از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 87520

108 بازدید

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی خطرنگار، نامزدهای هشتمین دوره جایزه ادبی «هفت اقلیم» در دو بخش مجموعه داستان و رمان از بین ۱۷۵ رمان و ۹۵ مجموعه داستان رسیده به دبیرخانه این جایزه ادبی اعلام شدند. داوری بخش مجموعه داستان این دوره از جایزه هفت اقلیم به عهده ناهید طباطبایی، علی خدایی و غزل […]

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی خطرنگار، نامزدهای هشتمین دوره جایزه ادبی «هفت اقلیم» در دو بخش مجموعه داستان و رمان از بین ۱۷۵ رمان و ۹۵ مجموعه داستان رسیده به دبیرخانه این جایزه ادبی اعلام شدند.
داوری بخش مجموعه داستان این دوره از جایزه هفت اقلیم به عهده ناهید طباطبایی، علی خدایی و غزل مصدق بود، در بخش رمان نیز رضا جولایی، احمد آرام و رضا زنگی آبادی گروه داوران را تشکیل دادند.
به گزارش دبیرخانۀ هشتمین دورۀ جایزه ادبی هفت اقلیم فهرست نامزدهای نهایی بخش مجموعه داستان به ترتیب الفبا چنین است: «خاطرات یک دروغگو» نوشته نسیم وهابی از نشر مرکز، «روی خط چشم» نوشته پیمان هوشمند زاده از نشر چشمه، «زخم شیر» نوشته صمد طاهری از نشر نیماژ، «زن غمگین» نوشته محسن عباسی از نشر نی و «شکارچیان در برف» نوشته نسیبه فضل الهی از نشر ثالث.
نامزدهای نهایی بخش رمان نیز به این شرح اعلام شده‌اند: «بند محکومین» اثر کیهان خانجانی از نشر چشمه، «تهرانی‌ها» اثر امیرحسین خورشیدفر از نشر مرکز، «راهنمای مردن با گیاهان دارویی» اثر عطیه عطارزاده از نشر چشمه، «سرزمین عجایب» اثر جعفر مدرس صادقی از نشر مرکز، «غروب‌دار» اثر سمیه مکیان از نشر چشمه.
آیت دولتشاه دبیر جایزه هفت اقلیم، اعلام کرد: برگزیدگان نهایی این دوره از جایزه هفت اقلیم طی مراسمی در روزهای پایانی اسفندماه سال ۱۳۹۷ معرفی خواهند شد.
بر اساس این گزارش زمان و مکان برگزاری اختتامیه جایزه، به زودی اعلام می‌شود.

** جایزه ادبی هفت اقلیم در یک نگاه
جایزه ادبی هفت اقلیم در سال ۱۳۸۸ توسط عده‌ای از نویسندگان مستقل ایران با دبیری آیت دولتشاه آغاز به کار کرد. این جایزه در ابتدا به داستان‌های کوتاه منتشر نشده اختصاص داشت اما بعد از یک دوره مقدماتی داستان کوتاه، جوایز آن به کتاب‌های منتشر شده اختصاص یافت.
هدف از برگزاری جایزه ادبی هفت اقلیم ارج نهادن به ادبیات اصیل ایرانی و توجه به آثار شاخص و ارزشمند زبان فارسی، اعلام شده است که با تکیه بر زبان، بومیت و فرهنگ ایرانی خلق شده باشند، به گفته موسسان این جایزه، جایزه ادبی هفت اقلیم تلاش دارد که ادبیات داستانی را خارج از تقسیم‌بندی‌ها و گروه‌بندی‌های رایج ادبیات و به صورت ملی مورد بررسی قرار دهد.
این جایزه در دو بخش اصلی «رمان» برگزیده و «مجموعه داستان» برگزیده و دو بخش جنبی «رمان نویسندگان کتاب اولی» و «داستان کتاب اولی» برگزار می‌شود. بخش‌های اصلی جایزه آثاری را در بر می‌گیرد که طی چند مرحله داوری بیشترین امتیاز را دریافت کرده باشند. در بخش‌های جنبی، کتاب‌های برگزیده از بین کتاب‌های هم‌رده که کتاب اول نویسنده باشند انتخاب و رتبه کل کتاب هم در میان آثار رسیده اعلام می‌شود.
فراهنگ**۹۲۱۱**۳۰۰۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


فرهنگ و ادب


جایزه هفت اقلیم


داستان و رمان

نظرات بسته شده است.