از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 87117

38 بازدید

احمدعلی موهبتی شنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: این نمایشگاه امسال در قالب ۲۴۵ غرفه با ۶۰۰ ناشر در زاهدان برگزار شد که علاوه بر استقبال شایسته مردم، حضور نویسندگان و ناشران استان نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.وی ادامه داد: […]

احمدعلی موهبتی شنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: این نمایشگاه امسال در قالب ۲۴۵ غرفه با ۶۰۰ ناشر در زاهدان برگزار شد که علاوه بر استقبال شایسته مردم، حضور نویسندگان و ناشران استان نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.
وی ادامه داد: ۲۴ غرفه از غرفه های نمایشگاه به ناشران سیستان و بلوچستان اختصاص دارد که به نظر می رسد فضای خوبی است اما کافی نیست باید بیشتر حمایت شود.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با پیگیریهای انجام شده و به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت های خوبی از فرهنگ و ادب و هنر استان صورت گرفته که امیدواریم به همت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نمایشگاه های کتاب علاوه بر زاهدان در سه شهرستان زابل، ایرانشهر و چابهار نیز برپا شود.
موهبتی ادامه داد: توجه به مقوله فرهنگ نیازمند نگاه ویژه به کتاب و نشر کتاب است زیرا انتقال تجربیات از این طریق صورت می گیرد.
وی گفت: سیستان و بلوچستان علاوه بر توسعه در حوزه زیر ساخت ها نیاز به توجه به زمینه های دیگر نظیر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد و قطعا توسعه در برگیرنده همه جوانب است.
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید به همه بخش ها توجه شود اما آنچه همه فعالیت ها را تحت تاثیر قرار می دهد مسائل فرهنگی است.
موهبتی با بیان اینکه نقش و جایگاه فعالیت های فرهنگی قطعا بر سایر بخش ها برتری دارد، اظهار داشت: به عنوان مثال حوادث راهنمایی و رانندگی یکی از چالش های مهم استان محسوب می شود به طوری که این استان سه و نیم درصد جمعیت کشور را دارد اما حوادث رانندگی آن حدود ۶ و نیم درصد تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: امسال در تصادفات جاده ای سیستان و بلوچستان بیش از ۸۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند و حدود هشت هزار و ۸۷۰ نفر دچار مجروحت شده اند.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تا زمانی که فرهنگ ترافیک و رعایت قانون و مقررات مورد توجه قرار نگیرد و فرهنگ سازی لازم انجام نشود حتی ساخت اتوبان و سایر زیربناها نیز نمی تواند از این چالش جلوگیری کند.
موهبتی ادامه داد: حوزه فرهنگ دامنه وسیعی دارد که یک موثرترین بخش آن کتاب و کتابخوانی است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به حوزه کتاب اختصاص خواهد یافت که امیدواریم این امر بتواند به توسعه و نشر کتاب کمک کند.
بیستمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان که از پنجم اسفند آغاز بکار کرده بود امروز پایان یافت.
۷۳۱۶ **۶۰۸۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


نمایشگاه کتاب


اسقبال مردمی


استاندار سیستان و بلوچستان

نظرات بسته شده است.