از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 88106

38 بازدید

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی خطرنگار، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، لادن حیدری در نشست بررسی تسهیلات متقاضیان راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی شهر کاشان با اشاره به حمایتی بودن این طرح، اظهارداشت: اجرای این طرح با رویکرد حمایت از فعالیت های فرهنگی هنری و راه اندازی گذرفرهنگی در شهرهای مختلف کشور […]

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی خطرنگار، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، لادن حیدری در نشست بررسی تسهیلات متقاضیان راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی شهر کاشان با اشاره به حمایتی بودن این طرح، اظهارداشت: اجرای این طرح با رویکرد حمایت از فعالیت های فرهنگی هنری و راه اندازی گذرفرهنگی در شهرهای مختلف کشور بوده از این رو باید پرداخت تسهیلات ضابطه مند باشد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه شاخص های ارزیابی طرح های پیشنهادی استخراج شده است، گفت: بر اساس شاخص ها و مطابق با ضوابط قانونی طرح های پیشنهادی در کمیته بررسی و تسهیلات مورد نیاز، برای هر طرح تصمیم گیری خواهد شد.
در ادامه این نشست که در دفتر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، کمیته فنی، نتایج بازدید میدانی از طرح های گذر فرهنگی کاشان را ارائه و در ادامه آن طرح ها براساس شاخص های استخراج شده رتبه بندی شدند و همچنین در خصوص نحوه و میزان پرداخت تسهیلات طرح های پیشنهادی تصمیم گیری شد.

** وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کسب وکارهای فرهنگی
به گزارش خطرنگار، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید در دولت دوازدهم توجه و اهتمام به کسب و کارهای فرهنگی و هنری را برای رشد و رونق اقتصاد فرهنگ وهنر در کشور و در سطح بین المللی را در اولویت دستور کار خود قرار داده و تاکنون نیز گامهای مهم و خوبی برداشته است.
از طرفی نیز تقویت کسب و کارهای دیجیتال با همکاری سایر نهادها و دستگاه ها در دستور کار این وزارتخانه قرارگرفته که با هماهنگی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال این وزارتخانه با جدیت درحال پیگیری وانجام است.
معاونت کسب و کارهای دیجیتال این مرکز با به کارگیری همه توان خود با تاکید بر تقویت آموزش به فعالان کسب و کارهای دیجیتال همچنین تلاش برای محتواسازی در این حوزه توانسته است بستر فنی جهت آموزش مجازی در این حوزه را ایجاد کند.
مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است امروز باید با استفاده از ظرفیت های داخلی کشور و برنامه ریزی دراین زمینه از طریق کسب کارهای فرهنگی هنری در بازار کشورهای همسایه نفوذ کرده و ضمن کارآفرینی در جهت رونق اقتصاد فرهنگ و هنر نیز تلاش کرد.
همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس شیوه نامه ای، حمایت از راه‌اندازی کسب و کارهای فرهنگی و هنری در شهر‌های مختلف را در دستورکار خود قرارداده است.
براساس شیوه نامه موجود که به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است، این وزارتخانه در قالب طرح گذرهای فرهنگ و هنر و طرح تبدیل فضاهای میراثی، اوقافی و دیگر فضاهای قابل تبدیل به فضاهای فرهنگی و هنری از کسانی که می خواهند کسب و کارهای فرهنگی و هنری راه‌اندازی کنند، حمایت می‌کند.
تقویت ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر و هم چنین افزایش دسترسی مردم به آثار و خدمات فرهنگی و هنری جزو برنامه‌های صالحی است و ذیل این دو برنامه کلان، راه‌اندازی گذرهای فرهنگ و هنر در شهرها، تبدیل فضاهای میراثی، اوقافی و دیگر فضاها به فضاهای فرهنگی هنری، راه‌اندازی روز بازارهای فرهنگ و هنر، خرید و فروش اینترنتی آثار فرهنگی و هنری و دسترسی آنلاین به رویدادها و آثار فرهنگی و هنری در قالب طرح‌های حمایتی امسال و سال آینده اجرا خواهد شد.
فراهنگ**۱۳۵۵**۳۰۰۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


فرهنگ و هنر


کسب و کارهای فرهنگی


لادن حیدری

نظرات بسته شده است.