از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 81086

35 بازدید

توپک رانی /شست و شو/ عملیات عبور دادن شی خارجی با فرآیندی خاص از خطوط انتقال نفت و گاز است که با هدف، تمیز کردن شریان های انتقال از رسوبات ایجاد شده، خارج ساختن مایعات، اندازه گیری قطر درونی خطوط لوله، پوشش دادن جدار لوله با مواد ضد خوردگی و بازدید درونی خطوط صورت می […]

توپک رانی /شست و شو/ عملیات عبور دادن شی خارجی با فرآیندی خاص از خطوط انتقال نفت و گاز است که با هدف، تمیز کردن شریان های انتقال از رسوبات ایجاد شده، خارج ساختن مایعات، اندازه گیری قطر درونی خطوط لوله، پوشش دادن جدار لوله با مواد ضد خوردگی و بازدید درونی خطوط صورت می گیرد.
نعمت الله اسدی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، به جمع آوری حصار و ادوات سر چاهی برای استقرار دکل های حفاری اشاره کرد و افزود: به منظور استقرار دکل های تعمیراتی، ۵۷ مورد نصب مجدد تسهیلات بعد از تعمیر و نصب و تکمیل حصار فیزیکی دور چاه ها انجام شده است.
اسدی با بیان اینکه ۱۳۰ مورد پاکسازی، لایروبی محوطه، حوضچه چاه ها و ادوات سر چاهی و مجموعه ها و واحد ها انجام شده است، تصریح کرد: امسال همچین ۱۷ فقره عملیات جداسازی، انتقال و نصب دستگاه فراورش و تفکیک گرهای سیار با موفقیت اجرا شد.
مدیر عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران افزود: ۳۴ مورد بازسازی و ترمیم و احداث جاده، گودال سوخت چاه ها و مجموعه های شرکت نفت انجام است.
اسدی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۷۶۰ مورد گریسکاری، شیر آلات سرچاهی چاه های نفتی و گازی، چند راهه های اصلی نفت و گاز و ۱۰۸ مورد روانکاوی و رفع نشت شیر های ( بهره برداری، سوخت و گاز احیا) و فلنج ها صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه ۲هزار و ۱۵ مورد بازدید از خطوط نفت، گاز، نظارت بر ایمن سازی، تعمیرات، رفع نشت و احداث پل دسترسی به خطوط لوله انجام شده اظهار داشت: همچنین یکهزار و ۷۹۴ مورد آزمایش درون چاهی شامل عمق سنجی، فشار ساکن، فشار در حالت جریانی، ضریب بهره دهی، حرارت سنجی، فشار و نمونه گیری نیز در اداره خدمات عملیات این شرکت انجام شده است .
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران هفت هزار نفر نیروی انسانی دارد.
منطقه نفتخیز گچساران نخستین بار در فاصله سال‌های ۱۳۰۲ و ۱۳۰۳ هجری شمسی، توسط کنسرسیوم دارسی مورد مطالعه قرار گرفت.
استخراج نفت از میدان گچساران در سال ۱۳۱۸ هجری شمسی از چاه شماره ۱۳ این شهرستان آغاز شد.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دارای ۱۶ مخزن در مدار است که عمده تولید نفت از مخازن گچساران ، بی بی حکیمه و رگ سفید-۲ است.
مخازن بینک، گلخاری، نرگسی، چلینگر، پازنان-۲، منصور آباد، سیاهمکان، گرنگان، سولابدر، ‌چهاربیشه، رودک، کیلورکریم و خویز نیز به ترتیب چهارمین تا شانزدهمین مخازن در مدار این شرکت محسوب می شوند.
شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
۸۱۴۳/۱۶۶۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


توپکرانی


خطوط لوله


گچساران

نظرات بسته شده است.