از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 86269

31 بازدید

به گزارش خطرنگار، عباس رضایی روز چهارشنبه در دیدار با معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور، افزود: توسعه روستاها از محل گردشگری باعث ایجاد فرصت های شغلی زیاد می شود و استانداری از آنها حمایت می کند.وی با بیان اینکه کارگروه ویژه ای برای توسعه گردشگری روستاها در استانداری اصفهان تشکیل می شود، اظهارداشت: اگر […]

به گزارش خطرنگار، عباس رضایی روز چهارشنبه در دیدار با معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور، افزود: توسعه روستاها از محل گردشگری باعث ایجاد فرصت های شغلی زیاد می شود و استانداری از آنها حمایت می کند.
وی با بیان اینکه کارگروه ویژه ای برای توسعه گردشگری روستاها در استانداری اصفهان تشکیل می شود، اظهارداشت: اگر برای روستاییان اشتغال فراهم شود بسیاری از مسائل و مشکلات به دست خود آنها حل خواهد شد.
رضایی با اشاره به اینکه ۸۸ درصد جمعیت استان اصفهان شهر نشین و فقط ۱۲ درصد روستایی هستند، تصریح کرد: اجرای طرح هایی مانند منظومه توسعه روستایی اگر با اشتغالزایی همراه باشد، مفید خواهد بود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در چهار دهه گذشته حدود ۴۵۰ هزار نفر از شهرستان های غرب اصفهان از جمله فریدن، مهاجرت کرده اند، اضافه کرد: وظیفه ما این است که همه امکانات مورد نیاز روستاییان از آب آشامیدنی سالم تا اشتغال را فراهم کنیم.
وی به برخی از مشکلات روستاییان شهرستان های مختلف استان در زمینه هایی مانند سند روستایی، کنتور آب و واگذاری زمین اشاره کرد و خواهان تلاش نهادهایی مانند بنیاد مسکن برای حل آنها شد.
رضایی با بیان اینکه لازم است برای حل مسائل و مشکلات روستاها، نسخه واحدی برای کل کشور در نظر گرفته شود زیرا نیروها باید همگن باشند، تاکید کرد: نمی توان در هر دوره که یک استاندار بر سر کار می آید، روش های متفاوتی اجرا کرد.
وی، ادامه داد: کار استانداری را نظارت، پیگیری و هماهنگی برشمرد و تاکید کرد: ما، مجری و اجرا کننده طرح ها نیستیم.
استان اصفهان دارای بیش از یک هزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت حدود ۶۰۰ هزار نفر است.
حدود ۹۰۰ روستا از میان روستاهای استان دارای بیش از ۲۰ خانوار است.
به گفته غلامحسین خانی مدیر کل بنیاد مسکن اصفهان، ۱۸ روستا در این استان برای اجرای طرح های توسعه گردشگری انتخاب شده اند.
۳۰۱۱/۶۰۲۶/

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری روستایی


اصفهان


استاندار

نظرات بسته شده است.