از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 81892

55 بازدید

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی خطرنگار، از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، علیرضا علیاری مدیرعامل شرکت دانش بنیان سازنده این سامانه درباره توضیحات فنی آن گفت: ژئورادار سه‌بعدی سامانه‌ای است که در تصویربرداری از محیط‌های شهری و خیابان‌ها به خصوص تهیه نقشه از لوله‌ها و شریان‌های حیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.وی افزود: در […]

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی خطرنگار، از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، علیرضا علیاری مدیرعامل شرکت دانش بنیان سازنده این سامانه درباره توضیحات فنی آن گفت: ژئورادار سه‌بعدی سامانه‌ای است که در تصویربرداری از محیط‌های شهری و خیابان‌ها به خصوص تهیه نقشه از لوله‌ها و شریان‌های حیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی افزود: در این روش امواج الکترومغناطیسی با فرکانس‌های مختلف به داخل زمین ارسال و بازتاب این امواج دریافت و مورد تحلیل قرار می‌گیرد. عمق مفید این امواج کم و به هدایت الکتریکی زمین و مقدار فرکانس مورد استفاده بستگی دارد.
وی همچنین در خصوص مزایای سامانه ژئورادار سه‌بعدی گفت: مزایای این فناوری نسبت به دیگر روش‌های غیرمخربی که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد، شامل حمل و نقل آسان و قابلیت استفاده در محیط‌های شهری، مطابقت با معیارهای زیست محیطی، پردازش و تفسیر، سرعت بالای برداشت، قدرت تفکیک بالای عمودی و افقی، اطمینان در شناسایی شریان‌های زیرسطحی، توانایی بالای شناسایی مواد غیرفلزی و هزینه پایین عملیات است.
علیاری همچنین اظهار کرد: ساخت این محصول نهایی شده و در مرحله عقد قرارداد با شرکت‌ها و ورود به بازار خدمات مهندسی هستیم.
وی درباره تولید انبوه سامانه ژئورادار سه‌بعدی نیز خاطرنشان کرد: هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم؛ برنامه ما درباره تولید سامانه این است که محصول را پیش از تولید انبوه در دو پروژه ارزیابی کنیم تا کاستی‌ها و عیوب احتمالی آن را برطرف کنیم و سپس وارد تولید انبوه این سامانه شویم.
علمی ** ۱۸۳۶ **۲۰۱۷

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


صندوق نوآوری و شکوفایی


ژئورادار سه‌بعدی

نظرات بسته شده است.