از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 83421

101 بازدید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ، فواد ایزدی امروز (دوشنبه ) در اولین نشست کنفرانس بین المللی اقتصاد جهانی و تحریم ها در دانشگاه تهران گفت: پیش تر از آمریکا سازمان ملل واروپا نیز تحریم هایی علیه ایران اعمال کردند که با افزایش فشارهای آمریکا، تحریم های قبلی اهمیت چندانی ندارد ، پیش از تحریم […]

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ، فواد ایزدی امروز (دوشنبه ) در اولین نشست کنفرانس بین المللی اقتصاد جهانی و تحریم ها در دانشگاه تهران گفت: پیش تر از آمریکا سازمان ملل واروپا نیز تحریم هایی علیه ایران اعمال کردند که با افزایش فشارهای آمریکا، تحریم های قبلی اهمیت چندانی ندارد ، پیش از تحریم ها، ایران قصد داشت نفت را فروخته و پول آن را به کشور بازگرداند.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران یادآورشد: درست است که اروپایی ها نفت را تحریم نکردند اما با توجه به تحریم های آمریکایی فروش نفت درحال حاضر به صفر رسیده است.
ایزدی خاطرنشان کرد: تحریم های آمریکا علیه ایران ناعادلانه و غیرقانونی بود چرا که ایران رویکردی مبنی بر نقض تعهدات خود انجام نداده و فرستادن پرونده ایران به سازمان ملل به دلیل فشارهای آمریکا علیه ایران بود.
به گفته وی، آمریکایی ها به دلیل مطالعات در بخش های نظامی ایران را در حالی به نقض تعهدات متهم می کنند که مطالعه هیچ یک از مقررات را نقض نمی کند.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به سخنان جان کری وزیر امور خارجه اسبق آمریکا مبنی بر اینکه برجام از نظر حقوقی الزام آور نیست، گفت: انتظار می رفت پس از این سخنان در میان حقوق دانان ایرانی حساسیت پیش آید و صدای اعتراض آنها بلند شود.
به اعتقاد وی، دلیل خروج آمریکا از برجام بر اساس اظهارات مسئولان این کشور اخذ امتیاز بیشتر از ایران است.
ایزدی معتقد است که منطق خروج آمریکا از برجام به این صورت بوده که اینکار در نهایت یا منجر به سقوط جمهوری اسلامی شود یا با تضعیف حکومت ایران امتیازهای مورد نظر خود را بدست آورند.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه آمریکا می دانست که می تواند امتیازات بیشتری در مذاکرات از ایران بگیرد، گفت: هنگامی که ایرانیان از برجام دو و سه صحبت کردند ، آمریکا فهمید می تواند امتیازات بیشتری از این کشور بگیرد.
وی با اشاره به اینکه آمریکا قصد گسترده کردن تحریم ها و محدودیت های هسته ای را دارد ، گفت: ایران باید برای طرف مقابل خود این نگاه را که همیشه در برجام می ماند با پیام های مختلف اصلاح کند به طور مثال در حوزه فنی یک سایت پژوهشی هسته ای در شیراز فعال شد که کد آژانس را هم در خود دارد اما با روی کار آمدن دولت روحانی متوقف شد. ایران می تواند فعالیت خود را در این سایت دوباره آغاز کند.
*۹۴۹۱*۱۶۰۱**

انتهای پیام /*


سیاسی


کنفرانس بین المللی


تحریم


دانشگاه تهران

نظرات بسته شده است.