از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 88607

91 بازدید

به گزارش خطرنگار، دکتر پرویز قزلباش شامگاه پنجشنبه در شورای سلول های بنیادی استان زنجان افزود: فعالیت ها حوزه سلول های بنیادی علوم پزشکی زنجان چندان رضایت بخش نیست و در واقع نمی توان نمره قابل قبولی داد.وی اظهار داشت: به این مهم باید توجه داشت شورای سلول های بنیادی استان طی چند ماه گذشته […]

به گزارش خطرنگار، دکتر پرویز قزلباش شامگاه پنجشنبه در شورای سلول های بنیادی استان زنجان افزود: فعالیت ها حوزه سلول های بنیادی علوم پزشکی زنجان چندان رضایت بخش نیست و در واقع نمی توان نمره قابل قبولی داد.
وی اظهار داشت: به این مهم باید توجه داشت شورای سلول های بنیادی استان طی چند ماه گذشته و به تازگی آغاز بکار کرده است و نمی توان به صراحت فعالیت های انجام تا کنون را قضاوت کرد.
این مسئول ادامه داد: استان زنجان در حوزه سلول های بنیادی ظرفیت های بسیار خوبی دارد و دورنمایی خوبی متصور شده اما عوامل محیطی روند کار را با کندی مواجه کرده است.
وی اضافه کرد: این دانشگاه در حوزه سرطان جلساتی را با دانشگاه علوم پایه و حتی دستگاه های مرتبط برگزار کرده و به نوعی حرکت هایی در این بخش آغاز شده، اما پر شتاب نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: این دانشگاه برای توسعه و فرهنگ سازی این حوزه مهم رایزنی های را با اداره کل آموزش و پرورش استان شروع کرده اما مدیریت این بخش در حدود یکسال با بی ثباتی مواجه شده است.
قزلباش افزود: برای گسترش فعالیت ها در حوزه سلول های بنیادی باید یک محور مشترک درمجموعه شورا ، در حیطیه های مختلف انگیزه ای قوی بوجود آید که تا کنون این مهم تعریف نشده است.
وی اضافه کرد: اگر بتوان با توجه به ظرفیت های سطح استان یک محور مشترک کاری تعریف شود، شتاب بیشتری می یابد و حتی می توان از تجارب استان های دیگر نیز استفاده کرد.
این مسئول ادامه داد: این واحد دانشگاهی انگیزه کافی برای سرمایه گذاری در حوزه سلول های بنیادی را دارد و علوم پزشکی زنجان جزء معدود دانشگاهی است که توانسته از بند تبصره ای چهارتا پنج میلیارد تومان را جذب کند.
قزلباش افزود: بر این اساس خط اعتباری ۵۰ میلیارد تومانی از طریق بانک ها برای دانشگاه علوم پزشکی زنجان ایجاد شده و به رغم محدودیت منابع مالی مشکلی برای انجام سرمایه گذاری سلولهای بنیادی ندارد بلکه، اهتمام جدی دارد.
رئیس شورای سلول های بنیادی استان زنجان خاطر نشان کرد: پژوهشگران و صاحبنظران این حوزه می توانند با تدوین برنامه ای کمک حال دانشگاه علوم پزشکی استان برای انجام سرمایه گذاری لازم در حوزه سلولهای بنیادی باشند.
۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


علوم پزشکی زنجان


سلول های بنیادی


سرمایه گذاری

نظرات بسته شده است.