از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 89210

58 بازدید

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، نمایندگان در تذکرات شفاهی و کتبی جلسه علنی امروز -یکشنبه- مجلس شورای اسلامی خود ضمن اشاره به برخی مشکلات حوزه های انتخابیه، با اشاره به فرارسیدن سال نو، خواستار آشتی و صلح و تفاهم جناح ها، اقشار و گروه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در کشور شدند. *به گرانی […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، نمایندگان در تذکرات شفاهی و کتبی جلسه علنی امروز -یکشنبه- مجلس شورای اسلامی خود ضمن اشاره به برخی مشکلات حوزه های انتخابیه، با اشاره به فرارسیدن سال نو، خواستار آشتی و صلح و تفاهم جناح ها، اقشار و گروه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در کشور شدند.

*به گرانی کاغذ رسیدگی کنید
مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی از گرانی کاغذ شکایت کرد و گفت: گرانی سرسام آور شده است و هر صنف و وزارت خانه ای متولی خاص خود را دارد، مثلا اگرپراید گران شده و قیمت آن به هلی کوپتر رسیده است، از وزارت صمت در این زمینه انتظار پاسخگویی است و اگر گوشت گران می شود، وزارت جهاد و کشاورزی باید پاسخگو باشد.
وی ادامه داد: کاغذ که گران می شود، اهالی رسانه و مطبوعات که خود را زبان مردم می دانند به کجا مراجعه کنند؛ هر کیلو کاغذ به بیش از ۱۲ هزار تومان رسیده است.
وی خطاب به علی مطهری رییس نایب رییس جلسه علنی مجلس شورای اسلامی افزود: کاغذ چه اندازه باید گران شود که داد اهالی نشر نسبت به آن بلند شود؛ کاغذ مطبوعات جزو کالاهای اساسی حساب شده است، وزارت صمت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه گزارشی به مردم دهند که این پول را به چه کسی داده اند، چه میزان کاغذ وارد و کجا مصرف شده است.

**هزینه های درمانی ایثارگران را پرداخت کنید
نصراله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در تذکری به رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در ارتباط با هزینه های درمانی ایثارگران، گفت: زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که یک ایثارگر برای درمان و داروی خود به یک بیمارستان یا داروخانه مراجعه کند اما به او گفته شود که به دلیل عدم پرداخت مطالبات توسط دولت، از پذیرش آنها معذور هستند.
وی افزود: این عزیزان با مشکلات بسیاری مواجه هستند از یک طرف با مشکلات بیماری دست و پنجه نرم می کنند و از طرف دیگر در پرداخت و تقبل هزینه های درمانی آنها از سوی نهادهای متولی، مشکلاتی وجود دارد؛ امروز به ایثارگران دارو نمی دهند و از پذیرش و بستری آنها در بیمارستان ها و مراکز درمانی خودداری می کنند.

**مسئولان و جناح ها با وحدت و همدلی، تنگناهای کشور را برطرف کنند
محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک فرارسیدن سال نو در تذکر شفاهی خود گفت: اقشار، اصناف و جناح ها و مسئولان و نخبگان با زدودن کینه ها و زنگارها از دل ها در سایه وحدت و همدلی؛ حل مشکلات مردم و برون رفت از تنگناهای کشور را رقم زنیم که این درد مشترک مشکلات هرگز جدا جدا درمان نمی شود.
وی در ادامه ضمن تبریک انتصاب ریاست جدید قوه قضاییه افزود: امیدوارم حضور ایشان با پی افکندن فضای تعامل و تفاهم و گفت و گو و حل مشکلات بر مدار قانون و به طرق مسالمت آمیز، موجب افزایش سرمایه اجتماعی و امنیت و آزادی افزون تر برای مردم و جامعه شود.
این نماینده مجلس در ادامه از دولت خواستار اجرای اقدامات بستر ساز ساختاری در راستای توسعه پایدار باشد.
شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام رییسی در تذکر شفاهی و همچنین تقدیر از دولت برای افتتاح پرو‍ژه های عمرانی استان کرمان، گفت: از دولت محترم می خواهم نسبت به همسان سازی حقوق به وی‍ژه حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری اقدام کند؛ دولت نسبت به معیشت مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر اهتمام جدی داشته باشد.

** مجلس، تخلف ۶ میلیارد یوریی پتروشیمی را بررسی کند
علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در اخطاری گفت: دولت باید براساس اصل ۲۸ قانون اساسی ایجاد شغل کند و سالانه ۸ دهم درصد بیکاری را کاهش دهد، همچنین براساس قانون برنامه ششم توسعه باید سالانه یک میلیون شغل توسط دولت ایجاد شود، اما تاکنون گزارشی در این خصوص دریافت نکرده ایم.
وی خطاب به علی مطهری رییس جلسه علنی مجلس شورای اسلامی افزود: دستور دهید صحت موضوع تخلف ۶ میلیارد یورویی صورت گرفته در پتروشیمی ها را بررسی کنند؛ باید مشخص شود که چه کسی درخصوص تخلف ۶ میلیارد یورویی کوتاهی کرده است.
مطهری نیز در پاسخ وی گفت: موضوع تخلف ۶ میلیارد یورویی در پتروشیمی ها در حال بررسی است و ما نیز منتظر اعلام نتیجه از سوی دادگاه هستیم.

**میزان یارانه را افزایش دهید
محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تشکر از وزیر امور خارجه و استاندار کردستان به مناسبت تلاش برای بازگشایی بازارچه مرزی در بانه، گفت: انتظار داریم در سفر هفته آینده که به عراق دارند بازگشایی این بازارچه‌ را نیز که از جمله مطالبات اصلی مردم این منطقه است در دستور کار خود قرار دهند.
وی خطاب به رییس جمهوری افزود: مجلس در بودجه ۹۸ مبلغ ۴۰۰هزار تومان به حقوق اضافه کرد، اما در کمال تعجب مشاهده کردیم که معاون شما در این مورد موضع گرفته که دولت نمی‌تواند این مصوبه را اجرا کند؛ انتظار داشتیم شما نسبت به این اظهار نظر موضع گیری می کردید.
این نماینده مجلس ادامه داد: انتظار می‌رفت که حداقل حقوق‌ها را به سه میلیون تومان افزایش می‌دادند چرا که این ۴۰۰هزار تومان افزایش حقوق برابر با قیمت ۳ کیلو گوشت در بازار است؛ پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی که سال ۸۹ تصویب شد، امروز عددی نیست و افزایش آن برای قشر محروم، بیکار، کم درآمد، روستاییان و کشاورزان ضروری است.
وی همچنین خطاب به رییس جمهوری گفت: شما گفتید رهبری فرموده‌اند که رییس جمهوری فرمانده جنگ اقتصادی است؛ شما باید به عنوان

**مسئولان اجرایی کشور رسیدگی کنند
علی اصغر ن‍ژاد عضو هیات رییسه و نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تذکرات نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.
محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز رد مجلس شورای اسلامی به وزیر به وزیر راه و شهرسازی در خصوص سوءمدیریت وزارت راه در استان لرستان و ناتوانی در اجرای پروژه های بازآفرینی و ضعف مدیریت در اداره کل راه و فعال نبودن پیمانکاران و عدم مدیریت بهینه راهداری الیگودرز، تذکر داد.
سیدفرید موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر کشور، تسریع در رفع مشکل صدور شناسنامه ثمن های جوانان کشور را خواستار شد.
بیت الله عبداللهی نماینده مردم اهر در مجلس شورای اسلامی به وزیر نیرو درباره اینکه چرا کنتور هوشمند چاه ها در شهرستان اهر اجباری شده است، تذکر داد.
شهاب نادری نماینده مردم اورمانات در مجلس شورای اسلامی به وزیر نیرو در خصوص لزوم جدی اجرای طرح سردسیری در منطقه کرمانشاه که معروف ترین زمین های کشاورزی در آن است، تذکر داد.
وی همچنین در تذکری به وزیر راه و شهرسازی و همچنین وزیر جهاد کشاورزی در خصوص توجه به راه های اصلی اورامانات و همچنین توجه جدی به وضعیت کشاورزان و باغداران اورامانات، تذکر داد.
بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی به وزیر بهداشت در خصوص اینکه علت عدم به کارگیری فارغ التحصیلان رشته تکنیسین بهداشت دندان و دهان در سیستم سلامت کشور چیست، تذکر داد.
وی همچنین به وزیر راه در خصوص توضیح علت سقوط مکرر هلی کوپترهای اورژانس هوایی کشور، تذکر داد.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی به وزیر صنعت، در خصوص اینکه چرا شرکت سایپادیزل کامیون های قشر آسیب پذیر که فاکتور به نام آنها شده است را تحویل نمی دهد، تذکر داد.
علی وقف چی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی به وزیر کشاورزی درباره اینکه دلیل عدم ساماندهی نهاده های دام و طیور در این استان چیست، تذکر داد.
وی همچنین به وزیر کشور و رئیس جمهوری در خصوص تسریع در ساماندهی بازار زنجان که طولانی ترین بازار سرپوشیده کشور است و تذکر به وزیر راه در خصوص تسریع در دستور اتمام پروژه بهسازی راه بناب به منجیل، تذکر داد.
نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه و علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به وزیر صنعت و کشاورزی در خصوص اینکه تسریع در توزیع اقلام یارانه در روستاها و مناطق مرزی و محروم و تذکر به وزیر راه درباره جلوگیری از افزایش قیمت اتوبوس های بین شهری در اوج سفرهای بین شهری توسط کارگران و خانواده های آنها، تذکر داد.
وی همچنین به رییس جمهوری و وزرای امور خارجه و کشور در خصوص تسریع در حل مشکل صادرات کالاهای تولیدی از مرزهای خروجی کشور به خصوص استان خراسان رضوی به افغانستان، تذکر داد.
وی در تذکری به وزیر کشاورزی تسریع در آزادسازی صادرات سیب درختی را که یک ماه ممنوع شده است و سیب کشاورزان در سردخانه ها باقی مانده است، خواستار شد.
قاضی پور به وزیر راه در خصوص جلوگیری از هزینه آموزش خلبانان و تذکر به وزیر کار و همچنین چرایی به تعویق انداختن جلسات مربوط به تعیین حداقل دستمزد کارگران، تذکر داد.

سیدحمایت میرزاده نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی به وزیر اقتصاد درباره اینکه چرا علیرغم تخصیص اعتبار سازمان برنامه و بودجه، خزانه مطالبات فرهنگیان را پرداخت نمی کنند، تذکر داد.
محمود بهمنی نماینده مردم ساوجبلاغ نیز در خصوص اینکه چرا به احداث جاده طالقان که حدود ۲۰ سال از شروع پروژه آن می گذرد و تنها ۳۶ کیلومتر است توجه نمی شود، به وزیر راه و شهرسازی تذکر داد.
**سیام**۳۰۵۰**۱۵۳۵

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس شورای اسلامی


تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان


مشکلات کشور

نظرات بسته شده است.