از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 79883

39 بازدید

به گزارش ایرنا، محمد علی پورمختار روز سه شنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و هیات های اندیشه ورز جوان استان همدان با معاون اول رییس جمهوری بیان کرد: بخشی از مصوبات سفر رییس جمهوری اجرا نشده و می خواهیم که اسحاق جهانگیری کمک کند تا این امور سامان یایدوی اضافه کرد: رییس […]

به گزارش ایرنا، محمد علی پورمختار روز سه شنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و هیات های اندیشه ورز جوان استان همدان با معاون اول رییس جمهوری بیان کرد: بخشی از مصوبات سفر رییس جمهوری اجرا نشده و می خواهیم که اسحاق جهانگیری کمک کند تا این امور سامان یاید
وی اضافه کرد: رییس حمهوری با حضور در همدان و دادن وعده ها و بیان سخن ها توقع هایی در مردم ایجاد کرده است که باید برای عملی کردن این گفته ها تلاش شود.
نماینده بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: آمایش سرزمینی در کشور و همدان دچار مشکل است و با توجه به اینکه بخش زیادی از اهالی همدان در حوزه کشاورزی اشتغال دارند باید ضعف های این حوزه رفع شود.
پورمختار اصافه کرد: در حوزه کشاورزی با ضعف های عمده از جمله کمبود آب، برداشت زیاد آب از سفره های زیر زمینی مواجه هستیم و نیازمند سند توسعه این بخش و بهره گیری از فناوری های به روز جهان هستیم.
وی بیمه محصولات کشاورزی را از مشکلات ریشه دار دانست و توضیح داد: کشاورزان با پرداخت وجهی محصول خود را بیمه کرده اند اما صندوق بیمه حداقل ها را تامین نکرده به این منظور کشاورزان اقبالی به بیمه کردن محصول ندارند.
رییس مجمع نمایندگان استان همدان اظهار داشت: قیمت خرید تضمیمی محصولات کشاورزی باید منطبق با هزینه تولید و تورم باشد.
پورمختار ادامه داد: در کنار محصولات تولیدی همدان باید به چقدرقند نیز توجه داشت چرا که اگر خرید تضمینی این محصول از ۳۱۲ تومان برای هر کیلو افزایش نیابد شاهد کاهش کاشت و برداشت این محصول در همدان خواهیم بود.
وی گفت: همدان استان گردشگری با آثار متنوع تاریخی – گردشگری است با این وجود برنامه مشخص برای معرفی این ظرفیت ها وجود ندارد.
نماینده بهار و کبودراهنگ در خانه ملت ادامه داد: همدان به عنوان استان غیرصنعتی، گام های نخست را در این زمینه برمی دارد.
پورمختار ادامه داد: بخشی از واحدهای فعال این استان در دهه فجر افتتاح شد با این وجود از وزارت صنعت، معدن و تجارت می خواهیم برای رونق این حوزه در همدان قدم هایی بردارد.
وی از معاون اول رییس جمهوری خواست در نشست مشترک با نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی برنامه و سندی با چشم انداز سال ۱۴۰۰ تدوین کند تا همه مکلف به اجرای آن شوند.
رییس مجمع نمایندگان استان همدان بیان کرد: همدلی و همراهی به نحو مطلوب در استان بین مجموعه نمایندگان و همه مدیران استانی وجود دارد و فارق از گرایش سیاسی برای پیشبرد امور، استان و دولت همدل و هماهنگ بوده و توفیق دولت را توفیق خود می دانند.
وی افزود: اراده همه مسئولان کمک به دولت است و در استان همدان این امر صادق بوده و جریان دارد و در این راستا فعالیت استاندار همدان در حوزه های مختلف امید آفرین بوده است.
پورمختار بیان کرد: خدمات صورت گرفته در چهار دهه گذشته نیاز به اطلاع رسانی دارد و باید با در نظر گرفتن کمبودها، پیشرفت ها به صورت مقایسه ای بیان شود. 
وی اضافه کرد: در این شرایط خاص و ویژه اقتصادی و کمبود بودجه عمرانی، افتتاح این طرح ها در استان همدان با حمایت دولت، سرمایه گذاری بخش خصوصی و اختصاص اعتبار در قالب تسهیلات از منابع بانک ها و صندوق توسعه ملی جای تقدیر و خوشحالی دارد.
۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام /*


سیاسی


مجمع نمایندگان همدان


معاون اول رئیس جمهوری


چهل سالگی انقلاب

نظرات بسته شده است.