از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 87887

37 بازدید

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی سه شنبه شب در بزرگداشت استاد هادی خانیکی با اشاره به روحیات وی، گفت: او روحیه‌ای لطیف آرام، هدایتگر، اندیشمند و خردورز است که همه او را بالاترین مرجع برای حل مشکلات و مسائل خود می‌دانند. اشرف بروجردی اظهارداشت: ما در اینجا فردی را […]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی سه شنبه شب در بزرگداشت استاد هادی خانیکی با اشاره به روحیات وی، گفت: او روحیه‌ای لطیف آرام، هدایتگر، اندیشمند و خردورز است که همه او را بالاترین مرجع برای حل مشکلات و مسائل خود می‌دانند.
اشرف بروجردی اظهارداشت: ما در اینجا فردی را تکریم می کنیم که باورها و گفته‌هایش چراغی فراروی نسل امروز این سرزمین برای رسیدن به آینده‌ای بهتر است، او امید را به باور آنها می‌نشاند آرامش را به آنها هدیه می دهد گفتگو خود را وامدار خانیکی می داند که همواره در حل مسائل گفتگوکردن را بالاترین راه حل دانسته آنهم در زمانی که تخاصم اهل سیاست تا جایی پیش می رود که سیاست ورزان به تخریب و نفی یکدیگر می پردازند و بالأخره موفقیت از آن او و یارانش می شود که خرد ورزی و تعقل، مدارا و تسامح را از راه گفتگو به رقیب آموختند و آنان را بر سر ایمان و باور خود به اینکه تخاصم ویژگی دوزخیان است به یقین رساندند که رشد و کمال هر جامعه ای در فضای امن و ایمن به دست می آید و لازمه آن پرهیز از نزاع و تخاصم است.
اشرف بروجردی گفت: من بر این باورم که سرمایه انسانی دکتر خانیکی سرمایه این مرز و بوم است و سهم تأثیر او بر رشد و بالندگی این مردم گرانمایه همه را نعمت می بخشد.

** پیوند دنیای مختلف با هم با گفت وگو

هادی خانیکی نیز در شب ۴۴۵ بخارا که به مسافر گفت و گو و بزرگداشت وی اختصاص داشت، گفت: اگر می توانستم خودم هم به این برنامه نمی آمدم. وقتی می بینم از سطوح و لایه‌های اجتماعی مختلف این همه در این جاده هم شده‌اند از درون حکومت و از درون قدرت نمایندگان بسیاری در این جمع داریم. در چنین جمعی حرفی برای گفتن نداشتم من سخت تلاش می کردم که باور نکنم آنچه دیگران می‌گویند اما معتقدم آنچه صحبت دوستان بود یعنی گفت و گو نیاز امروز جامعه ماست.
وی افزود: اگر بودن من امروز مورد توجه قرار گرفته و من مسافر گفت و گو شدم به دلیل این است که دنیا ی مختلف را به هم پیوند بدهم و باعث شوم که صحبت شکل بگیرد چیزی که جامعه به آن نیاز دارد.
این استاد علوم ارتباطات یادآورشد: آقای شکوری گفت که یکی از فضایل بزرگ خانیکی که از آن یاد نشده دوستان او هستند و من به این حرف او اعتقاد دارم.
وی ادامه داد: اگر دوستان من نبودند من خیلی از این ویژگی‌ها را نداشتم و معتقدم جهانی که در آن زندگی میکنیم به ویژگی‌های ما امکان بقا می‌دهد.
همه شخصیت‌های زندگی من فرصت آفرین بوده اند و حضور آنها بسیار به زندگی من کمک کرده، من از دانشجویان هم بیشتر یاد گرفتم تا آنها از من و این لطف خداوند به من بوده است.
وی درعین حال اظهار داشت: همه این ویژگی‌ها به علاوه قبول داشتن گفت و گو و نگه داشتن خطی که زندگی هرکس را می سازد.منجر به این شده که من مسافر گفت و گو باشم و این جهان ها را با هم پیوند بزند.
خانیکی در خاتمه ابرازامیدواری کرد که این فرصت گفت و گو در جامعه ما بیشتر و بهتر دیده شود تا روزی همگان به آن رسیده و آنه را درجامعه نهادنیه کنند.
گزارش خبری درحال تکمیل است…
فراهنگ ** ۹۲۱۱ ** ۱۳۵۵ **

انتهای پیام /*


فرهنگی


رسانه


بزرگداشت


هادی خانیکی

نظرات بسته شده است.