از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 82328

53 بازدید

به گزارش خطرنگار، برخی از مدیران، سرپرستان، فیلمسازان و اعضای پرانگیزه این انجمن در سراسر کشور گویا بیش از همه چیز از مشورت نگرفتن از آنان گله مند هستند و اجرای این طرح با هدف چابک سازی سیستم اداری و کوچک ‌سازی این سازمان از طریق ادغام و هیات امنایی شدن انجمن را مورد انتقاد […]

به گزارش خطرنگار، برخی از مدیران، سرپرستان، فیلمسازان و اعضای پرانگیزه این انجمن در سراسر کشور گویا بیش از همه چیز از مشورت نگرفتن از آنان گله مند هستند و اجرای این طرح با هدف چابک سازی سیستم اداری و کوچک ‌سازی این سازمان از طریق ادغام و هیات امنایی شدن انجمن را مورد انتقاد قرار می دهند.
آنان بر اساس بیانیه این پویش موافق تغییر هستند اما در جهت بالندگی، رشد و گسترش انجمن، نه کوچک سازی و تغییر در ساختار آن و معتقدند که کارنامه روشن انجمن بخشی مهمی از تشخص سینمای ایران در داخل و خارج کشور است.
استدلال مخالفان بر این اصل استوار است که در صورت هیات امنایی شدن هیچ تضمینی وجود ندارد که مسوولان سیاسی و صاحب نفوذ در استان ها در این هیات عضو نشوند و دخالت‌های سلیقه‌ای اشخاصی که هیچ شناختی از سینما ندارند به نفع مجموعه انجمن نیست.
رییس انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی با بیان اینکه هنرمندان با تشکیل پویشی مخالفت خود را نسبت به این موضوع ابراز کرده اند، گفت: انجمن خصوصی فیلم ایران و هنرمندان سرشناسی همچون فاطمه معتمد آریا، مهتاب کرامتی و رضا کیانیان از مخالفان و امضاکنندگان این پویش هستند.
احسان مهدیان افزود: انجمن طی چهار دهه گذشته با حفظ ساختار و کسب تجربه های موفقیت آمیز در بیش از سه دهه اخیر به بالاترین بازده و مرحله ثبات رسیده است و در صورت تغییر ساختار مدیریتی، با آزمون و خطا برای دستیابی به نتایج مطلوب، فیلمسازی را در جغرافیای کل کشور تحت تاثیر خود قرار می دهد.
«مهدیان» رسالت این انجمن را کشف استعدادهای تازه و حمایت از فیلمسازان نوظهور اعلام کرد و ادامه داد: انجمن سینمای جوانان ایران به هیچ گرایش سیاسی وابسته نیست و مدیریت هیات امنایی توسط مدیران استانی باعث نفوذ نگاه سیاسی و تولیدات فرهنگی گزینشی در این انجمن می شود.

** ضرورت اصلاحات به جای تغییرات ساختاری
فیلمساز و مدرس انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه اصولا تیم موفق ساختار خود را تغییر نمی دهد، گفت: تغییر در نحوه مدیریت انجمن الزامی نیست و جای تعجب دارد زیرا انجمن با تربیت فیلمسازان موفق کارنامه درخشانی در حوزه فیلم و سینما دارد و موفقیت اعضا در جشنواره فیلم فجر نیز گواهی بر این ادعاست.
«ایرج محرمی» اصلاحات جزیی را در این انجمن ضروری دانست و گفت: مدیریت هیات امنایی متکی به افراد است و نظارت به شیوه مدیریت در آن کاهش می یابد.
وی همچنین با اشاره به تعداد کثیر اعضای انجمن سینمای جوانان ایران در سطح کشور افزود: برای تغییر ساختار مدیریت باید از اعضای این انجمن نظرسنجی شده و تغییرات بر مبنای آرای اکثریت اعمال شود.

** ثبات در مدیریت و یکپارچگی سیستم آموزشی
کارشناس دوره و مدرس انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی نیز با هیجانی خواندن این تصمیم، گفت: سیاست های هیجانی موجب آسیب زدن به ساختار انجمن می شود.
«بهنام رضازاده» با تاکید بر اینکه مدیریت جشنواره فیلم «کن» بیش از چهار دهه ثابت مانده است، افزود: اگر ساختار مدیریت یک نهاد فرهنگی هر ساله تغییر کند، استفاده از تجربه سال های گذشته برای رفع نواقص مغفول می ماند.
«رضازاده» با اشاره به انسجام و یکپارچگی نظام آموزشی انجمن در سطح کشور، گفت: سرفصل های آموزشی شامل مباحث نظری و کارگاه های آموزشی توسط اساتید مطرح کشور تدوین شده و نظام آموزشی یکپارچه ای را تشکیل داده است.
وی با تاکید بر اینکه مسوولان دفاتر و نمایندگی های انجمن موظف به رعایت سرفصل ها هستند، ادامه داد: اکنون هنرآموزان برای ادامه دوره های آموزشی در دفاتر دیگر مشکلی ندارند اما تغییر ساختار انسجام آموزشی را برهم می زند و هر مرکز به شیوه خود نظام آموزشی را تعریف می کند.
وی همچنین خصوصی سازی را مبتنی بر منفعت فردی دانست و گفت: مباحث فرهنگی قابل خصوصی سازی نیست و فرهنگ جامعه را در سطح کلان تحت تاثیر قرار می دهد.
به گزارش خطرنگار، سرپرست سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۲۵ دی سال جاری طی حکمی به مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری ماموریت داد تا ظرف ۶ ماه نسبت به انجام تشریفات قانونی ادغام وظایف موسسه رسانه‌های تصویری در یک یا دو موسسه دیگر وابسته به سازمان اقدام کند.
در واقع در حکم انتظامی آمده است که این سیاست به منظور فراهم کردن شرایط لازم برای شکل‌گیری ساختاری چابک، منعطف و متناسب با رویکرد جامعه مدارانه و هم افزایی بیشتر بین بخش‌های مختلف سینما انجام خواهد شد و این طرح شبهه هایی در مورد تغییر مدیریت انجمن سینمای جوانان ایران و جدا شدن آن از بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وجود آورده که با واکنش اعضا و برخی چهره های سرشناس سینمای ایران همراه بوده است.
۹۹۳۹/۳۰۷۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


انجمن سینمای جوانان


وزارت فرهنگ و ارشاد


سینما

نظرات بسته شده است.