از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 84593

72 بازدید

به گزارش خطرنگار، دکتر منصور غلامی عصر پنجشنبه در جمع دانشگاهیان اردکان با اشاره به رسالت دانشگاه‌ها با برشمردن دستاوردهای وزارتخانه در ۴۰ سالگی انقلاب اضافه کرد: مراکز آموزش عالی در حوزه‌های پرورش نیروی انسانی متخصص، امور پژوهشی، اجتماعی و سایر عرصه‌ها فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داد و کسب رتبه ۱۶ کشور در تولید علم […]

به گزارش خطرنگار، دکتر منصور غلامی عصر پنجشنبه در جمع دانشگاهیان اردکان با اشاره به رسالت دانشگاه‌ها با برشمردن دستاوردهای وزارتخانه در ۴۰ سالگی انقلاب اضافه کرد: مراکز آموزش عالی در حوزه‌های پرورش نیروی انسانی متخصص، امور پژوهشی، اجتماعی و سایر عرصه‌ها فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داد و کسب رتبه ۱۶ کشور در تولید علم در جهان حاصل تلاش همین دانشگاه‌هاست.
غلامی قراردادهای منعقده در صنعت دفاعی، محیط ‌زیست و ایجاد مراکز رشد در کنار دانشگاه‌ها را ازجمله فعالیت‌های ارزنده حوزه آموزش عالی کشور در سال‌های اخیر برشمرد و اظهار امیدواری کرد: در عبور از تنگناهایی که برای کشور ایجاد شد، گشایش‌هایی هم برای ادامه حرکت با سرعت بیشتر صورت گیرد.
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری همچنین با آسیب‌شناسی وضعیت آموزش عالی به‌ویژه در خصوص وضعیت اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان اظهار داشت: مسئولان همه دستگاه‌های متولی بایستی برای جوانان برنامه داشته باشند و با شناسایی ظرفیت‌ها، فضاهای جدیدی را در جامعه ایجاد کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بابیان اینکه اردکان از ظرفیت‌های بسیار ارزنده‌ای برخوردار هست، افزود: مجموعه آموزش عالی بایستی باهم افزایی و تجمیع امکانات در جهت تقویت یکدیگر، همدیگر را یاری کنند.
غلامی در ادامه با تجلیل از زحمات خیرین دانشگاه ساز، از آن‌ها به‌عنوان جریان خیراندیش یادکرد و یادآور شد: خیرین همواره حامی آموزش عالی بوده و هستند.
وزیر علوم همچنین از محمدرضا تابش نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر امام ‌جمعه اردکان نسبت به توجه به آموزش عالی در این شهرستان قدردانی کرد.
امام‌جمعه اردکان ضمن تشکر از حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اردکان به شرایط صنعتی منطقه اشاره کرد و گفت: یکی از شاخص‌های توسعه متوازن، رشد و توسعه علم و دانشگاه در کنار صنعت است که این مهم می‌طلبد به‌ صورت جدی در دانشگاه اردکان تقویت شود.
حجت‌الاسلام شاکر همچنین با گلایه از اینکه سال‌های گذشته در برخی مراکز آموزش عالی اردکان فضاهای مناسبی توسط خیرین ایجاد شد ولی هم‌اکنون بلااستفاده است از مجموعه وزارت علوم خواست در این خصوص اقدام کنند و امکانات موجود را در اختیار دانشگاه اردکان قرار دهند.
همچنین فاطمه بهجتی اردکانی رئیس دانشگاه اردکان با اشاره به روند شکل‌گیری دانشگاه اردکان و موقعیت شهرستان و توانمندی‌های آن به‌ویژه در حوزه‌های صنعتی، دامپروری و جغرافیایی آن، آمادگی دانشگاه را در جهت ایفای نقش کمک به رشد و توسعه منطقه اعلام کرد.
همچنین با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از چند خیر در کمک به دانشگاه تجلیل شد.
وزیر علوم در بدو ورود به دانشگاه اردکان مورد استقبال جمعی از مسئولان استان یزد و شهرستان، مسئولان دانشگاه، اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان قرار گرفت.
۲ هزار و ۴۰۰ دانشجو در ۴۰ کد رشته تحصیلی در دانشگاه اردکان در مقاطع کاردانی ، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.
مرکز شهرستان ۹۸ هزارنفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
استان یزد با یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت، یک‌صد هزار دانشجو دارد که در ۶۸ مرکز آموزش عالی در حال تحصیل هستند،جمعیت دانش‌آموزی استان نیز ۲۵۰ هزار نفر است که در یک هزار و ۹۲۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.
۷۵۴۴/ ۲۰۴۷/

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


آموزش عالی


رفع مشکلات


دانشگا ها

نظرات بسته شده است.