از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 85939

56 بازدید

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، هادی قوامی در تذکری در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی به دولت و تک تک وزاری دولت رای می دهد، انتظار این است که آنها در ارتباط با وظایفی که دارند اقدام و عمل کنند و به مجلس و در پیشگاه ملت پاسخگو باشند.وی افزود: […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، هادی قوامی در تذکری در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی به دولت و تک تک وزاری دولت رای می دهد، انتظار این است که آنها در ارتباط با وظایفی که دارند اقدام و عمل کنند و به مجلس و در پیشگاه ملت پاسخگو باشند.
وی افزود: ما نمایندگان که مظهر اراده اجتماعی هستیم، باید به ملت در خصوص این اتفاقات پاسخگو باشیم و مسائل را شفاف کنیم تا در بخش اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ، مجلسی همانند دوران دفاع مقدس بر مشکلات فائق آییم.

** در بودجه نویسی مناطق محروم را در نظر بگیرید
حبیب الله نیکزادی پناه نماینده مردم بم در تذکر شفاهی خود گفت: تذکر من به دولت و تیم اقتصادی دولت است. آنها باید توجه خاصی به مناطق محروم داشته باشند. در بودجه نویسی شاهد مشکلات عدیده نقاط دورافتاده هستیم. خواهش من این است که ریاست محترم مجلس توجهی به مناطق محروم داشته باشد تا حداقل بتوانیم حد وسط یا میانگین پیشرفت سایر نقاط را برای نقاط محروم به منصه ظهور برسانیم.
این نماینده مجلس ادامه داد: وقتی همه کشور سهم مساوی از منابع دارند اگر به نقاط محروم توجه نشود، ظلم اتفاق می‌افتد. این موضوع که منابع کشور به طور مساوی تقسیم شود هم از نظر شرعی و هم از نظر قانونی درست است.

**سال ۹۸ اتفاق بدی نخواهد افتاد
حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی گفت: دو اتفاق در کشور افتاد، اول، مالباختگان موسسات مالی و اعتباری بود که به گفته رییس‌جمهوری سی هزار میلیارد تومان پول پرقدرت ناشی از آن به بازار ارز تزریق شد و دوم، ناامیدی است که توسط مجلس و برخی دستگاه‌ها مدتها قبل از خروج ترامپ از برجام به جامعه پمپاژ شد.
وی افزود: آنقدر گفتیم پنجم می، که بخشی از مردم املاک خود را فروختند و به دلار و یورو تبدیل کردند و به گرجستان و ترکیه منتقل کردند؛ پمپاژ این دو مسئله سونامی‌ به وجود آورد که موجب شکل‌گیری نابسامانی‌های ارزی و به دنبال آن ایجاد نابسامانی‌های اقتصادی شد.
این نماینده مجلس گفت: از همکارانم انتظار ندارم که از پشت تریبون رسمی مجلس مداوم صحبت از تداوم نابسامانی‌های اقتصادی در سال آینده کنند؛ قرار نیست در سال ۹۸ اتفاق خاصی بیافتد، مردم ما شرایط مشابه اقتصادی را قبلا هم به راحتی پشت سر گذاشته‌اند و اصلا مردم ما مردم بی دست و پا نیستند؛ جنگ هشت ساله را طوری پشت سر گذاشتیم که رزمندگان‌ ما اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشورمان دست دشمن بیفتد. امروز هم رزمندگان اقتصادی‌مان قطعا اجازه نخواهند داد اتفاق خاصی بیافتد.

**عوارض خروج از کشور را افزایش ندهید
عین الله شریف پور نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص رفع تبعیضات ناروا خطاب به رییس جلسه علنی گفت: آقای لاریجانی، ماده ۴۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۸۷ به دولت اجازه می‌دهد که بابت خروج هر مسافر از مرزهای هوایی ۲۵۰ هزار ریال و از مرزهای دریایی و زمینی مبلغ ۵۰ هزار ریال دریافت کند. ما این را به دولت تنفیذ کردیم که هر سه سال یک بار با مصوبه هیئت دولت نسبت به افزایش عوارض خروج از کشور براساس نرخ تورم اقدام کنند.
این نماینده مجلس ادامه داد: علاوه بر این که در ماده ۴۵ قانون مذکور به این موضوع تاکید شده اصلاحات و الحاقات قانون دریافت عوارض خروج از کشور بیان می‌کند که دولت مکلف است از هر مسافری که با گذرنامه دولت جمهوری اسلامی ایران به خارج از کشور مسافرت می‌کند برای بار اول در هر سال ۵ هزار ریال و برای بار دوم و بیشتر در همان آن سال برای هر نوبت مبلغ ۱۰۰ هزار ریال دریافت کند.
وی گفت: به یک باره این موضوع ۷۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. خواهش می‌کنم در این خصوص به مرزنشینان توجه کنید. این مرزنشینان با ساکنین آن سوی مرزها نسبت‌های نسبی و سببی دارند. خواهش می‌کنم این عوارض خروج از کشور برای مرزنشینان ساماندهی و این تبعیض ناروا زدوده شود.

**تذکرات کتبی نمایندگان به مسوولان اجرایی کشور
نمایندگان مجلس در مورد عدم پذیرش استعفای ظریف وزیر امور خارجه از سوی دکتر روحانی، تسریع در اجرایی کردن نظام رتبه بندی معلمان،بی توجهی به امکانات رفاهی بازنشستگان به مسوولان اجرایی کشور تذکر دادند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، علی‌اصغر یوسف‌نژاد در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.
علی وقفچی نماینده زنجان به وزیر آموزش و پرورش در مورد تسریع در اجرایی کردن نظام رتبه‌بندی معلمان تذکر داد، بهروز بنیادی نماینده کاشمر به رییس‌جمهور در مورد عدم پذیرش استعفای ظریف از سوی دکتر روحانی، آقای دکتر روحانی بدانید که دکتر ظریف همیشه در قلب و آغوش ملت بوده و خواهد بود و کهنه‌سرباز فداکار وطن است. او آمیزه‌ای از تجربه، تخصص، تدبیر و کارآموزی است مبادا چنین نیرویی با فشار کانون‌های پنهان قدرت، ثروت، بی‌سوادی و تزویرگری خانه‌نشین شود تذکر داد.
هاجر چنارانی نماینده فیروزه به رییس جمهوری در مورد ضرورت مدیریت و نظارت بر منابع و نحوه هزینه‌کرد اعتبارات حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان قزوین تذکر داد.
حمیده زرآبادی نماینده قزوین و چنارانی نماینده نیشابور به رییس‌جمهور در مورد ضرورت اتخاذ تدبیر و راهکار اساسی برای رفع مشکل و جلوگیری از رها کردن پسماندهای صنعتی در دشت حاصلخیز کشاورزی قزوین و صدور دستور اساسی برای رسیدگی به وضعیت معیشتی بازنشستگان، کارگران و اقشار آسیب‌پذیر تذکر داد.
هدایت الله خادمی نماینده ایذه به وزیر بهداشت در مورد این که چرا پس از سالها هنوز بیمارستان شهرستان باغملک هنوز تکمیل نشده است تذکر داد.
جواد ساداتی‌نژاد نماینده کاشان به وزیر راه در مورد لزوم تسریع در تکمیل باند دوم جاده کاشان – بادرود برای حفظ جان شهروندان و کارگرانی که در این مسیر تردد می‌کنند تذکر داد.
احمد مرادی نماینده مریوان به رییس‌جمهور در مورد دلیل بی‌توجهی به امکانات رفاهی بازنشستگان پس از ۳۰ سال خدمت صادقانه چیست؟
تذکر داد.
سیام**۹۱۲۱**۱۰۵۸**۳۰۵۰**۱۵۳۵

انتهای پیام /*


سیاسی


استعفای وزرا


مجلس شورای اسلامی


دولت

نظرات بسته شده است.