از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 89176

33 بازدید

به گزارش خطرنگار، عماد زارعی روز یکشنبه در تشریح این خبر افزود: شناسایی تولید کنندگان داخلی و شرکت‌ های دانش ‌بنیان در زمینه مواد شیمیایی و ساخت قطعه های یدکی تجهیزات اصلی این پالایشگاه از طریق حضور در نمایشگاه‌ های تخصصی و بازدید از صنایع مختلف در دستورکار قرار گرفت.وی ابراز داشت: در این راستا […]

به گزارش خطرنگار، عماد زارعی روز یکشنبه در تشریح این خبر افزود: شناسایی تولید کنندگان داخلی و شرکت‌ های دانش ‌بنیان در زمینه مواد شیمیایی و ساخت قطعه های یدکی تجهیزات اصلی این پالایشگاه از طریق حضور در نمایشگاه‌ های تخصصی و بازدید از صنایع مختلف در دستورکار قرار گرفت.
وی ابراز داشت: در این راستا با اتکا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب و با استفاده از توان شرکت‌ های داخلی و دانش بنیان و ایجاد بستر مناسب، حمایت از سازندگان داخلی به صورت عملی اجرایی شد.
مدیر بازرگانی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس اظهارداشت: کاتالیست های مورد نیاز این شرکت که اهمیت بسیاری در فرآیند بنزین سازی دارد، پیش از این در انحصار کشورهای انگلیس، فرانسه و آمریکا قرار داشت اما با حمایت‌ های انجام شده و کمک شرکت های دانش بنیان این انحصار شکسته شد.
«کاتالیست ماده ای است که سرعت واکنش های شیمیایی را از طریق کاهش انرژی فعال سازی، افزایش می دهد بدون اینکه خود در آنها شرکت کند. یکی از موارد استفاده کاتالیست ها، مبدل های کاتالیستی می باشد.»
زارعی، ساخت پمپ‌ های اصلی پروژه، برج‌ ها، کوره‌ها و تجهیزات کمپرسورهای واحد بنزین سازی و سایر تجهیزات اصلی پالایشــگاه نفت ستاره خلیج فارس توسط تامین کننـدگان داخلی را از دیگر اقدامات برجسته در این شرکت ذکر کرد.
وی افـزود: در زمـینه تامین تجهیزات، ابزار دقیق و برق و همچنین تامین همه ‌ی کابل ‌های مورد نیاز پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس نیز از ظرفیت داخلی استفاده کردیم.
این مسوول تاکید کرد: برگزاری مناقصه عمومی متعددی برای تامین اقلام مورد نیاز پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به دقت اجرایی شد تا با ایجاد رقابت بیشتری بین تمامی سازندگان و تولید کنندگان داخلی، منجر به استفاده بیشتر از دانش، تجربه و توان همه‌ ی شرکت‌های داخلی شود.

**ثبت شرکت نفت ستاره خلیج فارس در سامانه بورس
مدیر بازرگانی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس همچنین از ثبت این شرکت در سامانه بورس به عنوان شرکت استراتژیک و ایجاد زیرساخت مناسب برای خرید مواد شیمیایی مورد نیاز پالایشگاه خبر داد.
زارعی گفت: این اقدام علاوه بر صرفه اقتصادی، باعث تضمین و اطمینان خاطر از کیفیت کالای خریداری شده و ثبت معامله در سامانه معاملات بورس خواهد شد.
وی اضافه کرد: با توجه به اولویت نظام و دغدغه‌های دولت در راستای سرعت بخشی به اهداف اقتصاد برون ‌گرا و همچنین ضرورت تلاش برای بهبود رشد اقتصادی کشور و خروج از شرایط رکود، بحث مدیریت نشان تجاری نیز مدنظر قرار گرفت.
وی بیان داشت: این اقدام یکی دیگر از پارامترهای تعیین ‌کننده و مهم برای تصمیم‌ گیری شرکت ها در حوزه صادرات است که شرکت نفت ستاره خلیج فارس با ثبت برند تجاری STAR برای فرآورده های تولیدی خود گامی مهم در این عرصه برداشت.

**حضور در بازارهای جهانی منطقه ای و فرامنطقه ای
این مسوول، فروش و صادرات فرآورده گاز مایع (مازاد تولید کشور) و سایر فرآورده های ویژه را از دیگر راهکارهای اساسی در راستای تامین منابع مالی برای پیشبرد امور توسعه‌ای پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس عنوان کرد.
زارعی گفت: بازار منطقه ای و فرامنطقه ای در خصوص فروش فرآورده‌ها به صورت کارشناسی مورد تحلیل و بازاریابی قرار گرفت و صادرات برخی از اقلام با توجه به سیاست های تعیین شده درحال انجام است.
وی در پایان به برگزاری مزایده عمومی بین المللی فروش گاز مایع در مهرماه امسال اشاره کرد و گفت: تحلیل منطقه ‌ای در خصوص شبکه توزیع و بازاریابی فرآورده های پالایشگاه و حضور در بورس انرژی و عرضه فرآورده های تولیدی در رینگ بین الملل و داخلی صورت پذیرفته است.
پالایشگاه ستاره خلیج ‌فارس، بزرگ ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی دنیا در ایران و با ظرفیت ۳۶ میلیون لیتر در روز در قالب ۴ مرحله ۱۲۰ هزار بشکه ‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت راه اندازی شده است.
این پالایشگاه که در ۲۵ کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار احداث شده هم اکنون روزانه حدود ۱۵ میلیون دلار تنها از بابت تولید سه فرآورده بنزین، نفت ‌گاز و گاز مایع آن در کشور ارز ذخیره می شود.
خوراک مورد نیاز پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس از طریق خط لوله ۳۸۸کیلومتری از میادین مشترک ایران در پارس جنوبی تامین می شود به طوری که می توان از آن به عنوان اولین پالایشگاهی نام برد که با استفاده از گاز پالایش شده انواع سوخت از جمله بنزین، گازوئیل و سوخت جت را تولید می کند.
۷۱۹۵/۶۰۴۸

انتهای پیام /*


اقتصاد


نفت ستاره خلیج فارس


شرکت های دانش بنیان


هرمزگان

نظرات بسته شده است.