از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 87821

68 بازدید

به گزارش خطرنگار، ولی الله حیاتی روز سه شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان از شهرداری ها خواست تا سهم نیم درصد مربوط به کتابخانه های عمومی استان را پرداخت کنند و اظهار داشت: این میزان اعتبار برای هزینه های جاری کتابخانه ها است.وی افزود: البته شهرداریهای استان نیز مسائل و مشکلات مربوط […]

به گزارش خطرنگار، ولی الله حیاتی روز سه شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان از شهرداری ها خواست تا سهم نیم درصد مربوط به کتابخانه های عمومی استان را پرداخت کنند و اظهار داشت: این میزان اعتبار برای هزینه های جاری کتابخانه ها است.
وی افزود: البته شهرداریهای استان نیز مسائل و مشکلات مربوط به خود را دارند و حتی برای پرداخت نیروهای خود از بانک ها وام گرفتند که هم اکنون هیچ معوقه کارگری ندارند.

*خراسان شمالی در رده سه استان برتر در اعضای کتابخانه ها
حیاتی با بیان اینکه خراسان شمالی در رده سه استان برتر کشور از نظر تعداد اعضای کتابخانه های عمومی است گفت: باید تلاش کنیم تا سرانه کتابخانه ها نیز افزایش یابد.
به گزارش خطرنگار، هم اکنون افزون بر ۴۰ هزار نفر در ۶۲ باب کتابخانه عمومی خراسان شمالی عضو هستند.
معاون، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین این استان در طرح روستای دوستدار کتاب نیز چندین سال متوالی در سطح کشور برتر شده که این امر بسیار امیدوار کننده است.
حیاتی به پروژه نیمه تمام اداره کل مسکن و راه شهرسازی خراسان شمالی در گلستان شهر نیز اشاره ای کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی کتابخانه این شهرک بالای ۸۰ درصد است این دستگاه نسبت به اتمام پروژه تلاش کند و بعد به کتابخانه ها تحویل دهد.

*شهرآوا تنها شهر بدون کتابخانه
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: شهرآوا تنها شهر بدون کتابخانه عمومی این استان است.
محمد علی جهانی از فرماندار مانه و سملقان و شهردار شهرآوا خواست تا زمین مورد نیاز برای فضای کتابخانه را در اختیار قرار دهند و اظهار داشت: هم اکنون تمامی شهرهای این استان از کتابخانه برخوردار هستند.
وی خواستار پرداخت نیم درصدی سهم کتابخانه ها توسط شهرداری ها شد و افزود: شهرداری آشخانه و راز در این امر کوتاهی می کنند.
به گزارش خطرنگار، بدهی کتابخانه های عمومی از شهرداری ها تا دی ماه امسال ۱۴ میلیارد ریال بوده که تنها ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز گفت: این اداره کل سالانه پنج میلیارد ریال اعتبار برای خرید کتاب هزینه می کند و در اختیار حوزه های علمیه و کتابخانه های شبستان شهری و روستایی می گذارد که هم اکنون اشباح شده اند.
حجت الاسلام علی خادمی افزود: ۳۰ باب کتابخانه شهری، ۷۸ باب کتابخانه روستایی و ۱۰ باب کتابخانه تخصصی در حوزه دین زیر پوشش داریم که کمتر از آنها استفاده می شود.
وی از اداره کل کتابخانه های عمومی این استان خواست تا از این فضاها مشارکتی استفاده کنند و افزود: هم اکنون تنها حوزه روستایی فعال است و مابقی کتابخانه ها فعالیت کمتری داشته اند.
افزون بر ۸۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی این استان نگهداری می شود.
خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.
۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


کتابخانه ها


نیم درصد


خراسان شمالی

نظرات بسته شده است.