از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 88072

113 بازدید

فرامرز بهنژاد روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار خطرنگار، افزود: هم اکنون از حدود ۴۰۲ هزار نفر جمعیت روستایی استان، بیش از ۳۲۲ هزار نفر معادل ۷۵ درصد جمعیت روستایی استان اردبیل تحت پوشش شبکه آبرسانی روستایی قرار دارند و آب آشامیدنی مورد نیاز آنها به شکل بهداشتی تامین می شود.وی ادامه داد: ۵۶ درصد […]

فرامرز بهنژاد روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار خطرنگار، افزود: هم اکنون از حدود ۴۰۲ هزار نفر جمعیت روستایی استان، بیش از ۳۲۲ هزار نفر معادل ۷۵ درصد جمعیت روستایی استان اردبیل تحت پوشش شبکه آبرسانی روستایی قرار دارند و آب آشامیدنی مورد نیاز آنها به شکل بهداشتی تامین می شود.
وی ادامه داد: ۵۶ درصد از جمعیت برخوردار از طرح های آبرسانی روستایی استان اردبیل به صورت شبانه روزی از آب لوله کشی شده بهداشتی بهره مند هستند و ۱۳ درصد از آنها نیز بیش از ۱۸ ساعت در روز آب دارند.
بهنژاد بیان کرد: ۷۱۸ روستای استان اردبیل نیز که اغلب کم جمعیت و کمتر از ۲۰ خانوار هستند، تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار ندارد ولی در قالب اجرای مجتمع های آبرسانی روستایی بزرگ تلاش های وسیعی برای آبرسانی به این روستاها آغاز شده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل اضافه کرد: آب آشامیدنی روستاهای استان اردبیل از طریق ۲۷۲ حلقه چاه، ۴۶۰ دهنه چشمه، ۲۶ رشته قنات و ۱۲ مورد برداشت از آبهای سطحی تامین می شود.
وی تاکید کرد: برای آبرسانی به روستاهای استان اردبیل تاکنون دو هزار و ۴۲۹ کیلومتر خط انتقال و سه هزار و ۶۰۴ کیلومتر شبکه توزیع روستایی احداث شده است.
بهنژاد سرانه مصرف آب در شبکه توزیع آب روستایی استان اردبیل را به طور میانگین ۱۵۰ تا ۱۷۰ لیتر در روز اعلام کرد و گفت: در برخی از روستاها این سرانه تا ۳۰۰ لیتر افزایش می یابد که هم مشترکان و هم شرکت آب و فاضلاب روستایی باید در راستای کاهش این نرخ مصرف تلاش کنند.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل اعلام میزان مصرف آب در شبکه آبرسانی روستایی این استان را نزدیک ۲۸ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: با اجرای طرح های در دست اجرا و اتصال روستاهای بیشتر به شبکه توزیع، این رقم افزایش خواهد یافت.
استان اردبیل یکهزار و ۶۹۶ روستای دارای سکنه با حدود ۴۰۲ هززار نفر جمعیت دارد.
تاکنون برای ۹۷۸ روستای این استان با ۳۲۲ هزار نفر جمعیت آبرسانی شده است.
حدود ۸۰ هزار نفر از جمعیت روستایی استان اردبیل که اغلب در روستاهای کم جمعیت ساکن هستند، از آب لوله کشی شده بهداشتی برخوردار نیستند.
۱۹۰۵/ ۱۲۵۷

انتهای پیام /*


اقتصاد


آبرسانی روستایی


مجتمع های روستایی


اردبیل

نظرات بسته شده است.