از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 88343

62 بازدید

به گزارش خطرنگار، این درختان شامل گونه های غیرمثمر سرو نقره ای و کاج تهران با حضور ۳۰ تشکل مردمی محیط زیست در پارک جنگلی لتیان کاشته می شوند.پارک جنگلی ۶۳۰ هکتاری لتیان در بالا دست سد لتیان و منبع تامین کننده آب شرب تهران در لواسان – ۱۵ کیلومتری شمال شرقی پایتخت- یکی از […]

به گزارش خطرنگار، این درختان شامل گونه های غیرمثمر سرو نقره ای و کاج تهران با حضور ۳۰ تشکل مردمی محیط زیست در پارک جنگلی لتیان کاشته می شوند.
پارک جنگلی ۶۳۰ هکتاری لتیان در بالا دست سد لتیان و منبع تامین کننده آب شرب تهران در لواسان – ۱۵ کیلومتری شمال شرقی پایتخت- یکی از شهرهای خوش آب و هوای شهرستان شمیرانات قرار دارد.
به گفته مسئولان منابع طبیعی همه گودال ها و نیز هفت هزار نهال آماده شده است که در طول هفته منابع طبیعی عملیات کاشت آنها به پایان می رسد.
براساس گزارش ها تکلیف امسال منابع طبیعی کاشت درخت در ۱۴ هکتار از زمین های پارک جنگلی لتیان بوده که محقق شده است.
حسن شکری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات در این باره به خبرنگار خطرنگار، توضیح داد: کل ۶۳۰ هکتار مساحت این پارک جنگلی از اواخر دهه ۵۰ جنگل کاری شده است که ۱۴ هکتار از آنها طی سال های اخیر به علت آتش سوزی یا خشک شدن درختان از بین رفته بودند و این میزان دوباره احیا می شود.
شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با ۱۴۰ هزار هکتار زمین ملی در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده که طی چند سال اخیر زمین خواری، کوه خواری و تصرف زمین های ملی و تخریب محیط زیست در آن خبرساز بوده است.

تهرام/۹۸۹۷/۳۲۲۵/ ۱۰۰۸

انتهای پیام /*


اقتصاد


کشاورزی


منابع طبیعی


لتیان

نظرات بسته شده است.