از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 87402

66 بازدید

به گزارش خطرنگار، عنایت الله رحیمی، یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم یادروز سعدی در شیراز افزود: وجود شخصیت برجسته ادبی همچون سعدی شیرازی در شیراز و فارس در کنار سایر بزرگان یک سرمایه بزرگ و گرانقدر برای این دیار محسوب می شود که نباید از آنها غافل ماند.او ادامه داد:توجه به شخصیت های برجسته […]

به گزارش خطرنگار، عنایت الله رحیمی، یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم یادروز سعدی در شیراز افزود: وجود شخصیت برجسته ادبی همچون سعدی شیرازی در شیراز و فارس در کنار سایر بزرگان یک سرمایه بزرگ و گرانقدر برای این دیار محسوب می شود که نباید از آنها غافل ماند.
او ادامه داد:توجه به شخصیت های برجسته ای همچون سعدی و حافظ و برنامه ریزی و کوشش برای برگزاری هر چه مناسب تر آیین بزرگداشت آنها باید از مرحله حرف و سخن فاصله بگیرد و به مرحله عمل برسد.
وی ضمن تاکید بر لزوم درونی کردن توجه به جایگاه بزرگان دیار فارس گفت: تحقق این امر زمینه ساز معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی و به ویژه فرهنگ استان فارس خواهد شد.
رحیمی، ضمن استقبال از پیش بینی حضور استادان پرآوازه زبان و ادبیات فارسی در مراسم بزرگداشت سعدی، از متولیان برگزاری این مراسم خواست که در کنار کاستن از سخنرانی های رسمی، زمان بیشتری را در اختیار استادان میهمان برای سخنرانی قرار دهند.
استاندار فارس افزود: از آنجا که مراسم بزرگداشت سعدی با میلاد حضرت مهدی (عج) تقارن می یابد و در آثار سعدی نیز آموزه های دینی و قرآنی نمودی پر رنگ دارد، لذا برنامه ریزی دقیقی برای پیوند این مراسم با شعائر دینی انجام شود.
رحیمی گفت: متولیان برگزاری مراسم بزرگداشت سعدی توجه ویژه ای به تدوین برنامه هایی برای عمومی کردن دیدگاه سعدی در جامعه داشته باشند.
استاندار فارس افزود: برگزاری این مراسم در یکم اردیبهشت با توجه به شرایط آب وهوایی مناسب شیراز، فرصت مناسبی برای معرفی این اقلیم و رونق هرچه بیشتر صنعت توریسم و گردشگری است.
وی گفت: مدیریت ارشد استان از برگزاری مراسم بزرگداشت سعدی حمایت خواهد کرد و می کوشیم تا علاوه برحضور شخصیت های علمی و ادبی، حضور مسئولان کشوری را نیز در این مراسم داشته باشیم.
یکم اردیبهشت در تقویم ملی به عنوان بزرگداشت سعدی شاعر قرن هفتم هجری قمری ثبت شده است.
۶۱۲۲ / ۱۸۷۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


فرهنگ و ادب


یادروز سعدی


شیراز

نظرات بسته شده است.