از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 86037

41 بازدید

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، دوشنبه شب در صفحه اینستاگرام خود، استعفایش را از سمت وزارت امور خارجه اعلام کرد. به گزارش خطرنگار، عباس رضایی سه شنبه شب در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حقوقی اصفهان در مهمانسرای استانداری ، افزود : از ریاست جمهوری می خواهیم به هر طریق ممکن با استعفای […]

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، دوشنبه شب در صفحه اینستاگرام خود، استعفایش را از سمت وزارت امور خارجه اعلام کرد.
به گزارش خطرنگار، عباس رضایی سه شنبه شب در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حقوقی اصفهان در مهمانسرای استانداری
، افزود : از ریاست جمهوری می خواهیم به هر طریق ممکن با استعفای ظریف مخالفت داشته باشد.
وی درباره زاینده رود و خشکی حاکم بر این رودخانه تصریح کرد: درخواست ما اجرای مصوبات شورای عالی آب است.
استاندار اصفهان اظهارداشت: پیام اصفهانی ها به هیات دولت و دکتر حسن روحانی اول تشکر و سپس تسریع در تشکیل ستاد احیای زاینده رود است.
رضایی از معاون حقوقی رییس جمهوری درخواست کرد برای نهایی شدن مصوبه هیات دولت برای تشکیل این ستاد تلاش کند.
لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهوری در سفر یک روزه خود به اصفهان در نشست مشترک با استاندار و معاونان وی شرکت کرد و در گردهمایی شصت و ششمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری حضور یافت.
حوضه زاینده رود از دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری تشکیل شده که ۹۳ درصد از مساحت و ۹۸ درصد از جمعیت زیر پوشش این حوضه در اصفهان و هفت درصد از مساحت و ۲ درصد از جمعیت زیر پوشش آن در استان چهار محال و بختیاری قرار دارد.
زاینده رود به طول بیش از ۳۸۰ کیلومتر و تالاب گاوخونی هم در نبود آب در سالهای آینده به تاکید کارشناسان یکی از چالشهای زیست محیطی کشور و فلات مرکزی ایران تبدیل می شود.
این رود بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی بویژه زرد کوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق پیش می‌ رود و به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می ‌ریزد، اما این رودخانه که علاوه بر جاذبه تفریحی و فرهنگی، همواره نقشی موثر در کشاورزی و اقتصاد منطقه بویژه شرق اصفهان و هستی تالاب گاوخونی داشته به علت تغییرات اقلیمی، خشکسالی های متوالی، تراکم جمعیت و افزایش برداشت بی رویه به یک رود خانه فصلی تبدیل و در محل پایین دست در فصول گرم بویژه تابستان با خشکی مواجه شده است.
/۶۰۲۶/۶۰۲۰

انتهای پیام /*


سیاسی


دولت


معاونت حقوقی


اصفهان

نظرات بسته شده است.