از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 89109

72 بازدید

به گزارش خطرنگار، اقبال عباسی شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران و اصحاب رسانه تاکید کرد: فعالان خبری، رعایت انصاف را در اطلاع رسانی مورد توجه قرار دهند و هر به عنوان مصلحان اجتماعی در جامعه عمل کنند.وی با اشاره به کمبود افراد مصلح در فضای مجازی افزود: رسانه ها باید به دنبال […]

به گزارش خطرنگار، اقبال عباسی شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران و اصحاب رسانه تاکید کرد: فعالان خبری، رعایت انصاف را در اطلاع رسانی مورد توجه قرار دهند و هر به عنوان مصلحان اجتماعی در جامعه عمل کنند.
وی با اشاره به کمبود افراد مصلح در فضای مجازی افزود: رسانه ها باید به دنبال ایجاد تقویت همدلی ، نزدیک شدن مسئولان، جناح ها باشند و اگر کم و کاستی وجود دارد پیش از رسانه ای شدن آن را در اختیار مسوولان و تصمیم گیران قرار دهند.
عباسی به سه چالش پیش روی استان از جمله مشکل آب ، بیکاری و انتضابات اشاره کرد و گفت :آمار نشان می دهد در انتصابات مدیران از همه شهرستان ها استفاده شده است و تیشتر مدیران استان بومی هستند.
وی یادآور شد: برای انتصاب هر کدام از مدیران ، باید وزارتخانه ها تصمیم گیری کند و وزارتخانه ها ۳ گزینه پیشنهادی را برای اعلام نظر به استاندار معرفی می کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با رد برخی نظرها در خصوص اینکه نمایندگان مجلس در انتصاب مدیران دخیل هستند، اظهار داشت:انتصاب یک مدیر با همکاری کمیته انتصابات و نظر مجمع نمایندگان استان به وزارتخانه معرفی می شود.
وی گفت: میانگین فعالیت مسئولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری در دولت تدبیر و امید تاکنون مطلوب بوده است و اگر در این مسیر مشکلی نیز وجود دارد باید با همدلی و وحدت در رفع آن تلاش کرد.
عباسی تاکید کرد: در یک سال گذشته با هدف تسریع در روند رو به رشد چهارمحال و بختیاری ۷۰ مدیر ملی وارد این استان شده اند.
وی با اشاره به جمعیت ۹۴۷ هزار و ۷۶۳ نفری چهارمحال و بختیاری افزود: این استان همه ساله در تعطیلات نوروز حداقل یک میلیون نفر وارد این استان می شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری تقویت کمی و کیفی فرهنگ مشتری مداری در بازار را ضروری اعلام و تصریح کرد: امسال تاکنون ۵۳ هزار مورد بازدید از مراکز عرضه کالاهای اساسی استان انجام شد.
وی یادآور شد: از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۳ فقره پرونده تشکیل شده و برای آنان تاکنون ۳۷ میلیارد ریال جریمه نقدی صادر شده است.
عباسی اظهار داشت: علاوه بر ارائه خدمات فراوان به مردم در طول فعالیت انقلاب اسلامی ایران تاکنون اما هنوز در سطح بازار اشکالاتی وجود دارد.
وی با رد ادعای دخالت نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی برای انتصاب مدیران کل دستگاه های اجرایی استان گفت: پست های سیاسی برای افراد سیاسی و پست های غیرسیاسی برای افراد متخصص است.
وی افزود: خوشبختانه چهارمحال و بختیاری توانست در این مدت به گونه ای عمل کند که دیگر جزو استان های پربیکار کشور نباشد.
عباسی تصریح کرد: در انتصاب هایی که در این مدت انجام شده نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی هیچ دخالتی نداشته اند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای استان از ۷ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال در سال گذشته به یکهزار و ۱۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال در سال آینده افزایش یافت.
طهمورث الیاسی بختیاری تاکید کرد: این میزان اعتبار ۵۴٫۴ درصد رشد دارد در حالی که این مهم در سطح ملی ۶٫۵۴ درصد کاهش داشته است.
وی یادآور شد: اعتبارات هزینه ای چهارمحال و بختیاری هم از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال امسال به ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال در سال آینده رسید.
الیاسی بختیاری تصریح کرد: اعتبارات استانی ویژه چهارمحال و بختیاری در سال جاری ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال بوده که برای سال آینده ۵ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال پیش بینی شد.
معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در دولت تدبیر و امید اسناد آمایش سرزمین، توسعه، اجرایی توسعه، منطقه ای و چکیده آمایش سرزمین در استان تهیه و تدوین شد.
علیرضا شجاعی تاکید کرد: اسناد توسعه شهرستان های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری نیز آماده شده که در سال آینده به آنان ابلاغ می شود.
وی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری ۲ پروژه احداث راه آهن شامل حسن آباد مبارکه – سفیددشت – شهرکرد و اصفهان – شهرکرد – اهواز را در دستور کار دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: راه آهن حسن آباد مبارکه – سفیددشت – شهرکرد در ۳ قطعه پیش بینی شده است.
مجید نظری دهکردی تصریح کرد: اعتبار برآورد شده برای اجرای راه آهن حسن آباد مبارکه – سفیددشت – شهرکرد۱۳ هزار میلیارد ریال است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: رسانه های گروهی توجهی به شایعات و مطالب فضای مجازی نداشته باشند.
احمدرضا سدهی سامانی تاکید کرد: رفع تصرفات غیرمجاز در حاشیه زاینده رود از مهمترین برنامه های شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری است.
به گزارش خطرنگار، در این نشست خبرنگاران رسانه های گروهی چهارمحال و بختیاری در خصوص مشکلات و مسایل مرتبط با بخش های مختلف استان نظرات، دیدگاه ها، انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.
۷۳۶۲/۲۰۹۷

انتهای پیام /*


سیاسی


دولت


نشست خبری


چهارمحال و بختیاری

نظرات بسته شده است.