از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 88665

72 بازدید

به گزارش خطرنگار، احمد فدایی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ورامین که به مناسبت هفته منابع طبیعی صورت گرفت گفت: در آخرین مرحله از آزاد سازی اراضی طبیعی، ۲۳۲ هکتار زمین به ارزش بیش از ۴۶ میلیارد ریال آزاد شد.وی با اشاره به اقدامات اداره منابع طبیعی شهرستان ورامین گفت: […]

به گزارش خطرنگار، احمد فدایی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ورامین که به مناسبت هفته منابع طبیعی صورت گرفت گفت: در آخرین مرحله از آزاد سازی اراضی طبیعی، ۲۳۲ هکتار زمین به ارزش بیش از ۴۶ میلیارد ریال آزاد شد.
وی با اشاره به اقدامات اداره منابع طبیعی شهرستان ورامین گفت: ورامین به دلیل مجاورت با کویر مرکزی همواره در خطر پیشروی کویر مواجه است از این رو بیش از ۱۱ هزار و ۲۵۰ هکتار تاغزار در اراضی کویری شهرستان ورامین احداث شده که این درختان ضمن این که از پیشروی کویر جلوگیری می کند، از ورود شن و ماسه بر روی ریل های راه آهن سراسری تهران – مشهد نیز ممانعت می کند.
رئیس اداره منابع طبیعی ورامین افزود: امسال ۵۰ هکتار به سطح تاغزارهای ورامین افزوده شد.
وی گفت : به منظور افزایش سطح فضای سبز شهرستان ورامین، بیش از ۴۰ هزار اصله درخت همزمان با هفته منابع طبیعی در مناطق مختلف شهرستان توزیع شده تا سرانه فضای سبز شهرستان از ۱۰٫۳ متر مربع به ازاء هر نفر به رقم ۱۵ متر مربع افزایش پیدا کند.
فدایی اظهار داشت: حفظ و حراست از اراضی منابع طبیعی وظیفه ای است که همگان می باید نسبت به آن اقدام کرده و این امانت الهی را به درستی به آیندگان بسپارند.
وی افزود: همیشه افراد سودجو قصد دارند تا با تصرف اراضی ملی و طبیعی، ضمن تخریب پوشش گیاهی طبیعی و کشت گیاهان مختلف، به سود هنگفت دست پیدا کنند ولی این افراد باید بدانند که خادمان مردم در اداره منابع طبیعی با وجود تمامی مشکلات با آنان برخورد کرده و این اراضی را باز پس می گیرند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴//۶۱۳۹

انتهای پیام /*


اجتماعی


منابع طبیعی


اراضی ملی


ورامین

نظرات بسته شده است.