از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 87176

67 بازدید

به گزارش خبرنگار علمی خطرنگار، «علی الیاسی» روز شنبه در نشست خبری سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی افزود: این رویداد از سال ۶۶ با هدف شناسایی و معرفی پژوهشگران، فناوران و برگزیدگان در سطح ملی و بین‌المللی شروع به فعالیت کرده است.وی خاطرنشان کرد: در برگزاری سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی ۲۷۱طرح در […]

به گزارش خبرنگار علمی خطرنگار، «علی الیاسی» روز شنبه در نشست خبری سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی افزود: این رویداد از سال ۶۶ با هدف شناسایی و معرفی پژوهشگران، فناوران و برگزیدگان در سطح ملی و بین‌المللی شروع به فعالیت کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در برگزاری سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی ۲۷۱طرح در سطح ملی و ۱۱۱طرح از کشورهای خارجی به دبیرخانه ارسال شده است که در مجموع ۳۸۲ طرح رسیده به این جشنواره در ۱۸ کمیته تخصصی توسط اعضای هیات علمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها بررسی شدند.
معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ادامه داد: از بین طرح‌های ارائه شده ۲۷ طرح واجد شرایط قرار داده شد که از این تعداد ۱۰طرح داخلی و ۶ طرح خارجی در بخش‌های بنیادی، کاربردی، توسعه‌ای و نوآوری و اختراعات مورد قبول قرار گرفت.

** ارسال ۲۰هزار عنوان طرح به دبیرخانه جشنواره خوارزمی در دوره‌های گذشته
الیاسی افزود: در سی و یک دوره قبلی برگزاری جشنواره خوارزمی، ۲۰هزار عنوان طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که اطلاعات همه این طرح‌ها موجود است و در فرآیند داوری، تعداد دو هزار طرح در این دوران برگزیده شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در برگزاری جشنواره خوارزمی و معرفی و تجلیل از طرح‌های برگزیده، سرمایه ارزشمندی از لحاظ علمی و فناوری شناسایی شده است، افزود: در این سی و دو دوره، بیش از ۹۰ کشور مختلف حضور داشتند، ارتباط خوبی بین سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و این کشورها برقرار شده و این امر از دستاوردهای برگزاری جشنواره بین‌المللی خوارزمی است.
دبیر سی و دومین جشنواره خوارزمی با اشاره به اینکه در جشنواره امسال از طرح‌های برگزیده از کشورهای چین، یونان، سوییس، انگلستان و دو طرح از آمریکا تجلیل خواهد شد، افزود: طرح‌های برگزیده خارجی در حوزه زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، علوم پایه، مواد، متالوژی و انرژی‌های نو، برق و کامپیوتر، زیست‌فناوری و فناوری نانو ارائه شده است.
وی گفت: طرح‌های برگزیده داخلی نیز در حوزه‌های زیست فناوری، محیط زیست و علوم پایه پزشکی، مواد، متالوژی و انرژی‌های نو، هنر ، برق و کامپیوتر، مکانیک، مکاترونیک و فناوری‌های شیمیایی در سه بخش تحقیقات بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای ارائه شده است.
معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران یادآور شد : در بخش داخلی برگزیده‌ها نیز از برگزیده موفق در تولید ملی از طرح ارائه شده در زمینه علوم مخابرت قدردانی خواهد شد؛ این طرح در دوره‌های گذشته برنده جایزه جشنواره خوارزمی شده و توانسته ظرف ۵ سال این فناوری را گسترش داده و ایجاد اشتغال کند.

*** حمایت ۱۰ سازمان بین‌المللی از جشنواره خوارزمی
وی گفت: در سی و یک دوره گذشته جشنواره خوارزمی، سازمان‌های بین‌المللی بسیاری، سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران را حمایت کرده‌اند که اکنون ۱۰ سازمان از جمله سازمان جهانی مالکیت فکری، آکادمی جهانی علوم، سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، کمیسیون علوم و فناوری برای توسعه پایدار در جنوب، سازمان همکاری‌های اقتصادی، موسسه فرهنگی اکو، کمیسیون ملی یونسکو در ایران، دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، مجمع جهانی سازمان‌های تحقیقات صنعتی و فناوری، سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی (آیسسکو)، ایران را همراهی می‌کنند.
وی گفت: ارتباط علمی خوبی میان جشنواره خوارزمی و حوزه بین‌الملل برقرار شده و امسال با وجود مشکلات کشور در حوزه بین‌المللی، ۱۱۱ طرح از ۴۰ کشور در سی و دومین جشنواره بین المللی خوارزمی حضور پیدا کرده‌اند.

** ثبت دو هزار طرح در سامانه الکترونیکی جشنواره بین‌المللی خوارزمی
الیاسی با اشاره به راه‌اندازی سامانه الکترونیکی جشنواره بین‌المللی خوارزمی، گفت: در این سامانه، اطلاعات و خلاصه طرح‌های برگزیده داخلی و خارجی مربوط جشنواره در دوره‌های قبل وجود دارد و طرح‌های مربوط به جشنواره جوان خوارزمی نیز ثبت شده است.
وی توضیح داد: طرح‌های ارائه شده به جشنواره خوارزمی در دوره‌های مختلف با نوسان همراه بوده اما به طور مداوم به دبیرخانه این جشنواره طرح ارائه می‌شود، تقربیا تجربه نشان داده که از طرح‌های ارائه شده به دبیرخانه حدود ۵ درصد مورد قبول داوران قرار می‌گیرد و سعی شده هر سال شاخص‌هایی که توسط هیات داوران در گروه‌های تخصصی بررسی می‌شود، قوی‌تر از سال قبل باشد.
الیاسی یادآور شد: برگزیدگان جشنواره بین‌المللی خوارزمی علاوه بر دریافت جوایز و لوح سپاس، از حمایت بنیاد ملی نخبگان نیز برخوردار می‌شوند.
سی و دومین جشنواره بین المللی خوارزمی روز دوشنبه ( ۱۳ اسفند ماه) با حضور رئیس جمهوری یا معاون اول رئیس جمهوری و معاون علمی و فناوری ریاس جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.
علمی *۹۳۴۰** ۱۰۵۵

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


جشنواره حوارزمی


سازمان پژوهش های علمی و صنعتی

نظرات بسته شده است.