از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 85879

75 بازدید

باز هم حاشیه تازه‌ای برای وزیر جوان دولت دوازدهم. این بار ماجرا کمی بیش از گذشته جدی شده و از فضاسازی رسانه‌ای فراتر رفته است. یک‌شنبه شب، جواد جاویدنیا، معاون امور فضای مجازی دادستان کشور از شکایت دادستانی و دو هزار نفر از مردم اهواز علیه محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبر […]

باز هم حاشیه تازه‌ای برای وزیر جوان دولت دوازدهم. این بار ماجرا کمی بیش از گذشته جدی شده و از فضاسازی رسانه‌ای فراتر رفته است. یک‌شنبه شب، جواد جاویدنیا، معاون امور فضای مجازی دادستان کشور از شکایت دادستانی و دو هزار نفر از مردم اهواز علیه محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبر و احتمال داد این شکایت منجر به حکم انفصال از خدمات دولتی شود.

**فیلترینگ و استعفایی که پوچ بود
البته این شکایت، سومین بخش از سلسله حواشی است که وزیر جوان طی یک سال و نیم دوره وزارتش تجربه کرده است. مهم‌ترین چالش او به حوادث دی‌ماه گذشته و زمزمه‌های مخالفان جریان آزاد اطلاعات برای فیلتر تلگرام بود. البته فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی غیر ایرانی از ماه‌های نخست وزارت دامن‌گیرش شده بود.

بعد از حوادث دی‌ماه سال گذشته و فیلتر موقت تلگرام، آذری جهرمی اولین مقامی بود که لب به سخن گشود و گفت: «این تصمیم در شورای امنیت کشور گرفته شده و موقتی‌ است. مرجعی که تصمیم گرفته، اعلام رفع نیز خواهد کرد.» هرچند تلگرام مدتی بعد از آن با دستور رئیس‌جمهوری رفع فیلتر شد، اما اظهارات وزیر جوان کابینه طی این مدت و حتی توییت انتقادی‌اش به پاول دورف، مدیرعامل تلگرام برای مسدود نکردن یکی از کانال‌های ضدانقلاب، گواهی بر این بود که بنای محدود کردن شبکه‌های اجتماعی را ندارد.

ماجرا به اینجا ختم نشد و اردیبهشت‌ماه امسال، دوباره تلگرام و مقاومت آذری جهرمی برای دفاع از حق مردم دردسرساز شد. تا آنجا که یک روز صبح رسانه‌های مختلف اعلام کردند وزیر جوان کابینه برای تقدیم استعفای خود به پاستور رفته است. آذری جهرمی ماند و خبر استعفا هم تکذیب شد، اما او تأکید کرد که فیلتر مؤثر نیست. با این حال، گروهی از کاربران تلگرامی و خبرنگاران همچنان او را مقصر می‌دانستند تا مدتی بعد از فیلتر تلگرام و مختل شدن سرعت اینترنت کشور به او حمله می‌کردند.

**حمله رئیس پدافند غیرعامل به وزیر جوان
همین موضع‌گیری‌ها کافی بود تا موافقان فیلترینگ، آتش توپخانه را علیه آذری جهرمی روشن کنند و این‌گونه دومین چالش بزرگ و حاشیه‌سازی علیه او آغاز شد.

مدیرعامل اپلیکیشن سروش که مدعی جایگزینی تلگرام در ایران است، وزیر روحانی را متهم به عدم همکاری با پیام‌رسان‌های داخلی و تخصیص سرورها به تلگرام کرد. مردادماه سال جاری، چهره‌هایی چون سردار محمدحسین جلالی، رئیس پدافند غیرعامل نیز اعلام کردند سرورهای هاتگرام و طلاگرام که نسخه‌های داخلی تلگرام است، در طبقه نهم ساختمان اصلی شرکت ارتباطات زیرساخت قرار دارد. پاسخ وزیر ارتباطات اما همچنان شفاف‌سازی بود. او یک گام به جلو برداشت و برای اثبات پاسخ خود از رسانه‌ها کمک گرفت. او اهالی رسانه را به طبقه نهم وزارتخانه‌اش فراخواند تا با دوربین‌های خود بین او و مخالفان قضاوت کنند.

**دفاع روحانی از وزیر جوانش
حالا رئیس‌جمهوری در واکنش به سومین حاشیه‌سازی علیه آذری جهرمی می‌گوید: «قوه قضاییه می‌گوید از وزیر جوان دولت شکایت می‌کند، در حالی که وزیر کار خودش را با قدرت انجام می‌دهد. او به نفع مردم کار می‌کند و به دستورات بی‌ربط اعتنا ندارد. یک نفر در قوه قضاییه می‌گوید از او شکایت می‌کند، خب شکایت کنید.» حتی در دفاع از وزیر جوانش تأکید می‌کند:« سن که بالا می‌رود احتیاط و توجه به دستگاه‌های نظارتی و دادگاه به ذهن می‌آید، اما وقتی‌که جوان هستی اصلاً دادگاه را قبول نداری و می‌روی کار خود را انجام می‌دهی؛ وزیر جوان ما هم کار خودش را با قدرت انجام می‌دهد. این وزیر می‌شود نه این‌که کسی که حساب می‌کند که پس از پایان دولت به کجا می‌رود.»

به این ترتیب، به نظر می‌رسد این پایان قصه‌های جنجالی وزیر جوان دولت دوازدهم نباشد. هرچند پایان تهدید او به «انفصال از خدمت» همچنان مشخص نشده است.

انتهای پیام /*


سیاسی


آذری جهرمی


وزیر ارتباطات


شکایت از وزیر ارتباطات

نظرات بسته شده است.