از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 87890

54 بازدید

مسعود امینی تیرانی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خطرنگار، درباره صحبت های اخیر رئیس سازمان سینمایی مبنی بر تغییر در ساختار انجمن سینمای جوانان و افزایش بودجه در این انجمن افزود: انتظار جامعه فیلمسازان کوتاه از آقای انتظامی این است که جلسه ای مشترک با وی داشته باشند تا در […]

مسعود امینی تیرانی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خطرنگار، درباره صحبت های اخیر رئیس سازمان سینمایی مبنی بر تغییر در ساختار انجمن سینمای جوانان و افزایش بودجه در این انجمن افزود: انتظار جامعه فیلمسازان کوتاه از آقای انتظامی این است که جلسه ای مشترک با وی داشته باشند تا در این باره بحث کنند و اطلاعات بیشتری درباره تغییر ساختار و چابک سازی انجمن در اختیارشان قرار گیرد.
کارگردان فیلم«یونس» اظهار داشت: درباره این حوزه نکات کلیدی و اصلی مهمی وجود دارد که فیلمسازان کوتاه حاضر نیستند به راحتی از کنار آن بگذرند و معتقدند که باید درباره آنها گفت وگو شود.
تیرانی همچنین درباره افزایش بودجه انجمن نیز اظهار داشت: افزایش بودجه خواسته همیشگی فیلمسازان فیلم کوتاه بوده است و یکی از نکاتی که همیشه بر روی آن تاکید دارند این است که سازمان سینمایی نباید حمایت خود را از فیلم کوتاه کم کند و امکان تولید را در انجمن سینمای جوانان به هرشکلی افزایش دهد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش در انجمن سینمای جوانان نیز یادآور شد: یکی از اصلی ترین و مهمترین بخش هایی که در سینما در تولید نیروی انسانی می تواند کمک کند فعالیت در سینمای کوتاه است. امروز باید افتخار کنیم که بخش زیادی از سرمایه های سینمای ایران کار خود را با سینمای جوانان آغاز کرده اند. درواقع کار در عرصه فیلم کوتاه و انجمن نوعی سرمایه گذاری است تا وضعیت سینما را بهتر کنیم.
تیرانی درباره اهمیت آموزش در انجمن نیز توضیح داد: آموزش در برخی از استان ها و شهرهای پرجمعیت فعال شده و در کل کشور تنها جایی که به شکل استاندارد آموزش می دهد، انجمن سینمای جوانان است. انجمن سینمای جوانان علاوه بر آموزش، امکان تولید اولیه را ایجاد می کند و درمجموع چرخه ای ایجاد می کند که بسیار مثمرثمر خواهد بود.
کارگردان«بیداری برای سه روز» در ادامه خاطرنشان کرد: فیلمسازان فیلم کوتاه درخواست دارند تا امکان گفتگوی آزاد و شفاف فراهم شود و اطلاعات به شکل درستی در اختیارشان قرار گیرد. در این زمینه کارشناسانی داریم که فعالیت های خوبی در طول سال ها در این زمینه داشتند که می توانند کمک کنند و وضعیت را برای تغییر در ساختار انجمن مناسب تر کنند.
تیرانی در پایان یادآور شد: البته در مورد فیلم کوتاه و تغییر ساختار انجمن با برخی مدیران در سازمان سینمایی گفتگوهایی انجام شده است اما باید زمان بیشتری برای کار درنظر گرفته شود، جزئیات آن مشخض شود و کارشناسان درباره آن نظر بدهند.
فراهنگ ** ۹۰۱۲ ** ۱۳۵۵ **

انتهای پیام /*


فرهنگی


سینما


فیلمسازان کوتاه


سینمای جوانان

نظرات بسته شده است.