از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 85475

80 بازدید

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی خطرنگار، از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی‌مرتضی بی‌رنگ در جمع هیات عالی رتبه از زنان فعال در حزبهای سیاسی و اجتماعی کشور لبنان در بازدید از پارک فناوری پردیس، افزود: مهم ترین اولویت معاونت علمی در کشور، تحقق اقتصاد دانش بنیان است که این مهم در تمام […]

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی خطرنگار، از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی‌مرتضی بی‌رنگ در جمع هیات عالی رتبه از زنان فعال در حزبهای سیاسی و اجتماعی کشور لبنان در بازدید از پارک فناوری پردیس، افزود: مهم ترین اولویت معاونت علمی در کشور، تحقق اقتصاد دانش بنیان است که این مهم در تمام بخش های معاونت علمی به صورت جدی پیگیری می شود.
وی بیان کرد: اصلی ترین ماموریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تحقق اقتصاد دانش بنیان در کشور است که این کار را در محورهای مختلف از جمله توسعه فناوری های پیشرفته، توسعه اکوسیستم کارآفرینی و حمایت از شرکت های دانش بنیان انجام می دهد.
بی‌رنگ تصریح کرد: در زمینه توسعه فناوری های پیشرفته در کشور دستاوردهای خوبی داشته ایم به نحوی که در حوزه نانوتکنولوژی از رتبه ۵۸ به رتبه ۴ در دنیا رسیده ایم که این موضوع موفقیت بزرگی برای ایران است، اکنون حدود ۲۰۰ شرکت دانش بنیان ایرانی در حوزه نانو فعال است و محصولات نانوی ایران به حدود ۵۰ کشور صادر می شود.
وی ادامه داد: این موفقیت ها تنها محدود به حوزه نانو نیست بلکه در سایر حوزه های فناوری پیشرفته همچون بیوتکنولوژی هم ایران رشد خوبی یافته است و در زمینه تولید داروهای بیوتکنولوژی جایگاه خوبی در جهان داریم.
بی‌رنگ افزود: در زمینه توسعه اکوسیستم کارآفرینی نیز معاونت علمی ازراه اندازی مراکز نوآوری و شتاب دهنده ها حمایت کرده و فضا را برای توسعه استارتاپ ها و شرکت های نوپا مهیا کرده است که یکی از موفق ترین برنامه ها با مدیریت مرکز شتاب دهی نوآوری پارک فناوری پردیس به پیش می رود.
وی با اشاره به راه اندازی مراکز نوآوری در بیشتر دانشگاه های کشور با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: این مراکز به دانشجویان و فارغ التحصیلان کمک می کند که شرکت های خود را راه اندازی کنند.
رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی ریاست جمهوری همچنین با اشاره به برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج کشور اعلام کرد: در کمتر از۴ سال گذشته، حدود یک هزار و ۱۰۰ متخصص و کارآفرین ایرانی از خارج به ایران بازگشته و اقدام به راه اندازی کسب و کارهای فناورانه و یا فعالیتهای آکادمیک کرده اند و اکنون یکی از برنامه های موفق در این زمینه را در جهان داریم.
وی اظهار کرد: در حوزه حمایت از شرکت های دانش بنیان نیز معاونت علمی بیش از ۱۰۰ عنوان خدمت تخصصی را به بیش از چهار هزار شرکت دانش بنیان ارائه می کند و برای رفع مشکلات پیش روی آنها و نیز توسعه کسب و کار این شرکتها در داخل و خارج در تلاش است.
بی‌رنگ عنوان کرد: برای توسعه همکاری های بین المللی در حوزه علمی و فناوری نیز برنامه های جامعی داریم تا از این طریق بتوانیم با کشورهای دیگر در زمینه تبادل فناوری همکاری های مشترک داشته باشیم.
علمی ** ۹۳۴۰** ۱۰۵۵

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


کارآفرینی


معاونت علمی ریاست جمهوری


ایرانیان خارج از کشور

نظرات بسته شده است.