از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 85913

27 بازدید

به گزارش روز سه‌شنبه گروه فرهنگی خطرنگار، فرانسه علاوه بر آن که زادگاه سینماست سهم قابل توجهی سینمای دنیا دارد همانطور که توانسته سینماگران بزرگ سراسر جهان را از جمله رومن پولانسکی، کریستوف کیشلوفسکی، آندره ژولاوسکی از لهستان، گاسپر نوئه، ادگاردو گوزارینسکی از آرژانتین، آناتول لیتواک و الکساندر الکسیف از روسیه و میشائیل هانکه از […]

به گزارش روز سه‌شنبه گروه فرهنگی خطرنگار، فرانسه علاوه بر آن که زادگاه سینماست سهم قابل توجهی سینمای دنیا دارد همانطور که توانسته سینماگران بزرگ سراسر جهان را از جمله رومن پولانسکی، کریستوف کیشلوفسکی، آندره ژولاوسکی از لهستان، گاسپر نوئه، ادگاردو گوزارینسکی از آرژانتین، آناتول لیتواک و الکساندر الکسیف از روسیه و میشائیل هانکه از اتریش در خود گرد آورد.
تارنمای دویچه وله در گزارشی به دلایل محبوبیت بالای فیلم‌های فرانسوی پرداخت.
یکی از این دلایل، محبوبیت ستارگان سینمای فرانسه است. سینماهای فرانسه طی دهه‌ها به هنرپیشگان محبوب خود متکی بوده است.
مردم فرانسه اغلب برای دیدن ستارگان مورد علاقه خود به سینما می‌روند و در برخی موارد، این مساله از اهمیت بالاتری در مقایسه با اهمیت تماشای فیلم برخوردار است.
«ژولیت بینوش»، «کاترین دونوو»، «ایزابل هوپر» و «ماریون کوتیار» از جمله ستارگان محبوب زن در سینمای فرانسه هستند و نام «ژرار دوپاردیو»، «ونسان کسل»، «دنی بون» و «عمر سی» نیز به عنوان هنرپیشگان محبوب مرد فرانسوی، سر زبان‌هاست.
فرانسه مملو از لوکیشن‌های خیره کننده است. چنانچه فیلم سازان برای فیلمبرداری به مناطق ساحلی نیاز داشته باشند، به راحتی می‌توانند این مکان را در فرانسه بیابند. همچنین می توانند روز بعد در کوه‌های آلپ فرانسه فیلمبرداری کنند.
عاشق شدن به سبک فرانسوی، شاید یک کلیشه باشد، اما هیچ کشور به اندازه فرانسه، برای فیلم‌های سوزناک عاشقانه مشهور نیست.
فیلم‌های فرانسه علاوه بر سوژه‌های عاشقانه از مضمون کمدی نیز برخوردارند، که همین امر به موفقیت سینمای فرانسه می‌افزاید.
ناگفته پیداست که جای فیلم‌های اکشن و مهیج جنایی نیز در سینمای فرانسه خالی نیست.
دلیل دیگر چشمگیر بودن سینمای فرانسه، فیلم‌نامه‌های جذاب و سرگرم کننده است؛ کارگردانان فرانسوی به خوبی می دانند که چطور از هنر سرگرم کردن، استفاده کنند.
از داستان‌های عاشقانه و کمدی گرفته تا فیلم‌های خانوادگی، فیلم سازان خلاق اغلب از پس ایجاد تعادل میان فیلم‌های جدی و سرگرم کننده بر می‌آیند.
بیشتر ستارگان سینمای فرانسه از قابلیت نقش آفرینی در خارج از این کشور نیز برخوردارند و بسیاری از آنان برای ایفای نقش در فیلم های خارجی از جمله هالیوود دعوت به عمل می‌آید.
فیلم‌های فرانسوی در خارج از این کشور نیز خوش می درخشند و حتی در هالیوود به سبک و سیاق آمریکایی بازآفرینی می شوند.
دویچه وله در ادامه گزارش خود مساله چند فرهنگی بودن سینمای فرانسه را عامل دیگر موفقیت این صنعت خواند و افزود: در چند سال گذشته، کارگردانان و هنرپیشگانی از خانواده‌های مهاجران در فیلم‌های فرانسوی بسیار موفق بوده اند.
یکی از این افراد، عمر سی است که والدینش زاده سنگال و ماریتانیا (نام لاتین منطقه‌ای در مغرب باستانی) هستند.
مقوله زیبایی شناسی نوآورانه نیز از جمله ویژگی‌های بارز سینمای فرانسه است. این کشور به طور پیوسته موفق در نوآوری در سطحی هنری موفق بوده است.
تا به امروز، نسل کارگردانانی چون «ژان لوک گدار»، «فرانسوا تروفو» و «کلود شابرول» به عنوان خلاق‌ترین انقلاب در تاریخ فیلم و فیلم سازی در نظر گرفته می شود.
فرانسه از سنت افتخارآمیزی برخوردار است. این کشور، مهد سینماست. برادران «لومیر» و «ژرژ ملی‌یس» اولین فیلم‌ها در اواخر سده نوزدهم را کارگردانی کرده‌اند.
فرانسه به میراث خود می‌بالد و این امر تا زمان حاضر نیز قابل توجه است، به طوری که مردم فرانسه عاشق فیلم‌هایی از این کشور هستند.
سهم فیلم‌های وطنی در بازار سینمای فرانسه، ۳۵ تا ۴۵ درصد است، رقمی که در اروپا، منحصر به فرد به شمار می‌رود.
همچنین فرانسوی‌ها از شور و اشتیاق رفتن به سینما برخوردارند. پاریس و شهرهای کوچکتر فرانسه به اندازه کافی سالن سینما دارد.
فستیوال‌های فیلم نیز در خدمت این صنعت است، به طوری که فستیوال فیلم کن، پراهمیت ترین فستیوال فیلم در جهان محسوب می‌شود.
تقریبا ۴۰ هزار نفر در صنعت فیلم فرانسه مشغول به کارند و درآمد سالانه این صنعت حدود ۱۰ میلیارد یورو (۱۱ میلیارد و ۴۴۰ میلیون دلار) است.
در همین حال، اشتیاق بالایی برای ارتقای صنعت سینما و حمایت از آن در فرانسه وجود دارد.
سهمیه ای برای فیلم ملی در فرانسه تعیین شده و ضمن تصویب قانونی در ارتباط با این بخش، مبلغ تقریبی ۷۵۰ میلیون یورو از کانال های مختلف برای فیلم‌های فرانسوی اختصاص داده شده است.
فراهنگ**۹۱۰۹** ۹۰۵۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


فرانسه


سینما


موفقیت

نظرات بسته شده است.