از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 86581

76 بازدید

به گزارش خطرنگار، محمدعلی شجاعی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان که با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیس دیوان محاسبات برگزار شد، افزود: این وضعیت در حوزه گردشگری، به معنی ناتوانی ما در این بخش است.بر اساس برآوردهای صورت گرفته توسط دستگاههای مربوط، میزان ماندگاری مسافران عبوری […]

به گزارش خطرنگار، محمدعلی شجاعی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان که با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیس دیوان محاسبات برگزار شد، افزود: این وضعیت در حوزه گردشگری، به معنی ناتوانی ما در این بخش است.
بر اساس برآوردهای صورت گرفته توسط دستگاههای مربوط، میزان ماندگاری مسافران عبوری در استان خراسان شمالی تنها ۲ ساعت است.
استاندار وی خطاب به معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از شما انتظار داریم که با نگاه ویژه وقت بگذارید تا چراغ گردشگری در این محور ۲۸۰ کیلومتری شمال شرق به شمال روشن شود و نگذاریم فردی بدون هزینه کردن از این خطه عبور کند.
وی افزود: سال آینده میزبان چند رویداد بین المللی در حوزه گردشگری خواهیم بود و باید کاری کنیم تا امکانات ما بیشتر شود.

* مردم لیاقت بهترین خدمات را دارند
استاندار خراسان شمالی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم اظهار داشت: مردم با همه مشکلاتی که دارند، در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پرشوری داشتند و لیاقت آنرا دارند که همه وقت خود را برای آنها و گره گشایی از مشکلاتشان بگذاریم.
شجاعی به شرایط ویژه کشور اشاره و بیان کرد: اگر ما از شرایط خاص حرف می زنیم، مردم آن را در سفره هایشان لمس می کنند و ما باید با تشخیص اولویت ها حداکثر استفاده را از منابع محدود و زمان موجود داشته باشیم.
وی افزود: اگر بخواهیم روال کاری خود را به شیوه گذشته ادامه دهیم به جایی نخواهیم رسید و حتی مشکلات زیادتر نیز خواهد شد.

* بخش خصوصی سفره مردم را آباد می کند
مقام عالی دولت در خراسان شمالی، شاه کلید باز شدن گره های اقتصادی را ورود بخش خصوصی خارجی و داخلی به استان دانست و گفت: توسعه و رشد بدون باز کردن راه ها و درها به روی بخش خصوصی امکان ندارد و این بخش می تواند سفره مردم را آباد کند.
شجاعی از دستگاه های نظارتی، به عنوان امین ترین مشاوران دستگاه های اجرایی نام برد و افزود: مسئولان باید از کمک ها و مشورت های دستگاه های نظارتی بهره بگیرند.
وی تاکید کرد: یکی از اقداماتی که باید انجام شود برچیده شدن تمرکز از مرکز کشور است که باید به این موضوع توجه ویژه شود.

* نگاه به عزل و نصب ها فردی نباشد
استاندار خراسان شمالی با اشاره به برخی عزل و نصب های شهرستانی گفت: مدیران استان هر عزل و نصبی که در سطح شهرستان ها صورت می دهند باید با هماهنگی فرمانداران انجام شود.
وی افزود: البته انتخاب ها به خودتان ربط دارد ولی باید با اطلاع فرماندار باشد و اگر شائبه ای ایجاد شود و ببینیم اقدام شما تحت تأثیر مسائل سیاسی و رفاقتی است حق داریم گله مند باشیم.
استاندار تصریح کرد: در شهرستان بجنورد هم باید این رویه حاکم باشد نه این که کارهایی انجام شود که انگار فرمانداری نداریم و ورود هر مهمان استانی هم باید با اطلاع فرماندار باشد.

* لزوم نگاه ویژه به معلولان
استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: به مشکلات معلولان نه تنها در این استان که در کشور توجه نمی شود و این بی توجهی و رعایت نشدن قوانین و مقررات موجب شده معلولان نتوانند به راحتی زندگی کنند.
شجاعی تاکید کرد: باید شرایط ویژه ای را فراهم کرد تا این قشر نیز بتوانند راحت تر زندگی کنند و با توجه به سختی تردد معلولان مدیران باید به سراغ آنها بروند و فرمانداران کارگروه های شهرستانی مربوط به معلولان را فعال کنند.
وی افزود: معاونت سیاسی و عمرانی در ارزیابی عملکرد شهرداران و فرمانداران، عملکرد آنها در حوزه معلولان را هم لحاظ کنند.

* معوقات کارگران شهرداری ها پرداخت شد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه، هماهنگی با فرمانداران در عزل و نصب مدیران شهرستانی را الزامی خواند و گفت: مدیران شهرستانی باید حتما در محل کار خود بیتوته داشته باشند.
ولی الله حیاتی افزود: تمامی معوقات کارگران شهرداری های استان به طور کلی پرداخت شده است و معوقات شرکت های عمرانی استانی و ملی نیز تا ۸۰ درصد پرداخت شده و ۲۰ درصد باقی مانده است.
خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفر در مسیر تردد سالانه میلیون ها مسافر و زائر بین ۲ قطب زیارتی و سیاحتی مشهدالرضا و شمال کشور قرار دارد.

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری


ماندگاری مسافر


خراسان شمالی

نظرات بسته شده است.