از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 85451

86 بازدید

صابر سهرابی، یکشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و کتاب ریحانه در شهرستان مُهر به خطرنگار، بیان داشت: برپایی این جشنواره ها در اینگونه شهرستان ها در ادامه سیاست های فرهنگی دولت تدبیر و امید مبنی بر برگزاری همایش ها و برنامه های فرهنگی در شهرهای کم برخوردار است و تا کنون برخی از […]

صابر سهرابی، یکشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و کتاب ریحانه در شهرستان مُهر به خطرنگار، بیان داشت: برپایی این جشنواره ها در اینگونه شهرستان ها در ادامه سیاست های فرهنگی دولت تدبیر و امید مبنی بر برگزاری همایش ها و برنامه های فرهنگی در شهرهای کم برخوردار است و تا کنون برخی از شهرستان ها از جمله شهرستان مُهر میزبان چنین جشنواره هایی بوده اند.
وی افزود: بر این باوریم که تمرکز زدایی و گسترش برنامه های فرهنگی به شهرستان‌های کوچک، انگیزه‌ای برای رشد این مناطق و همچنین زمینه ای برای معرفی هنرمندان این شهرستان‌ها فراهم می‌آورد.
سهرابی ادامه داد: می توان گفت، هنرهای ناب اخلاقی که در شهرستان ها یافت می‌شود، سرآمد همه هنرها در کل کشور است.
او اضافه کرد: اگر از شهرستان‌ها و روستاها در زمینه های فرهنگی و هنری حمایت کنیم و مسئولان نیز در این باره پیشگام شوند، می‌توان در حوزه فرهنگی و هنری اینگونه مناطق تحول ایجاد کرد.
دبیر همایش ریحانه النبی نیز گفت: این همایش در سال ۹۷ به مدت یک هفته در سه شهر تهران، شیراز و مُهر برگزار شده است.
کوروش کمالی سروستانی با بیان اینکه این همایش با برگزاری شب شعر ریحانه با حضور شاعران آیینی کشور در تهران آغاز شد، اظهار داشت: در ادامه آن، آیین اهدای جایزه ادبی ریحانه در شیراز برگزار شد که این مساله خود به معنای شروع فعالیت‌های جایزه ادبی آیینی در حد استاندارد است.
وی افزود: حضور داوران ادبی و هنری صاحب‌ نام و اهدای جوایز معتبر به هنرمندان عرصه ادبیات آیینی، یک اتفاق قابل توجه در شیراز است.
کمالی سروستانی ادامه داد: شیراز با وجود برخورداری از عنوان پایتخت فرهنگی، جایزه ویژه ادبیات، آن هم در حوزه ادبیات آیینی نداشته است اما گسترش فعالیت‌های جشنواره ریحانه النبی می‌تواند استان فارس را به برندی ادبی بدل کند.
وی بیان کرد: برگزاری شب داستان ریحانه در شیراز با حضور نویسندگان بنامی همچون، اکبر صحرایی و احمد اکبرپور نشان ‌دهنده آن است که تحولات ادبی در شیراز می‌تواند جایگاه خود را بیابد.
دبیر همایش ریحانه النبی با اشاره به اینکه شهرستان مُهر به عنوان خاستگاه همایش ریحانه النبی، می‌تواند ظرفیت بسیاری در حوزه ادبی و هنری داشته باشد، گفت: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و نیز بخش انتخاب کتاب سال ریحانه که امسال برای نخستین بار رخ می‌دهد از رویدادهای بسیار مهم این شهرستان است.
کمالی سروستانی، در باره جایزه کتاب سال ریحانه نیز بیان کرد: این جایزه به کتاب هایی تعلق می گیرد که در سال های ۱۳۹۵و ۱۳۹۶ در باره حضرت زهرا (س) نگاشته و منشتر شده است.
وی، در مورد روند برگزیده شدن کتاب سال ریحانه اظهار داشت: در این دوره حدود ۳۴۰ کتاب مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد یک کتاب برگزیده شد.
دبیر همایش ملی ریحانه النبی اعلام کرد: بخش کتاب سال از سال ۹۸ به صورت بین المللی و با معرفی کتاب هایی با زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی ادامه خواهد یافت اما برای برگزاری دیگر بخش‌های همایش در عرصه بین‌الملل به زمان نیاز است.
سومین همایش ملی ریحانه النبی از اول اسفندماه در تهران آغاز شد. این همایش در دوم اسفندماه با معرفی شاعران و نویسندگان برتر در مراسم جایزه ادبی ریحانه به شیراز رسید.
ادامه این همایش در شهرستان مُهر با اهدای جایزه کتاب سال ریحانه و برگزاری جشن‌های مردمی کوثر تا هفتم اسفندماه جاری ادامه می‌یابد.
در روز پنجم این همایش، نمایشگاه صنایع دستی و کتاب در شهرستان مُهر توسط زهرا شجاعی، فعال سیاسی گشایش یافت.
شهرستان مُهر در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
۷۳۷۵ /۶۱۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


مدیر کل ارشاد


همایش ریحانه النبی


مُهر

نظرات بسته شده است.