون برنامه پنج ساله مزایای مالی و استخدامی هم است؟ که در پاسخ این استفساریه آمده است بله، منظور مزایای مالی و استخدامی است.
بر اساس بند ث ماده ۸۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه دولت مکلف است طبق بودجه سنواتی به‌منظور حمایت و تجلیل از رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که حداقل ۶ماه سابقه حضور در جبهه دارند و جانبازان زیر ۲۵ درصد جانبازی و آزادگان با کمتر از ۶ماه سابقه اسارت و همسران و فرزندان آنان تسهیلات رفاهی، معیشتی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی، از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر مطابق قوانین مربوطه و برای رزمندگان با حداقل ۶ ‌ماه حضور داوطلبانه در دفاع مقدس در حقوق و مزایای اجتماعی بهره مند شوند.
بر اساس مصوبه امروز مجلس، مزایای اجتماعی شامل مزایای مالی و استخدامی هم می شود.
سیام**۹۱۲۱**۳۰۵۰

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


اعلام وصول


لایحه مشارکت

نظرات بسته شده است.