از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 81844

78 بازدید

جلال قلعه شاخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، به بیان خدمات ۴۰ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و اظهار داشت: قبل از انقلاب تنها سه انتشاراتی فعال در استان وجود داشت که این تعداد اینک به ۴۸ انتشاراتی افزایش پیدا کرده است.وی با اشاره […]

جلال قلعه شاخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، به بیان خدمات ۴۰ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و اظهار داشت: قبل از انقلاب تنها سه انتشاراتی فعال در استان وجود داشت که این تعداد اینک به ۴۸ انتشاراتی افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه انتشاراتی ها و چاپخانه های استان مجهز به دستگاه های پیشرفته و به روز شده اند، افزود: ۲ چاپخانه قبل از انقلاب در استان داشتیم که اکنون این تعداد به ۸۳ مورد رسیده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: تعداد کتاب های منتشر شده به زبان کُردی توسط انتشاراتی های استان به ۳۰۰ عنوان در سال افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: تعداد نگارخانه های استان از یک مورد در قبل از انقلاب به ۱۲ مورد در حال حاضر رسیده که تمام آنها مجهز به تجهیزات نمایشگاهی هستند.
قلعه شاخانی تعداد نشریات فعال قبل از انقلاب در استان را ۶ نشریه اعلام کرد و اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۵۷ نشریه اعم از روزنامه، هفته نامه، دو هفته نامه، ماهنامه، دو ماهنامه، فصل نامه مجوز انتشار دریافت کردند که از این تعداد اکنون ۹۵ نشریه در استان فعال است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تاکید کرد: خانه مطبوعات بعد از انقلاب تشکیل شده و در این چهل سال ۱۳۹ نفر از فعالان رسانه ای استان به عضویت آن در آمده اند.
وی تعداد سینماهای قبل از انقلاب در استان را دو سینما اعلام کرد و افزود: در حال حاضر هفت سینما در استان داریم و در شهرستان های بانه، مریوان، قروه و سنندج هم امکان نمایش فیلم در سالن ها فراهم شده است.
قلعه شاخانی یادآور شد: یکی از برنامه های این اداره کل راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا به منظور تربیت نیروی متخصص در حوزه هنر بود که این مهم محقق شد و در حال حاضر یک باب هنرستان هنرهای زیبا برای توسعه هنر در بین نسل جوان داریم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: ۵۷۲ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان که مولود انقلاب است، ایجاد شده که از این تعداد ۴۲۷ باب آن در روستاها واقع است.
وی تاکید کرد: هم اکنون ۱۳۰ کانون آگهی تبلیغاتی هم در استان وجود دارد که قبل از انقلاب چنین کانونی در استان نداشتیم.
قلعه شاخانی افزود: قبل از انقلاب جشنواره های قرآنی در استان برگزار نمی شد ولی در طول این چهل سال، ۳۰ جشنواره قرآنی شامل آزمون سراسری و مدهامتان در استان برگزار شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: در چهل سالی که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد ۲۱ باب آموزشگاه آزاد هنری و ۷۷ مرکز فروش مطبوعات هم در استان راه اندازی شده است.
تعمیق و نشر ارزش های انقلاب اسلامی برپایه مکتب فکری و سیاسی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، ترویج و اقامه احکام الهی، نشر و تقویت اخلاق اسلامی و فضائل انسانی برپایه دین مداری و فرهنگ دینی، رواج فرهنگ و هنر اسلامی، سیاستگذاری برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر ایران و اسلام به عنوان عناصر هویت ملی و تدوین راهکارهای عملی در جهت تحقق منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر از جمله راهبردها، وظایف و اهداف اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
۹۹۳۶/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


فرهنگ و ارشاد اسلامی


انتشارات


چهل سالگی انقلاب

نظرات بسته شده است.