از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 87360

78 بازدید

به گزارش خطرنگار، از خانه ملت، زهرا سعیدی مبارکه در تشریح نشست امروز- یکشنبه- کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: در نشست امروز کمیسیون کلیات لایحه موافقتنامه چارچوب تسهیل تجارت بدون کاغذ فرامرزی در آسیا و اقیانوسیه مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: این موافقتنامه تجارت خارجی را […]

به گزارش خطرنگار، از خانه ملت، زهرا سعیدی مبارکه در تشریح نشست امروز- یکشنبه- کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: در نشست امروز کمیسیون کلیات لایحه موافقتنامه چارچوب تسهیل تجارت بدون کاغذ فرامرزی در آسیا و اقیانوسیه مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: این موافقتنامه تجارت خارجی را تسریع و از جعل اسناد تجاری جلوگیری می کند.

**کاهش هزینه های تجاری از طریق حذف کاغذ
وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق و کاهش هزینه های تجاری از دیگر دستاوردهای موافقتنامه مذکور است، ادامه داد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بر نگاه به شرق تاکید کرده اند. طرف های تجاری ایران در این موافقتنامه شرقی بوده و شامل کشورهای چین، هند، امارات، ژاپن و روسیه می شوند.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، کاهش هزینه های تجاری از طریق حذف کاغذ، جلوگیری از جعل گواهی منشاء و گواهی بازرسی و ایجاد سامانه ای نرم افزاری برای نظارت بر فرآیند تجارت را از دیگر دستاوردهای لایحه موافقتنامه چارچوب تسهیل تجارت بدون کاغذ فرامرزی در آسیا و اقیانوسیه عنوان کرد.

**۱۲ هزار میلیارد بدهی سازمان تامین اجتماعی به مراکز درمانی خصوصی
حیدرعلی عابدی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس نیز در تشریح دستور کار امروز- یکشنبه این کمیسیون از حضور محمد حسن زدا سرپرست سازمان تأمین اجتماعی، مهدی درخشان معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، محمد علی همتی سازمان معاون سازمان تامین اجتماعی خبر داد.
وی افزود: جلسه امروز کمیسیون بهداشت در خصوص بررسی آخرین وضعیت پرداخت مطالبات مراکز درمانی از سازمان تامین اجتماعی با حضور سرپرست سازمان تامین اجتماعی بود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار داشت: بخش‌های خصوصی و درمانگاه‌های عمومی و تخصصی غیر دولتی و بیمارستان‌های خصوصی نزدیک به ۱۸ ماه است که مطالبات خودشان را دریافت نکرده اند و مراجعات بسیار زیادی به کمیسیون بهداشت داشته اند.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به صحبت‌های سرپرست سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: تاکنون حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان کارسازی کرده‌ایم اما حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان از بدهکاری سازمان به مراکز درمانی خصوصی باقی مانده است.

**پرداخت بخشی از مطالبات مراکز درمانی خصوصی تا هفته آینده
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با بررسی‌ها و گفت و‌گوهای انجام شده در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مقرر شد، سازمان تامین اجتماعی تا هفته آینده بخشی از مطالبات مراکز درمانی خصوصی را پرداخت کند.
سیام*۳۰۶۱*۱۵۳۵

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


تجارت بدون کاغذ


آسیا و اقیانوسیه

نظرات بسته شده است.