از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 83087

97 بازدید

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، صبح امروز خبری در شبکه های مجازی با مضمون ‘طرح استیضاح رئیس جمهوری’ منتشر شد، خبری که یکی از ها به نقل از مجتبی ذوالنور سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی منتشر کرد که در لحظات نخست تعداد امضا کنندگان طرح ۹ نفر اعلام شده بود. طرح استیضاح رئیس جمهوری […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، صبح امروز خبری در شبکه های مجازی با مضمون ‘طرح استیضاح رئیس جمهوری’ منتشر شد، خبری که یکی از ها به نقل از مجتبی ذوالنور سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی منتشر کرد که در لحظات نخست تعداد امضا کنندگان طرح ۹ نفر اعلام شده بود.
طرح استیضاح رئیس جمهوری با عنوان تقاضای رای به عدم کفایت، بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در حالتی در مجلس قابل طرح است که دست کم یک سوم نمایندگان مجلس آن را امضا کرده باشند؛ یعنی در صورت امضای حدود ۱۰۰ نماینده برای استیضاح رئیس جمهوری این موضوع قابل طرح خواهد بود.
بررسی مطالب منتشر شده در این زمینه و رد اخبار انتشار یافته درباره آن از سوی اعضای فراکسیون ولایی مجلس نشان می دهد در شرایطی که کشور با فشارهای سنگین جبهه استکبار مواجه بوده و بیش از هر زمان دیگری به انسجام داخلی برای موفقیت در این عرصه نیاز دارد، عده ای به جای درک درست از شرایط و رعایت مصالح ملی بیشتر به فکر پیاده سازی توهمات شخصی هستند تا از این طریق دولت را که در خط مقدم ایستادگی مقابل فشارها قرار دارد، با مشکل مواجه کنند.
با این همه، اعضای فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی متفق القول براین اعتقادند که این موضوع قابلیت طرح نداشته و این فراکسیون چنین تصمیمی ندارد.
سید حسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس در این باره گفت که بحث عدم کفایت رئیس‌جمهوری موضوع فراکسیونی نیست، در واقع نه تنها فراکسیون نمایندگان ولایی، بلکه فراکسیون‌های سیاسی دیگر مجلس هم پیگیر آن نیستند.
جواد کریمی ‌قدوسی هم اعلام کرد طرحی با عنوان استیضاح رئیس جمهوری یا عدم کفایت تهیه نشده است و خود او نیز این موضوع را از آقای ذوالنور پرسید و ذوالنور این موضوع را تکذیب کرد.
به گفته این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، با توجه به اینکه هنوز طرحی در این خصوص تهیه نشده است، از دامن زدن به چنین مسائلی باید پرهیز کرد.
محمدعلی پورمختار از دیگر اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اگرچه موافق استیضاح رئیس‌ جمهوری است اما نسبت به تهیه چنین طرحی اظهار بی اطلاعی کرد.

** این تصمیم کاملا شخصی است
علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر در مجلس دهم و عضو فراکسیون ولایی مجلس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خطرنگار، در این باره گفت: این مسئله ارتباطی به فراکسیون ولایی و اصولگرایان ندارد.
وی ادامه داد: ترکیبی بودن گرایشان سیاسی این عده یعنی اینکه متعلق به جریان فکری خاصی نیست و این تصمیم کاملا شخصی است و فراکسیونی نیست.
ادیانی خاطرنشان کرد: بیشتر اعضای فراکسیون ولایی در صحن علنی که باهم صحبت کردیم نظر مساعدی نسبت به این مساله ندارند و به برخی دوستانی که شاید تمایل به این موضوع داشته باشند هم یادآوری کردند که این موضوع به نفع مصالح کشور نیست.
وی تاکید کرد: با بافت مجلسی که من می شناسم، این اقدام در صورت وجود، منتج به نتیجه نخواهد شد.
محسن کوهکن دیگر عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی هم به خبرنگار خطرنگار، گفت: اگرچه انتقادهایی داریم اما مطرح کردن طرح عدم کفایت سیاسی رییس جمهوری را صلاح نمی دانیم.
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اینکه از منتقدین دولت هستیم اما طرح عدم کفایت را صلاح نمی دانیم و چنین طرحی را امضا هم نمی کنیم.
سیام**۷۳۲۹**۱۵۳۵**۱۰۵۸

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


استیضاح


رئیس جمهوری

نظرات بسته شده است.