از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 88624

53 بازدید

به گزارش خطرنگار، دکتر امیرعلی حمیدیه شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای سلول های بنیادی استان زنجان افزود: با تشکیل شوراهای سلول های بنیادی در استانها دانشگاه های علوم پزشکی نقش اصلی و هماهنک کننده یا دستگاه های متولی امر داشته و به نوبه خود موفقیت هایی را کسب کرده اند.وی اظهار داشت: این معاونت برای […]

به گزارش خطرنگار، دکتر امیرعلی حمیدیه شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای سلول های بنیادی استان زنجان افزود: با تشکیل شوراهای سلول های بنیادی در استانها دانشگاه های علوم پزشکی نقش اصلی و هماهنک کننده یا دستگاه های متولی امر داشته و به نوبه خود موفقیت هایی را کسب کرده اند.
وی اظهار داشت: این معاونت برای توسعه علوم و فناوری خود فعالیت و همکاری گسترده ای را آموزش و پرورش آغاز کرده و از زمان راه اندازی پژوهش سرای دانش آموزی تاثیر شگرف و استعدادهای بسیار خوبی کشف شده است.
این مسئول ادامه داد: وجود کارآفرینان و سرمایه گذاران در جلسات شورای بنیادی به پیشبرد کارها کمک می کند و این در حالی است که دولت با توجه به محدویت ها و مشکلاتی مالی نمی تواند بطور تمام سرمایه گذاری کند.
این فوق تخصص آنکلوژی و پیوند مغزی سلول های بنیادین ادامه داد: برای پیشگیری از موازی کارها توانمندی و ظرفی استان ها در زمینه سلول های بنیادی و نانو فناوری بازساختی بررسی و متناسب با آن برنامه هایی اعلام می شود.
وی اضافه کرد: میکروسکوپ لیزری کانفوکال و میکروسکوپ لیزری لایه‌نوری در مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی توسط محققان دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان به‌دست معاون اول رئیس جمهوری در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آذر امسال ۱۳۹۷ رونمایی شد.
وی اظهار داشت: میکروسکوپ محصول فوق می تواند بازار کشورهای منطقه و اروپا را تحت تاثیر خود قرار دهد و توجه ویژه بسیار تحول آفرین است.
این مسئول ادامه داد: بنابراین، این استان ظرفیت بسیار خوبی برای ساخت کارخانه میکروسکوپ را داراست که می تواند اشتغال یکهزار و ۵۰۰ نفری را داشته باشد.
وی یادآوری کرد: یکی از برنامه های شورای سلول های بینادی استان این است که در این خصوص جلسات لازم را برگزار کرده و این معاونت نیز زمینه احداث کارخانه یاد شده را فراهم می کند.
حمیدیه، همچنین سلول درمانی سرطان،بحث سرمایه گذاری در حوزه مرکز سکته حاد مغزی استان را از دیگرمزیت مهم این استان برای توسعه بیش از گذشته علوم وفناوری سلول های بنیادی ذکر کرد.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون فارغ التحصیلان علوم انسانی بیکار هستند می توانند در شرکت های دانش بنیان با دانش خود در این حوزه بسیار تاثیر گذار باشند.
به گفته وی، دانشجویان موتور محرک ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بینادی طی چهاز سال گذشته بوده چرا که بهره گیزی از ظرفیت های این قشر موفقیت هایی را به دنبال داشته است.
۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


دانش بنیان


تحصیلات تکمیلی


میکروسکوپ

نظرات بسته شده است.