از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 89630

138 بازدید

به گزارش خطرنگار، نخست وزیر عراق دوشنبه شب به همراه رئیس جمهوری اسلامی ایران در نشستی با حضور هیات های بلندپایه سیاسی و اقتصادی دو کشور، طی سخنانی گفت: سفر دکتر روحانی به عراق، یک نقطه عطف در تاریخ دو کشور و یک دیدار تاریخی است. عبدالمهدی گفت: هیچ دو کشوری در جهان مانند ایران […]

به گزارش خطرنگار، نخست وزیر عراق دوشنبه شب به همراه رئیس جمهوری اسلامی ایران در نشستی با حضور هیات های بلندپایه سیاسی و اقتصادی دو کشور، طی سخنانی گفت: سفر دکتر روحانی به عراق، یک نقطه عطف در تاریخ دو کشور و یک دیدار تاریخی است.
عبدالمهدی گفت: هیچ دو کشوری در جهان مانند ایران و عراق تاریخ مشترک و کهن ندارند و بر همین اساس ما نباید به این سطح از روابط فیمابین اکتفا کنیم.
نخست وزیر عراق افزود: باید تلاش کنیم روابط دو کشور در همه عرصه گسترش یابد.
وی با اشاره به این که مذاکرات و گفتگوهای بسیار مثبت و مفیدی میان مقامات ایران و عراق در روزهای اخیر بویژه امروز دوشنبه انجام شد، گفت: توافقات فراوانی در زمینه های مختلف از جمله ایجاد شهرک های مشترک صنعتی، روادید، حمل و نقل، راه آهن، بهداشت داشته ایم.
عبدالمهدی گفت: روابط تهران بغداد در سطح عالی است و ما برای گسترش آن در همه ابعاد تلاش می کنیم.
نخست وزیر عراق افزود: هم ما شرایط ایران را درک می کنیم و هم ایران شرایط عراق را درک می کند و کاملا با هم تفاهم داریم و می دانیم که در این شرایط چگونه باید با یکدیگر همکاری داشته و به هم کمک کنیم.
عبدالمهدی با اشاره به این که عراق پیروزمندانه از نبرد خود با داعش بیرون آمد، تصریح کرد: واقعیت آن است که جمهوری اسلامی ایران از روز نخست تا آخرین روز، نقش بزرگی در غلبه بر این دشمن خطرناک داشت.
نخست وزیر عراق تصریح کرد: ایران هیچگاه عراق را تنها نگذاشت بلکه همواره دست یاری به سوی این کشور دراز کرد و سهم فراوانی در شکست داعش و پیروزی نهایی بر آن داشت.
عبدالمهدی گفت: دو کشور همچنان و به بهترین وجه همکاری های خود را در زمینه های مختلف از جمله در زمینه تقویت امنیت و صلح و توسعه و رفاه برای هر دو کشور را ادامه خواهند داد.
وی ابراز داشت: تهران و بغداد همچنین مصمم هستند همکاری های خود را در سطح منطقه و جهان برای تقویت صلح و امنیت ادامه دهند و از روابط خوب خود به این منظور استفاده کنند تا شاهد پایان دوره جنگ و تحریم و جایگزنی صلح، دوستی و رفاه ملت ها و بدور از هر گونه دخالت خارجی باشیم.
نخست وزیر عراق بار دیگر تاکید کرد که بغداد خواهان بهترین روابط با جمهوری اسلامی ایران است.
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در سفری سه روزه امروز دوشنبه وارد بغداد شد و در قصر السلام (کاخ صلح) ریاست جمهوری عراق مورد استقبال رسمی «برهم صالح» همتای عراقی اش قرار گرفت.
روحانی همچنین عصر امروز در کاخ نخست وزیری عراق مورد استقبال رسمی ‘عادل عبدالمهدی’ نخست وزیر، قرار گرفت و با وی دیدار و با حضور هیات های بلندپایه سیاسی و اقتصادی دو کشور درباره زمینه های جدیدی همکاری گفتگو کرد.
در پایان این مذاکرات فشرده، مقامات عالیرتبه دو کشور با حضور دکتر روحانی و دکتر عبدالمهدی پنج سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
خاورم*۲**۳۸۰*

انتهای پیام /*


سیاسی


عراق


سفرعراق۹۷


عبدالمهدی

نظرات بسته شده است.