از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 84393

140 بازدید

به گزارش رویترز، جان بولتون در صفحه شخصی خود در توئیتر با انتشار فیلمی از ژنرال «پدرو چیرینوس» نوشت: وابسته نظامی ونزوئلا در سازمان ملل متحد خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور به رسمیت شناخت.مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ در ادامه نوشت: به رسمیت شناختن گوایدو از سوی ‘پدور چیرینوس’ فشارها […]

به گزارش رویترز، جان بولتون در صفحه شخصی خود در توئیتر با انتشار فیلمی از ژنرال «پدرو چیرینوس» نوشت: وابسته نظامی ونزوئلا در سازمان ملل متحد خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور به رسمیت شناخت.
مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ در ادامه نوشت: به رسمیت شناختن گوایدو از سوی ‘پدور چیرینوس’ فشارها به ‘نیکولاس مادورو’ رئیس جمهوری ونزوئلا را افزایش می دهد.
پیش تر گوایدو اعلام کرده بود: درحال بررسی امکان مسدودکردن حساب های ونزوئلا در بانک های سوئیس است.
درهمین حال «ولادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع و فرمانده ارتش ونزوئلا روز سه شنبه در پاسخ به تهدید رئیس جمهوری آمریکا به قطع حمایت نظامیان از«نیکلاس مادورو» رئیس دولت قانونی ونزوئلا، گفت که او و سربازانش «تا پای مرگ» به مادورو وفادار خواهند بود.
ترامپ نظامیان این کشور را تهدید کرده بود که چنانچه به مادورو وفادار بمانند، «هیچ بندر امن و راه خروجی» برای آن ها وجود نخواهد داشت.
آمریکا و متحدانش در منطقه با حمایت از گوایدو رئیس مجلس ونزوئلا در تلاش برای سرنگونی دولت قانونی این کشور بوده‌اند.
این اقدام مداخله‌جویانه، محکومیت دیگر کشورها از جمله چین و روسیه به عنوان اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد را به همراه داشته است.
مادورو که به عنوان رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا، مورد حمایت ارتش و نیروهای مسلح این کشور قرار دارد، گفته است که تا پایان دوره ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۵، از سمتش کناره‌گیری نخواهد کرد.
انتخابات ونزوئلا در ماه مه (اردیبهشت) برگزار شده و وی برای یک دوره شش ساله دیگر به عنوان رئیس جمهوری این کشور برگزیده شده بود.
شبک**۹۳۶۵**۱۳۹۲

انتهای پیام /*


سیاسی


ونزوئلا


خوان گوایدو


نیکلاس مادورو

نظرات بسته شده است.