از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 89599

76 بازدید

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی خطرنگار، از ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «حسین عزیزی» کارشناس ارشد این ستاد گفت: در هشت مرحله فراخوان قبلی حمایت از طرح‌های پژوهشی، بیش از ۲۰۰ طرح در مراکز علمی کشور زیر پوشش حمایت‌های ستاد قرار گرفتند.وی ادامه داد: از میان این […]

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی خطرنگار، از ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «حسین عزیزی» کارشناس ارشد این ستاد گفت: در هشت مرحله فراخوان قبلی حمایت از طرح‌های پژوهشی، بیش از ۲۰۰ طرح در مراکز علمی کشور زیر پوشش حمایت‌های ستاد قرار گرفتند.
وی ادامه داد: از میان این تعداد طرح‌های تحقیقاتی در حوزه‌های علوم شناختی تحت حمایت این ستاد، بیش از ۴۰ طرح تکمیل و به نتیجه رسیده و ۱۶۰ طرح پژوهشی دیگر نیز در حال اجراست.
عزیزی اظهارکرد: از میان طرح‌های پژوهشی بخشی از دستاوردهای طرح پیشران پژوهشی در حوزه «نورو اپتیک» و تصویربرداری از مغز در پژوهشکده لیزر و پلاسما دانشگاه شهید بهشتی با همکاری مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کارشناس ارشد ستاد توسعه توسعه علوم و فناوری‌های شناختی گفت: این ستاد در راستای اهداف و سیاست‌های راهبردی نهمین فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی را در آبان و آذر امسال اعلام کرد.
عزیزی خاطرنشان کرد: در این جلسات بیش از ۷۰ طرح دریافتی از نظر محتوای علمی و همسویی با اولویت‌های ستاد و نیازهای کشور در حوزه شناختی مورد بررسی قرار گرفت.
وی تاکید کرد: نهمین فراخوان طرح‌های پژوهشی نیز در حوزه‌های روانشناسی شناختی، مدل سازی شناختی، بازتوانی شناختی، علوم اعصاب شناختی، فناوری شناختی، آموزش و پرورش شناختی، فلسفه، زبانشناسی شناختی، روان‌سنجی و نگاشت مغز تعریف شده است.
به گفته کارشناس ارشد ستاد توسعه توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، یکی از ویژگی‌های اساسی در بررسی طرح‌های پژوهشی امکان رسیدن به دستاوردهای کاربردی ملموس در حوزه علوم شناختی به ویژه در حوزه‌های سلامت، خدمات و فناوری‌های شناختی هستند.
وی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های اساسی در بررسی طرح‌های پژوهشی امکان رسیدن به دستاوردهای کاربردی ملموس در حوزه علوم شناختی به ویژه در حوزه‌های سلامت، خدمات و فناوری‌های شناختی است.
علمی ** ۱۸۳۶ ** ۱۰۵۵

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی


طرح مطالعاتی

نظرات بسته شده است.