از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 85623

42 بازدید

به گزارش خبرنگارفرهنگی خطرنگار، علی قربانی روز دوشنبه در نشست خبری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ با بیان اینکه دغدغه ها برای برگزاری دوره های جشنواره تکراری است، اظهار داشت: این جشنواره هیچ وقت اهمیت چندانی در مقایسه با تولید نداشته بلکه هدف تولید هر چه این آثار است. ** انتقال پیام کوتاه اخلاقی با […]

به گزارش خبرنگارفرهنگی خطرنگار، علی قربانی روز دوشنبه در نشست خبری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ با بیان اینکه دغدغه ها برای برگزاری دوره های جشنواره تکراری است، اظهار داشت: این جشنواره هیچ وقت اهمیت چندانی در مقایسه با تولید نداشته بلکه هدف تولید هر چه این آثار است.

** انتقال پیام کوتاه اخلاقی با فیلم ۱۰۰

وی با بیان اینکه مهم ترین دغدغه ما ساختن فیلم است، تصریح کرد: سینما بهترین ابزار برای انتقال پیام است اما فیلم های کوتاه بهترین رسانه برای این منظور به شمار می روند.
قربانی همچنین با اشاره به نام سینمای اخلاق بر جشنواره فیلم ۱۰۰، تاکیدکرد: با این نوع فیلم کوتاه کوتاه پیام اخلاقی به درستی از طریق ابزارهای مختلف به مخاطب ارائه می شود و بر آنها تاثیر می گذارد که کارکرد آن را می توانیم در اجتماع شاهد باشیم.

**فیلم ۱۰۰ ثانیه ای بهترین وسیله برای انتقال پیام ها

دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ثانیه ای همچنین با بیان اینکه ما در جامعه دچار مشکلاتی هستیم، خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما نیاز به مفاهیم اخلاقی دارد زیرا در مسائل روزمره دچار بی اخلاقی هستیم که با تکرار بیشتر پیام ها از طریق این گونه آثار می توانیم مسیر درستی را طی کنیم.
وی با اشاره به اینکه فیلم ۱۰۰ ثانیه ای می تواند به طور دائمی پیام ارائه دهد و در دسترس عموم باشد تاکید کرد: بهترین وسیله برای انتقال پیام ها فیلم ۱۰۰ ثانیه ای است.
دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ افزود: ما ملتی هستیم که پشتوانه فرهنگی غنی و پر از آموزه های دینی داریم که می تواند در جامعه امروز به کمک ما بیاید.
وی با بیان اینکه در این جشنواره به دنبال فیلم کامل با مولفه و مشخصه های سینما بودیم، تاکید کرد: فیلم هایی با پیام درست و ایده مناسب به دست ما رسید اما به دلیل اینکه دارای مولفه های سینمایی نبود کنار گذاشته شد.

** تاکید بر اهمیت تولید آثار

دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ با بیان اینکه تولید برای ما بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: به نهادهای مختلفی مراجعه کردیم اما کمکی برای جشنواره درخواست نکردیم بلکه خواستیم تولیدی در موضوعات مربوط به نهاد خود داشته باشند که در این زمینه کمیته امداد که به گسترش مفاهیم با فیلم ۱۰۰ ثانیه ای اعتقاد داشتند به سراغ تولید رفتند و آثار خوب و تاثیرگذار در شبکه های تلویزیونی پخش شد.
به گفته وی، این اتفاق باید در همه نهادها بیافتد تا همه در جامعه راحت تر زندگی کنیم.

** ارسال بیش از سه هزار فیلم ۱۰۰ ثانیه ای از ۱۱۵ کشور

باقری در خصوص آثار بخش بین الملل با بیان اینکه فیلم کوتاه کوتاه بسیار در دنیا مورد توجه است اما توجه آنها بیشتر بر روی فرم است تا محتوا با اهداف جشنواره ۱۰۰ همخوانی ندارند.
وی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار فیلم ۱۰۰ ثانیه ای از ۱۱۵ کشور در این بخش به دست ما رسیده است تاکید کرد: ۳۳ اثر از ۱۹ کشور در این دوره از جشنواره اکران می شود.
وی همچنین با بیان اینکه توانایی تولید فیلم ۱۰۰ ثانیه ای مقدمه ای برای ساخت فیلم بلند خوب نیست اظهار داشت: فیلم کوتاه یک تولید و تخصص مستقل محسوب می شود که خیلی از کارگردانان توانمند در حوزه فیلم سینمایی نمی توانند این تولید را داشته باشند.

** تاکید بر حمایت از تولید فیلم های اخلاقی

دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ثانیه ای افزود: یک کارگاه برای بخش فیلم های کوتاه وب سری خواهیم داشت که در این بخش سازندگان پویانمایی دیرین دیرین حضور خواهند داشت و همچنین هادی مقدم دوست کارگاه ایده پردازی را برگزار خواهد کرد.
به گفته باقری، از تولید فیلم اخلاقی باید حمایت شود تا بتوانیم اخلاق را در جامعه نهادینه کنیم.

** ارسال یکهزارو ۳۲۸ اثر به جشنواره

همچنین در این نشست مدیر عامل سپهر سوره هنر با بیان اینکه امسال ۱۳۲۸ اثر در کل به جشنواره رسید افزود: از این تعداد ۸۰۳ اثر در بخش اصلی و ۵۲۵ اثر در بخش مسیر تجربه که فیلم اولی محسوب می شود حضور خواهند داشت.
محمد زرویی نصر آباد با بیان اینکه کمک هزینه ای از سی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با موضوع حمایت از تولیدات ایرانی داشتیم اظهار داشت: در این بخش ۱۱۰ اثر به جشنواره ارسال شده که بعد از بازبینی در دو بخش اکران و مسابقه نمایش داده می شوند.
دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «فیلم۱۰۰» به همت حوزه هنری و به دبیری علی قربانی ۸ تا ۱۰ اسفندماه در پردیس سینمایی آزادی تهران برگزار می‌شود.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ ** ۱۳۵۵ **

انتهای پیام /*


فرهنگی


سینما


جشنواره فیلم ۱۰۰


نشست خبری

نظرات بسته شده است.