از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 79833

88 بازدید

طیبه سیاوشی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خطرنگار، تدوین سند آمایش ملی را یکی از مسائل زیربنایی کشور عنوان و تصریح کرد: بخاطر تدوین نشدن سند آمابش ملی نتوانستیم در داخل کشور دیدگاه ملی را در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، و هم در سطح فراملی نهادینه کنیم.وی […]

طیبه سیاوشی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خطرنگار، تدوین سند آمایش ملی را یکی از مسائل زیربنایی کشور عنوان و تصریح کرد: بخاطر تدوین نشدن سند آمابش ملی نتوانستیم در داخل کشور دیدگاه ملی را در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، و هم در سطح فراملی نهادینه کنیم.
وی ادامه داد: اگر این موضوع را لحاظ کنیم قطعا می توانیم در سال های آینده بهتر عمل کنیم؛ هم حکمرانی خوب داشته باشیم و هم مردم زندگی بهتری را تجربه کنند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: امروز با اصلاحات مداوم و موثر می توانیم شرایط پایداری را در کشور برای مردم متصور شویم. فکر می کنم خوب است ارزیابی مجددی از چهل سال گذشته شود تا چشم انداز بهتری داشته باشیم.
عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره دست یافتن به اهداف انقلاب اسلامی با وجود گذشت چهل سال از این انقلاب گفت: کشور توانست به مهمترین اهداف خود در تجلی مفاهیمی چون استقلال و مردم سالاری دینی دست یابد و برخی مشکلات کوچک کشور، قابل حل و فصل است که با آسیب شناسی، می توان سال های آینده را به نفع کشور و منافع ملی رقم زد البته به شرط اینکه خیلی از مسائل را در اولویت قرار دهیم .
وی ادامه داد: برون رفت از بن بست های سیاسی و اقتصادی از طریق گفتگو و مذاکره امکان پذیر است؛ نمی گویم با ترامپ دیوانه مذاکره کنیم، بلکه معتقدم راه حداقلی که در تعامل با اروپا باز شده و این ارتباط معقول با دنیا را حفظ کنیم.
عضو مجمع نمایندگان استان تهران یکی از مباحث مطرح شده در زمان انقلاب را بازگشتن به هویت اسلامی ایرانی برشمرد و گفت: بخشی از آن فرهنگی و بخشی هم اجتماعی بود که قرار شد با رویکرد عدالت محور هم در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و هم در جهت پیشگیری که اوایل انقلاب به شکل قهری نمود پیدا کرد، تلاش کنیم.
وی ادامه داد: در سال های جنگ با وجود مشکلات، دولتمردان برای رسیدن به هویت ملی و محقق شدن عدالت اجتماعی حداقلی تلاش کردند. در سالهای بعد یک مورد را اولویت قرار دادیم و مواردی در اولویت های بعدی قرار گرفتند و حتی مغفول ماندند.
سیاوشی تصریح کرد: درعین حفظ آرمان هایمان و حفظ هویت ملی کشور، باید بپذیریم که در قرن بیست و یکم قرار داریم و واقع گرایانه تر چشم ها را باز کنیم و سرمایه های مادی و معنوی بویژه انسانی را در نظر بگیریم تا از هدر رفت آن تا جای ممکن جلوگیری شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با رد این اظهارات که اگر انقلاب نمی شد، مسیر پیشرفت کشور ادامه می یافت، گفت: قبل از انقلاب شکاف ها در جامعه به جایی رسید که این انقلاب اجتناب ناپذیر بود.
سیام**۷۳۲۹**۱۵۳۵

انتهای پیام /*


سیاسی


۴٠ سالگی انقلاب


سیاوشی


آسیب شناسی

نظرات بسته شده است.