از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 81791

74 بازدید

مسعود پزشکیان روز چهارشنبه در سی امین جشنواره امتنان از کارگران و واحدهای نمونه در تبریز با اشاره به اوضاع پیش آمده برای اقتصاد ایران توسط امریکا، اظهار داشت: چرا کشورهایی که از ما نفت و گاز می خرند وضع شان بهتر از ما که فروشنده نفت و گاز هستیم، است. وی با بیان اینکه […]

مسعود پزشکیان روز چهارشنبه در سی امین جشنواره امتنان از کارگران و واحدهای نمونه در تبریز با اشاره به اوضاع پیش آمده برای اقتصاد ایران توسط امریکا، اظهار داشت: چرا کشورهایی که از ما نفت و گاز می خرند وضع شان بهتر از ما که فروشنده نفت و گاز هستیم، است.
وی با بیان اینکه ما اگر نفت و گاز نداشتیم وضع مان چگونه بود، افزود: نفت و گاز سرمایه ای است که روزی به پایان می رسد و نباید در وضعیتی باشیم که امریکا اجازه فروش نفت و گذران معیشت به ما بدهد.
پزشکیان علت اساسی مشکل اقتصادی جامعه را کم توجهی به کارگران، کارگزاران لایق و خدمتگزاران عنوان کرد و گفت: زمانی که به کارگر محتاج باشیم و بدانیم که بدون حضور وی چرخ اقتصادی مملکت نمی چرخد، می توانیم از مشکلات عبور کرده و خودکفا باشیم.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز هم بیدار نشده ایم تا به کارگر و کارآفرین احترام بگذاریم، افزود: متاسفانه به دلال و رانت خوار احترام گذاشته و تکریم اش می کنیم.
وی اظهار داشت: ابتدا به سرمایه گذار فحش می دهیم بعد دنبال سرمایه گذار خارجی می گردیم، زیرا قدر سرمایه گذار داخلی را نمی دانیم و حمایت نمی کنیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این مراسم سه جانبه گرایی (کارگر،کارفرما و دولت) را ضرورت تولید دانست و گفت: اگر همکاری خوبی بین این سه عنصر انجام شود، عدالت اجتماعی و توسعه محقق می شود.
زهرا ساعی با بیان اینکه کارفرما باید به عنوان تولید کننده قوانین و وظایف را به حدی رعایت کند که حقوق و منافع کارگر هم محفوظ بماند، افزود: دولت هم باید نسبت به حقوق کارفرما و کارگر نظارت کند تا حقی از طرفین ضایع نشود.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در خانه ملت با تاکید بر اینکه باید دستمزدها و افزایش حقوق کارگران با تورم موجود همخوانی داشته باشد، اظهار داشت: در کمیسیون اجتماعی به دنبال حل منصفانه مسایل کارگری هستیم.
در سی امین جشنواره امتنان از کارگران، کارفرمایان و واحدهای تولیدی نمونه آذربایجان شرقی از پنج کارگر نمونه، پنج کارفرما و ۱۰ واحد تولیدی استان تجلیل شد.
۶۱۳۲/۳۰۷۱

انتهای پیام /*


اجتماعی


کارگری


جشنواره امتنان


تبریز

نظرات بسته شده است.