از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 87692

33 بازدید

به گزارش خطرنگار، از خانه ملت، امیر خجسته ضمن اشاره به یاوه‌گویی‌های نتانیاهو درباره حذف ایران از سوریه، گفت: نقش ایران درسوریه و لبنان یک نقش فیزیکی نیست.وی افزود: هسته های مقاومت در سراسر منطقه شکل گرفته است؛ هسته های مقاومت اسلامی در لبنان، نیروهای انقلابی لبنان هستند و همه نیروهای مقاومت و نیروهای انقلاب […]

به گزارش خطرنگار، از خانه ملت، امیر خجسته ضمن اشاره به یاوه‌گویی‌های نتانیاهو درباره حذف ایران از سوریه، گفت: نقش ایران درسوریه و لبنان یک نقش فیزیکی نیست.
وی افزود: هسته های مقاومت در سراسر منطقه شکل گرفته است؛ هسته های مقاومت اسلامی در لبنان، نیروهای انقلابی لبنان هستند و همه نیروهای مقاومت و نیروهای انقلاب هستند.
عضو فراکسیون ایثارگران مجلس مطرح کرد: اظهارنظری که نتانیاهو درباره سوریه و حذف ایران داشته اظهار نظر نابجا و بی موردی است،از آنجا که فشار به نتانیاهو زیاد است به پرت و پلاگویی و یاوه گویی روی آورده است.

*جمهوری اسلامی تلفیقی از دیپلماسی و مقاومت را در سوریه به نمایش گذاشت
وی با بیان اینکه اسرائیل موقعیت مناسبی ندارد و در خطر است، بیان کرد: سوریه، لبنان، فلسطین، عراق و هسته‌های مقاومت در برابر اسرائیل ایستادگی می کنند، لذا فشارهای سنگین بر روی نتانیاهو باعث شده است که حرف های ناپسندی بزند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش محوری جمهوری اسلامی در سوریه و کمک های مشاوره ای کشورمان عنوان کرد: ما به روسیه وابستگی نداریم، ایران روسیه را به منطقه سوریه دعوت کرد و این همکاری است و نه وابستگی.
این نماینده مردم درمجلس دهم با تاکید براینکه ایران در جهان اسلام نقش محوری دارد، اظهار کرد:هسته مقاومت در سوریه، لبنان، فلسطین و عراق نقش‌آفرین هستند و مانند مردم آنها حضور دارند، یعنی ایران با مشاورت هایی که در سوریه می دهد توانست آن کشور را از شرایط خاص و ویژه ای که داشت و در حال سقوط بود، نجات دهد.
خجسته با اشاره به دیدار بشار اسد با مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان کشور مطرح کرد: امروز بشار اسد برای تشکر از جمهوری اسلامی به ایران می‌آید؛ کمک های ایران و هسته های مقاومت در سوریه شکل گرفت و توانست در مقابل کفر جهانی بایستد و اسرائیل را خوار و ذلیل کند.

**نقش معنوی و اثرگذار ایران در سوریه
خجسته با تاکید براینکه امروز پوزه آمریکا به خاک مالیده شده است، تصریح کرد: حقارت آمریکا در منطقه به خاطر هماهنگی های جمهوری اسلامی با سوریه و ارایه مشاوره های مستشاری به این کشور بود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی‌توانند نقش مشاوره ای ایران را حذف کند، تصریح کرد: نقش ایران در منطقه نقش فیزیکی نیست و ایران نقش معنوی در سوریه دارد، نمی توان نیروهای مقاومت را حذف کرد، چراکه نیروهای مقاومت؛ خود مردم سوریه، لبنان و مردم عراق هستند، اظهارنظر نتانیاهو بی مورد و نمایانگر فشارهای روحی روانی است که به وی آمده است.
به گزارش خطرنگار، بنیامین نتانیاهو در جریان نشست هفتگی کابینه در رابطه با سفر رسمی هفته گذشته خود به مسکو گفت: با روسیه در خصوص اخراج نیرو‌های نظامی خارجی از سوریه به یک توافق دست یافتیم.
نخست‌وزیر اسرائیل ادامه داد: با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه درباره ادامه فعالیت مکانیزم هماهنگی نظامی میان ارتش روسیه و اسرائیل نیز به توافق رسیدیم. در دیدار با پوتین به صورت آشکار گفتم که به استقرار نیروهای ایران در سوریه اجازه نخواهیم داد و همچنین اقدامات نظامی اسرائیل علیه نیروهای ایران در سوریه ادامه خواهد داشت.
سیام*۱۷۴۴*۱۵۳۵

انتهای پیام /*


سیاسی


امیر خجسته


کمیسیون اصل نود مجلس


محور مقاومت

نظرات بسته شده است.