از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 87570

43 بازدید

به گزارش خطرنگار، دومین دوره مسابقات چالش‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT Challenge 2 در قالب چهار مسابقه موازی و همزمان در زبان‌های برنامه‌نویسی جاوا، پی اچ پی، پایتون و دات نت در باشگاه کسب‌وکار دانش‌بنیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.دبیر اجرایی و مسئول برگزاری ICT Challenge روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار […]

به گزارش خطرنگار، دومین دوره مسابقات چالش‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT Challenge 2 در قالب چهار مسابقه موازی و همزمان در زبان‌های برنامه‌نویسی جاوا، پی اچ پی، پایتون و دات نت در باشگاه کسب‌وکار دانش‌بنیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.
دبیر اجرایی و مسئول برگزاری ICT Challenge روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خطرنگار، درباره دومین مسابقه‌ای که قرار است ۱۶و۱۷ اسفندماه برگزار شود، اظهار داشت: رویدادی که قصد برگزاری آن را داریم مربوط به چالش زبان برنامه‌‍‌نویسی پایتون (python challenge) است که ۱۶اسفندماه برپا خواهد شد.
«محمدعلی روزی‌طلب» در خصوص دبیرخانه‌ای که در دانشگاه شریف مسئول برگزاری رویدادهای فناورانه است، گفت: ما کارمان را از سال ۹۰ آغاز کردیم اما مدل رسمی آن دو سال بعد شکل گرفت و تا الان بیش از ۷۰ رویداد مختلف فناورانه برگزار کردیم که چند روز آینده، شاهد آخرین آن خواهیم بود.
وی با اشاره به استقبال برنامه‌نویسان از این رویداد گفت: حدود دو هفته برای ثبت‌نام در این رویداد زمان در نظر گرفتیم و تا پنجم اسفندماه هم‌زمان با پایان مهلت ثبت‌نام، بیش از ۳۰۰ نفر برای حضور در این رقابت فناورانه ثبت‌نام کردند.
دبیر اجرایی ICT Challenge درباره هدفی که در برگزاری رویدادهای این‌چنینی دنبال می‌شود، گفت: این چالش‌ها در وهله اول باعث می‌شود استعدادهای برنامه‌نویسی شناسایی شوند و شرایطی فراهم می‌شود تا افراد مستعد در این حوزه بتوانند با بازار کار ارتباط بگیرند.
شرکت‌کنندگان در این مسابقه، ضمن محک زدن توانایی‌های‌شان می‌آموزند که چگونه کارهای‌شان را به شکل تیمی پیش ببرند و در قالب یک تیم با دیگران همکاری کنند، هیچ چیز مانند کار تیمی نمی‌تواند در موفقیت افراد موثر باشد.
او درباره چالش‌هایی که شرکت‌کنندگان در این مسابقه دو روزه با آن مواجه می‌شوند، گفت: این مسابقات در قالب چهار مسابقه موازی و هم‌زمان در زبان‌های برنامه‌نویسی جاوا، پی اچ پی، پایتون و دات نت طی -PHP competition، Code Python competition، Edit Net competition، Star Java foe ،nature_people Image Processing Competition انجام می‌شود.
برای این مسابقه هشت سوال در نظر گرفته شده که شرکت‌کنندگان با حل کردن هر سوال، از داوران یک امتیاز می‌گیرند و در انتها هر فرد یا تیمی که امتیاز بیشتری بگیرد، برنده مسابقه می‌شود.
وی درباره مسابقه پردازش تصویر که علاوه بر این چهار مسابقه موازی، در این رویداد پیش‌بینی شده است، گفت: شرکت‌کنندگان در این مسابقه، یک اپلیکیشن موبایلی دارند که باید برای پرداخت آنلاین آن برنامه پردازش تصویر بنویسند، به این شکل که مشخصات کارت بانکی با اسکن موبایل و بدون نیاز به وارد کردن مشخصات، در آن اپلیکیشن ثبت شود.
روزی‌طلب در خصوص نحوه برگزاری مسابقات گفت: در نخستین روز این مسابقات، حاضران باید یک سری چالش‌هایی که برای‌شان در نظر گرفته شده را حل و فصل کنند، روز بعد هم دوباره چالش‌ها از سر گرفته می‌شود و تا ظهر ادامه پیدا می‌کند و پس از آن‌ نیز مراسم اختتامیه برای معرفی برترین‌ها برگزار می‌شود.
شرکت‌کنندگان این رویداد در قالب تیم‌های ۲ تا ۴ نفره به صورت موازی و هم‌زمان در چهار مسابقه در زبان‌های جاوا، پی اچ پی، پایتون و دات نت با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
به گفته دبیر مسابقه چالش‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، کمیته داوری این رویداد از ۱۲ متخصص و صاحبنظر در این عرصه تشکیل شده که علاوه بر طرح سوالات، شرکت‌کنندگان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
علمی**۹۲۰۷** ۱۰۵۵

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


دانشگاه شریف


رویداد فناورانه

نظرات بسته شده است.