از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 89466

63 بازدید

به گزارش خطرنگار، رییس جمهوری اسلامی ایران امروز(دوشنبه) در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی – اقتصادی برای دیدار با مقامات عالیرتبه عراق عازم بغداد پایتخت این کشور شد.این سفر که نخستین سفر حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» به عراق است به دعوت رسمی برهم صالح همتای عراقی وی انجام می شود.روزنامه فرانسوی «لو متن» […]

به گزارش خطرنگار، رییس جمهوری اسلامی ایران امروز(دوشنبه) در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی – اقتصادی برای دیدار با مقامات عالیرتبه عراق عازم بغداد پایتخت این کشور شد.
این سفر که نخستین سفر حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» به عراق است به دعوت رسمی برهم صالح همتای عراقی وی انجام می شود.
روزنامه فرانسوی «لو متن» در بازتاب این سفر نوشت: رئیس جمهوری حسن روحانی از عراق بازدید می کند؛ این نخستین بازدید آقای روحانی از عراق از سال ۲۰۱۳ تاکنون است. وی با رهبران سیاسی و مذهبی عراق از جمله آیت الله سیستانی در این سفر دیدار می کند؛ سفری که در میان تنش های ایران با ایالات متحده صورت می گیرد.
این روزنامه فرانسوی نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز دوشنبه برای دیدار سه روزه از کشور نفتی عراق وارد این کشور شد؛ کشوری که متحد آمریکایی است برای محدود کردن همکاری های تجاری و در حوزه های انرژی و سیاسی بر ان فشار می آورد.
لو متن افزود: این نخستین بازدید آقای روحانی از عراق از سال ۲۰۱۳ است که به قدرت رسید؛ رییس جمهور ایران پیش از آغاز سفر در فرودگاه تهران گفت: ‘رابطه ایران و عراق با آمریکا و بغداد قابل مقایسه نیست.’
این روزنامه فرانسوی ادامه داد: ایران به عنوان دومین تامین کننده بزرگ (بازار) عراق اعم از محصولات خانگی، سبزیجات، اتومبیل و گاز، از بازگرداندن تحریم های ایالات متحده پس از خروج یک جانبه واشنگتن در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته ای که سه سال پیش امضا شد، رنج می برد.
لو متن افزود: گرچه ایران و عراق به مدت هشت سال درگیر جنگ مرگبار بودند، اما روابط بین دو کشور همسایه پس از سقوط صدام در سال ۲۰۰۳ توسعه یافته و ایران علاوه بر تجارت با عراق، از بسیاری از احزاب و گروه های مسلح در این کشور حمایت می کند.
به طور خاص، این کشور نقش مهمی در جنگ علیه داعش در عراق ایفا کرد، که در این زمینه، ایالات متحده نیز در ائتلاف بین المللی پشتیبانی هوایی مهمی را تامین کرد.
روحانی پیش از خروج از تهران گفت: ما از مردم عراق در روزهای بسیار دشواری حمایت کرده ایم و اکنون در این روزها از صلح و امنیت، ما هنوز در کنار این کشور هستیم.’
وی افزود: ‘رابطه بین ایران و عراق ویژه است.’
ادامه دارد …
اروپام ** ۶۹۸۴ ** ۱۰۷۱

انتهای پیام /*


سیاسی


حسن روحانی


ایران و عراق


سفر

نظرات بسته شده است.