از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 88572

69 بازدید

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، مرگ را گریزی نیست، اما مرگ برای بعضی ها مثل آفرینندگان هنر بی خدشه به نام و یاد و خاطره تنها وداعی سوزناک با پیکری است که گاهی خسته از راه پر فراز و نشیب هنر تن به آسایش ابدی می سپارند.امشب هنردوستان، در هفتمین سال پیاپی در خانه ای […]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، مرگ را گریزی نیست، اما مرگ برای بعضی ها مثل آفرینندگان هنر بی خدشه به نام و یاد و خاطره تنها وداعی سوزناک با پیکری است که گاهی خسته از راه پر فراز و نشیب هنر تن به آسایش ابدی می سپارند.
امشب هنردوستان، در هفتمین سال پیاپی در خانه ای که به نام هنرمندان ایران زمین (ایرانشهر) ثبت شده است، به پاسداشت هنرمندانی که ابدی شدند آیینی برپا کردند آیین ‘ چراغ خاموشی نیست’، دیالوگی از زنده یاد علی حاتمی.

** کوچ ۱۱۹ هنرمند به دیار باقی در سال ۹۷
مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رییس تماشاخانه ایرانشهر در این آیین اظهارکرد: امسال بین جامعه هنرمندان تعداد زیادی از این عزیزان رخت بربستند تا چند روز قبل که کتابی در این زمینه بنا به نگارش شد اسامی آنها به ۱۱۹ نفر از هنرمندان در رشته های مختلف رسید.
وی افزود: از این هنرمندان ۲۴ نفر در رشته ادبیات و شعر،
۲۳ نفر هنرهای تجسمی، ۴ نفر تئاتر، ۱۲ نفر به صورت تخصصی در سازمان صدا و سیما اشتغال داشته اند از جمله در زمینه دوبله، ۲۵ نفر با اشتغال سینما، نفر با ۲۹ اشتغال موسیقی و ۲ نفر در زمینه هنرهای آیینی و سنتی فعالیت داشتند.
وی به برخی از اسامی این هنرمندان فقید در رشته های مختلف اشاره کرد از جمله: دکتر شایگان، ایرانی، استاد دبیرسیاقی ، سلیم نیساری و دکتر احسان یارشاطر، محسن وزیری ، عباس عطار، احمدرصا دالوند و حسین زمرشیدی، ضیاءالدین دری، صدرالدین شجره، بهرام زند و حسین عرفانی و غیره.
وی ضمن یادبود سرآمد هنرمندان، آقای بازیگر عزت الله انتطامی گفت: ناصر ملک مطیعی ، یدالله صمدی، حسین محب اهری ، ناصر چشم آذر و فرهاد گرگین پور دیگر عزیزان کوچ کرده بودند.
رجبی معمار سخنانش را اینگونه پایان داد: کتاب مرگ و رحلت گشوده است، چند روز قبل و پس از پایان نگارش ما خشایار الوند نویسنده زبردست کشور و امروز خانم لیلیت تریان از هنرمندان تجسمی را از دست دادیم.
در این آیین همچنین کتاب ‘آیین چراغ خاموشی نیست’ حاوی اسامی و معرفی هنرمندان فقید ۹۷ رونمایی شد.
فراهنگ۳۰۰۹ **۱۹۰۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


هنرمندان


تئاتر


رونمایی از کتاب

نظرات بسته شده است.