از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 88761

34 بازدید

به گزارش خطرنگار، ، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مدرسه قلعه این شهر برگزار شد، افزود: مسوولی که در تهران نشسته از شاهرود و وضعیت و ملاحظات آن چه اطلاعی دارد که برای مسایل جزیی آن هم تصمیم می گیرد. خطیب جمعه شاهرود گفت: اگر قرار است […]

به گزارش خطرنگار، ، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مدرسه قلعه این شهر برگزار شد، افزود: مسوولی که در تهران نشسته از شاهرود و وضعیت و ملاحظات آن چه اطلاعی دارد که برای مسایل جزیی آن هم تصمیم می گیرد.
خطیب جمعه شاهرود گفت: اگر قرار است همه تصمیم های بزرگ و کوچک در تهران گرفته شود، نیازی به مسوولانی استانی و شهرستانی وجود ندارد.
وی با بیان این که این تصمیم گیری ها در بخش های مختلف انجام می شود ، افزود: وقتی از مسوولان فرهنگی شهرستان سوال می کنیم به چه علت برای فلان کنسرت مجوز داده شده، اعلام می کنند ما هیچ نقشی نداشتیم ، همه کارهای در تهران انجام شده است.
امینی به گسترش فروشگاه های زنجیره ای هم اشاره کرد و گفت: با این که مخالف حمایت از مصرف کنندگان نیستیم ، اما در آمدهای این فروشگاه ها از منطقه خارج شده و به تهران فرستاده می شود، فعالیت این فروشگاه ها به بهای تعطیلی برخی اصناف تمام شده و گروهی را بیکار می کند.
وی به برگزاری نمایشگاه های فصلی کالا هم اشاره کرد و گفت: اصناف شهرستان باید با قدرت تمام در این نمایشگاه ها شرکت کنند هر چند مخالف حضور افراد غیر بومی نیز نیستیم.
امینی گفت: بهای تصمیم گیری های اینچنینی وارد شدن ضرر به گروهی از مردم بومی است، واین اصلا به مصلحت کشور و مردم شهرستان نیست.
امام جمعه شاهرود با بیان این که این موضوع را بارها در نشست های مختلف اعلام کرده ام، ادامه داد: بیان این امر از تریبون نماز جمعه اتمام حجت به مسوولان است.
وی از مسوولان کشوری خواست، در وضعیت اقتصادی کنونی و محدودیت منابع تصمیم هایی بگیرند که اصناف و کسبه بومی مناطق متضرر نشوند.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: نقاط ضعف و قوت بسیاری در کشور وجود دارد، اما نباید مشکلات را به اسلام و انقلاب مرتبط کنیم.
امینی جوانگرایی و توجه به مشکلات جوانان و نیز امید صحیح دادن به مردم را از دیگر بخش های این بیانیه اعلام کرد.
وی به مسایل بین المللی کشور نیز اشاره کرد و گفت: همانطور که آمریکا ماهیت خود را نشان داد، به اروپایی ها نیز نمی شود اعتماد کرد. باید با استفاده از سیاست ها اقتصادمقاومتی دنبال حل مشکلات باشیم.
خطیب جمعه شاهرود برگزاری اردوهای راهیان نور در تعطیلات نوروزی را یاد آور شد و گفت: این موضوع باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، برخی از مدیران دستگاه های اجرایی کم لطفی هایی در این باره کرده و نبود اعتبار را مطرح می کنند در صورتی که می توانند با مدیریت و استفاده از بودجه های فرهنگی ، رونق این اردوها را بیشتر کنند.
وی دفاع مقدس را یکی از پربارترین دوران انقلاب اسلامی خواند و گفت: در حالی که برخی کشورها به کشته های خود در جنگ جهانی دوم افتخار کرده و برنامه های مختلفی برای این امر دارند، ما نیز نباید این گنجینه بزرگ را بفراموشی بسپاریم.
وی تغییر رییس قوه قضاییه را یک اتفاق بسیار خوب خواند و ابراز امیدواری کرد مبارزه با فساد و پیگیری امور این قوه با سرعت و دقت بیشتر انجام شود.
امام جمعه شاهرود برخی امتیازات ماه رجب را برشمرد و ضمن تبریک ولادت امام باقر(ع) ، امام جواد(ع) و امیرالمومنین (ع) و مبعث رسول الله (ص) ، شهادت حضرت زینب کبری(س) و امام موسی کاظم(ع) را نیز تسلیت گفت.
۷۳۵۸/۶۱۶۷

انتهای پیام /*


سیاسی


امام جمعه


اغتراض به تصمیم گری ها درتهران


شاهرود

نظرات بسته شده است.