از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 89178

62 بازدید

به گزارش خطرنگار، نشست هم اندیشی استاندار چهارمحال و بختیاری و خبرنگاران و اصحابه رسانه شنبه شب در سالن جلسات شهید مردانی استانداری چهارمحال و بختیاری از ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۴ساعت برگزار شد.در ابتدا خبرنگاران اقدام به مطرح مسائل و مطالبات مد نظر خود کردند، که برخی از این مطالبات از نظر محتوای یکی […]

به گزارش خطرنگار، نشست هم اندیشی استاندار چهارمحال و بختیاری و خبرنگاران و اصحابه رسانه شنبه شب در سالن جلسات شهید مردانی استانداری چهارمحال و بختیاری از ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۴ساعت برگزار شد.
در ابتدا خبرنگاران اقدام به مطرح مسائل و مطالبات مد نظر خود کردند، که برخی از این مطالبات از نظر محتوای یکی بود، ولی در بیان با هم کمی تفاوت داشت.
در این نشست، یکی از خبرنگاران با سابقه چهارمحال و بختیاری مساله ای مطرح کرد مبنی بر اینکه ۴ ماه از حقوق کارکنان پیمانکاری شرکت گاز از جمله کارکنان کنتور خوان پرداخت نشده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری این مطالبه خبرنگار را به صورت برخط و بدون درنگ پیگیری کرد و در همان لحظه در تماس با مدیرعامل شرکت گاز استان از او خواست از طریق گوشی تلفن همراه جوابگوی مطالبه این خبرنگار باشد.
سیامک حیدری (مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال وبختیاری ) از طریق گوشی تلفن همراه که استاندار، آن را مقابل میکرفون قرار داده بود اعلام کرد تمامی مطالبات کارکنان پیمانکاری در حوزه توسعه و عمرانی و نگهداری به پیمانکار پرداخت کرده و پیمانکار نیز حقوق بهمن ماه آنان را پرداخت کرده است و حقوق اسفندماه نیز با حقوق کارکنان رسمی شرکت گاز پرداخت خواهد شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه ،مدیرعامل شرکت گاز استان را در این نشست موظف کرد روز یکشنبه همراه با خبرنگار سوال کننده، مدیران کل دفتر سیاسی و دفتر حقوقی استانداری و پیمانکاران و کارکنانی که این مساله را مطرح کرده بودند، نشستی در شرکت گاز داشته باشد و این مساله را پیگیری و نتیجه آن را برای اصحاب رسانه اعلام کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری خطاب به خبرنگاری که اعلام کرد در مساله سقوط بالگرد امدادهوایی در چهارمحال و بختیاری، مدیریت ستاد بحران نسبت به پوشش اخبار در محل حادثه سختگیری کرد، نیز اعلام کرد مدیریت ستاد بحران از جمله امدادگران و جمعیت هلال احمر در این زمینه شناسایی و انتقال اجساد بیشترین تلاش را داشتند.
اقبال عباسی تاکید داد : چون بالگرد متعلق به هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بود، خود بچه ها ارتش در زمینه نحوه اطلاع رسانی تصمیم گیری می کردند.
یکی از مسائلی که در این نشست از سوی چند خبرنگار مطرح شد ، مساله انتصابات بود و برخی از خبرنگاران اعلام کردند که نمایندگان در انتصاب مدیران دخیل هستند.
استاندار چهارمحال و بختیاری در این بخش توضیحات مفصلی را برای خبرنگاران ارائه کرد و گفت: این گونه نیست، چرا که انتصاب مدیران با وزیر است و وزیر ، مدیران را به استان پیشنهاد می دهد.
به گفته او ، علاوه بر این ، کمیته انتصابات مسوول رسیدگی به انتصاب مدیران است و در نهایت برای انتصاب، این وزارتخانه است که تصمیم گیری می کند.
یکی از خبرنگاران در خصوص انتصاب مدیران غیربومی در چهارمحال و بختیاری سوالی را کرد و تاکید داشت که چرا یکی از فرمانداران از جمله فرماندار بروجن غیر بومی است.
استاندار در این مرحله پاسخ داد: اگر این گونه مطرح می شود که نباید هیچ فرد غیربومی در استان مسوولیت داشته باشد، پس نباید از چهارمحال و بختیاری نیز مدیری در استانها دیگر حضور داشته باشد در حالی معاون سازمان برنامه و بودجه یا مدیر شیلات کشور یا استاندار ایلام و معاون وی نیز از این استان نباید مدیر می شدند!
مساله آب به عنوان یکی از چالش های پیش روی چهارمحال و بختیاری از سوی خبرنگاران در این نشست هم اندیشی مطرح شد که در این بخش استاندار به صورت مفصل اقدام به پاسخ به سوالات کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص مساله آب گفت : من از آن روزی که وارد استان شدم تصورم این بود که با ۳ چالش روبرو خواهم شد و یکی از مهمترین چالش ها مساله آب بود.
اقبال عباسی در این نشست هم اندیشی افزود : نخستین چالش استان مساله آب بود که به دلیل کمبود بارش و آب برای استان یک بحران شده بود.
به گفته وی، برخی از دوستان پیش من آمدند و اعلام کردند که پیگیری آن استان دو روش دارد که یکی از آنها رسانه ای و مردمی کردن موضوع آب بود و روش دیگر پیگیری بنده به عنوان خدمتگزار مردم در سطح کلان کشور بود و اگر جایی نتیجه نگرفتم به نمایندگان مردم و خود آنها این مساله را اعلام کنم.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین نشست در این مساله در وزارت نیرو برگزار شد و گزارشی که درباره منابع آبی می دادند، نگران بود.
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد : در نخستین جلسه در وزارت نیرو ،معاون این وزارتخانه گزارش داد که منابع تامین و مصارف آب را گزارش داد.
به گفته وی، در طول ۳۰ سال گذشته میزان آورد زاینده رود حدود ۲میلیارد و ۳۰۰میلیون مترمکعب بود و این آمار در ۱۰ سال پیش به یک میلیارد مترمکعب کاهش یافت تا اینکه دو سال پیش این میزان به ۹۰۰ میلیون مترمکعب رسید.
به گفته وی، تا زمانی که آورد زاینده رود ۹۰۰ میلیون مترمکعب بود همه از آن مصرف می کردند؛ چه در چهارمحال و بختیاری و چه در زاینده رود و حتی یزد و در این زمینه چالشی نیز وجود نداشت.
به گفته وی، اما در سال گذشته، آورد زاینده رود را معاون وزیر ۴۰۰میلیون مترمکعب اعلام کرد و حالا خبرنگاران به این سوال پاسخ دهند که در این مرحله اگر جای استاندار چهارمحال و بختیاری بودند با این شرایط چه باید می کردند.؟
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از میزان ۴۰۰میلیون مترمکعب آورد زاینده رود در سال پیش حدود ۳۰۰میلیون مترمکعب با ۲۰ درصد کاهش برای آب شرب اصفهان در نظر گرفته شده بود.
عباسی اظهار داشت : بین ۸۰ تا ۱۰۰میلیون مترمکعب نیز باید در کف سد زاینده رود باقی می ماند تا سد به دلیل بی آبی ، تخریب نشود.
وی ادامه داد: با این برآورد اعلام کرده بودند، بخش صنعت و کشاورزی به صورت کلی به دلیل بی آبی تعطیل شود و صنعت برای تامین آب از چرخش پساب استفاده کند و کشاورزی تعطیل شود.
عباسی اظهار داشت: در آن جلسه اعلام کردم که حفظ باغ از صنعت مهم است، چرا که برای کشاورز، درخت مانند فرزند است و اگر درخت خشک شود تمام دارایی کشاورز نابود خواهد شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: دو هفته بعد قرار شد این جلسه تداوم داشته باشد که در سازمان محیط زیست کشور میزان جلسه بود و در این نشست قرار بود کشاورزی تعطیل شود و سومین جلسه در وزارت جهادکشاورزی برگزار شد و در آن جلسه وزیر جهاد کشاورزی از حقابه کشاورزی دفاع کرد.
به گفته وی، اگر آن تصمیم بحرانی گرفته می شد تمامی کنتورها و نهرهای کشاورزی باید جمع آوری می شد و در نهایت این بخش دچار چالش بزرگ می شد.
وی اظهار داشت: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از زاینده رود دیدن کرد و سپس جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در از زمینه برگزار شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وضعیت برآورد آب زاینده رود امسال بهتر از سال ۹۶ شده است افزود: برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند که برآورد در حدود یک میلیارد مترمکعب خواهد بود.
به گفته وی، ۹۰ درصد از آب زاینده رود از حوزه استحفاظی چهارمحال و بختیاری خارج می شود و این استان در نهایت ۱۰درصد از آب زاینده رود را مصرف می کند.
چالش دومی که استاندار چهارمحال و بختیاری به آن در این نشست پرداخت مساله انتصاب مدیران بود که سوال مشترک برخی از خبرنگاران نیز بود.
استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص انتصاب مدیران دستگاه های اجرایی افزود :چالش انتصاب در ظاهر شاید کم اهمیت اما در باطن یک چالش مهم بود.
عباسی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری، دارای مردمانی فرهیخته و خونگرم با جمعیتی از اقوام ترک، لر و فارس زبان است افزود: به طور معمول معدل مدیریت برای مدیران ۳سال پیشتر نیست.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت : مهمترین راهبرد بنده در سمت استاندار تقویت همدلی و انسجام بین همه اقوام و مردم در استان است.
وی تصریح کرد: در این یک سال اخیر ، چالشی بین اصولگرایان و استاندار چهارمحال و بختیاری و اصلاح طلبان با استاندار وجود نداشته است هر چند ممکن است اصلاح طلبان نیز به بنده ایرادتی بگیرند.
به گفته وی، می خواهیم همه در کنار هم قرار بگیریم و مشکلی از مشکلات پیش روی استان رفع کنیم.
استاندار چهارمحال و بختیاری اعلام کرد : در انتصابات مدیران، نمایندگان نقشی ندارند چرا که انتصاب باید با نظر وزیر وزارتخانه باشد.
وی با ارائه آمار درباره مدیران انتصاب شده در استان اظهار داشت:در خصوص فرماندار شهرستان بروجن ، وی فرزند شهید است و سابقه مدیر اداره تعاون و کار ، نفر اول انتخابات شورای شهر و در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز نامزد مستقل بوده است.
به گفته وی، در خصوص انتصاب فرمانداران و بخشداران، افراد به وزارت کشور پیشنهاد می شود و برای این بخش، باید هماهنگی بین دستگاه ها وجود داشته باشد.
به گزارش خطرنگار، در این نشست تعدادی از خبرنگاران در خصوص توزیع آگهی بین نشریات محلی و کثیر الانتشار، بی توجهی دستگاههای اجرایی به اشتراک نشریات و معوقات چندین ساله نشریات در بخش اشتراک نیز مباحثی را مطرح کردند.
استاندار در این بخش درخواست کرد که اگر نشریات معوقاتی دارند باید ادارات و دستگاه های اجرایی آن را پرداخت کنند و در این زمینه نشست مشترکی بین اعضا خانه مطبوعات ،معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری و مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود و نتیجه را به استاندار اعلام کنند.
۲۰۹۷

انتهای پیام /*


سیاسی


دولت


خبرنگاران


استاندار چهارمحال و بختیاری

نظرات بسته شده است.