از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 87512

23 بازدید

به گزارش گروه اخبار علمی خطرنگار، از پایگاه خبری سازمان جهانی بهداشت، این نرم‌افزار «hearWHO» نام دارد و برای افرادی که در معرض خطر کاهش شنوایی قرار دارند یا برخی از نشانه‌های کاهش شنوایی را تجربه کرده‌اند بسیار مفید و کاربردی است.به گزارش سازمان جهانی بهداشت، افرادی که در معرض سطوح بالای صدا هستند، مانند […]

به گزارش گروه اخبار علمی خطرنگار، از پایگاه خبری سازمان جهانی بهداشت، این نرم‌افزار «hearWHO» نام دارد و برای افرادی که در معرض خطر کاهش شنوایی قرار دارند یا برخی از نشانه‌های کاهش شنوایی را تجربه کرده‌اند بسیار مفید و کاربردی است.
به گزارش سازمان جهانی بهداشت، افرادی که در معرض سطوح بالای صدا هستند، مانند موسیقی‌دانان یا کارمندان کارخانه‌ها و فرودگاه، مصرف‌کنندگان داروهایی که عوارض جانبی آن کاهش شنوایی است و افراد بالای ۶۰ سال، گروه‌‌‌های خطر برای کاهش شنوایی محسوب می‌شوند.
معمولا شروع کاهش شنوایی با علائمی مانند احساس صدای زنگ و سوت در گوش، وز وز گوش، از دست دادن بخش‌هایی از مکالمه و تمایل به زیاد کردن صدای تلویزیون، رادیو و دستگاه‌های صوتی همراه است.
تشخیص زودهنگام کاهش شنوایی و مداخله پزشکی بهترین روش برای پیشگیری این عارضه است و آزمون‌های شنوایی‌سنجی نیز در تشخیص، تاثیر زیادی دارد.
مهم‌ترین روش‌های درمانی فعلی برای کاهش شنوایی شامل کاشت حلزون و استفاده از سمعک است.
به گزارش Etienne Krug مدیر بخش بیماری‌های غیر واگیر سازمان جهانی بهداشت، بسیار از افراد کم‌شنوا از مشکل خود آگاه نیستند و به همین دلیل فرصت‌های آموزشی و حرفه‌ای را از دست می‌دهند.
نرم‌افزار ارائه شده توسط WHO رایگان بوده و به راحتی روی تلفن همراه نصب می‌شود و با استفاده از آن کاربران می‌توانند به راحتی میزان شنوایی را بسنجند و در صورت نیاز برای درمان اقدام کنند.
بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، حدود پنج درصد از کل جمعیت جهان (حدود ۴۶۶ میلیون نفر شامل ۴۳۲ میلیون بزرگسال و ۳۴ میلیون کودک) دچار اختلال شنوایی هستند.
علمی**۹۲۵۹** ۱۰۵۵

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


سازمان جهانی بهداشت


شنوایی سنجی


سمعک

نظرات بسته شده است.