از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 86604

116 بازدید

صباح محمدی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: در پی بارش های شدید برف که از بامداد امروز در منطقه هورامان آغاز شده، ارتفاع برف در گردنه ژالانه به بیش از یک متر رسیده است.وی افزود: ساعتی قبل بدلیل شدت بارش سنگین برف و کولاک شدید، گردنه ژالانه در محور […]

صباح محمدی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: در پی بارش های شدید برف که از بامداد امروز در منطقه هورامان آغاز شده، ارتفاع برف در گردنه ژالانه به بیش از یک متر رسیده است.
وی افزود: ساعتی قبل بدلیل شدت بارش سنگین برف و کولاک شدید، گردنه ژالانه در محور ارتباطی منطقه هورامان و شهرستان های سروآباد و پاوه مسدود شده است.
بخشدار هورامان اضافه کرد: با توجه به بارش برف و کولاک شدید در حال حاضر امکان برف روبی وجود ندارد و نیروهای راهداری در راهدارخانه مستقر هستند تا در صورت مساعد شدن هوا عملیات برف روبی را آغاز خواهند کرد.
وی یادآور شد: بارش برف در شهر هورامان و روستاهای تابعه نیز شروع شده و نیروهای شهرداری اوامان تخت در حال پاکسازی و برف روبی معابر و خیابان های سطح شهر هستند.
محمدی گفت: مسافران و رانندگان با توجه به شرایط نامساعد جوی و بسته شدن گردنه ژالانه از سفرهای غیر ضروری در منطقه خودداری کنند.
به گزارش خطرنگار، سامانه فعال بارشی فعلی مستقر در آسمان استان تا روز جمعه به فعالیت خود ادامه می دهد که پتانسیل بارشی این سامانه در نواحی غربی و جنوبی استان شامل بانه، مریوان و سروآباد، منطقه اورامان و تا حدودی کامیاران و سنندج نسبت به نواحی دیگر بیشتر است.
با توجه به حجم زیاد بارش ها، در برخی نقاط امکان آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد و در گردنه ها و ارتفاعات بارش برف، کولاک و مه سبب لغزندگی، کاهش دید و اختلال در تردد می شود.
۷۳۵۴/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردنه ژالانه


بارش برف


راهداری

نظرات بسته شده است.